Sa ei ole sisse loginud.
Tõstatan teema, kuivõrd katiku klõps on paljusid võttepäevi luhta ajanud ja samas paljusid võtteseeriaid lühendanud. Siit küsimus, et kas mõni kodune elektroonik on leiutanud rohu näiteks d350 või d20 katikuhääle vaigistamiseks (eeldan, et d5 ja mark II puhul saab katikuhääle maha keerata)? Või on ainus rohi 500 mm või suuurem toru?
draa rääkis täna variandist lisajope kuhu sisse panna kaamera ja toru ots varukast välja. Siis võiks jope selle katikulaksu leevendada. Ja kogemuste kohapealt tõesti tuleb tunnistada, et 20D kurat teeb liiga palju müra. Selle tõttu on liiga vara küll ära ehmatatud või siis liiga suur panus pandud ühele kaadrile. See viimane häirimata reps oli vedamine kuna esimene ja ainus kaader oli terav, teine kaader oli juba vahtiv reps kuna sellisel kaugusel lööb katik ikka korraliku paugu.
Eemal
Aga mis siis ikkagi rohkem müra teeb kas katikuklõps või peeglikolks?
Eemal
on seal vahet kui käib ilge pauk ja loom minema jookseb
Eemal
tegelikult mitte aga lihtsalt kasutades üks kord oma aparaadil peeglieellukustust tegi katik väga vaikset häält, seega tegin järelduse et ei saa rääkida kõvast katikuklõpsust vaid pigem peegliklõpsust.
Aga jagh ega tegelikult vahet pole jah.
Eemal
Ebamugav on jopega klõpsu vaigistada. Ise olen paar korda proovinud, (ühe sõbramehe soovitusel), kui olen konkreetselt ainult passima länud, kuid subjekt on tulemata jätnud ja ma ei teagi, kui palju see aitab. Kui on ringitatsamine plaanis, siis olen leppinud sellega, et esimese klõpsuga tuleb pilt ära teha. Olen proovinud igasugu mugavamaid variante, nagu fotoka salli sisse mähkimine jne, aga nuppudele jne ligipääsu alles jätad, pole sellest tolku.
Eemal
Ma kasutan ka jopetrikki, kuid see töötab tõesti ainult passides kui kaamera on kindlalt statiivil ja saab rahulikult ümbrust piiluda ning siis õigel ajal käsi kaamera külge panna. Ringi liikudes kandes kaamerat statiivil töötaks see ka, kuid ma kujuatn ette, et siis võtaks päästikuni jõudmine liiga palju aega ning selleks ajaks oleks hetk möödas. Seega hiilides see variant minu arust ei sobi. Tuleb jah panustada ühele võttele.
Mõelge meie eelkäijate peale, kes pidid Zenidiga pilti tegema. Seda kolksu ei vaigista küll miski. Siis pidid ikka alati ühele pildile panustama. 500mm või 600mm aitaks ka, kuid viimast vist jällegi eriti ringi jalutamiseks ei kasuta.
Eemal
Olen mõelnud, et miks digipeeglitel pole nö seebika reziimi kus peegel oleks lukustatud je tagumine LCD toimiks reaalajas kadreerimise tarbeks.
Eemal
Olen mõelnud, et miks digipeeglitel on üldse vaja mehaanilist katikut? Miks mitte lülitada sensorit elektrooniliselt sisse ja välja, nagu digiseebid? Kas tõesti vajab sensor teatud aega pimedust või on katik lihtsalt selleks, et filmipeeglitelt üleminejatel oleks kodusem tunne?
Eemal
Esiteks on digipeeglite sensor niivõrd palju suurem kui seepidel mis tähendab, et voolunõudlus tõmbaks akud suht ruttu tühjaks. Teiseks kaoks siis võimalus korralikult näha, mis toimub, sest vaadates mingit ekraani ei saa küll aru kuhu kiirel hetkel teravustada jne. Peegli üks suuremaid plusse on see, et sa tegelukult näed reaalajas ja SELGELT, mida pildistad.
Eemal
Seda ma ka puudutasin, et voolutarve oleks meeletu. Lisaks minu arust ei peaks CMOS sensor pidevale põletamisele vastu. Seepides on CCD'd.
Eemal
katik kirjutas:
Siit küsimus, et kas mõni kodune elektroonik on leiutanud rohu näiteks d350 või d20 katikuhääle vaigistamiseks
toruonu kirjutas:
Ja kogemuste kohapealt tõesti tuleb tunnistada, et 20D kurat teeb liiga palju müra.
Ostke Nikon...
Eemal
Tegelikult teeb pildistamisel kolksu ikkagi peegel, mitte katik. Katik teeb vaevukuuldava klõpsu. Peeglikolksuga on selline lugu, et mida rohkem kaadreid sekundis kaamera suudab pildistada, seda kiiremini peab peegel tsükli tegema (üles-alla). Suurem kiirus- rohkem müra. Mul on selline mulje, et tähtis pole ka mitte heli tugevus, vaid ka selle toon. 20D on selline terav plaks, vanal D30 oli selline mahedam heli. Võimalik, et helis on sellist sagedust, mida loomad paremini kuulevad-tajuvad kui meie.
Vaiksed kaamerad on vanad mehhaanilised peegelkaamerad. Mõned neist olid pea hääletud.
Eemal
Klõpsasin kõrvuti EOS 300-t ja EOS 350D-d.
Võiks öelda, et heli tugevus oleks nagu sama, aga 350D on oluliselt kõrgema ja teravama häälega.
Kui 300 klõps on nagu oksalt kukkuva lume potsatus siis 350D klõpsule mingit metsa häält ikka võrdluseks pole tuua.
Eemal
Kerest veidi edasi minnes on nt känoni 300 IS-ga fiksil see IS töölehakkamiskolksatus ja töölõpetamiskolksatus paras peavalu, just tuulevaikse ilma puhul. Väiksemate sellide puhul nagu rebs või jänes, a miks mitte ka veel pisemate puhul, kellele on päris külje alla vaja saada ja kes pikalt paigal ei istu, kui midagi kahtlast kuskil paistab/kostub, on see kolks problemaatiline -- täitsa realane oht, et ei jää ühe klõpsu jaoks ka ruumi.
Oma vitsad sain ühe jänesega kätte, looturikastes oludes olen nüüd ISi välja lükanud, kui valgus vähegi lubab -- nt selle pildi (http://foto.dvaa.ee/?pid=355) tegin ilma IS-ta, sest oli ca 50% tõenäosus, et tüüp tuleb heinamaalt teele ja mulle peale.
Ei tea, kas see on känoni 300se f4 fixi esimese põlvkonna ISist tulenev anomaalia, st kas on seda keegi veel täheldanud või on järsku mu obje sellise lisafeatuuriga?
Eemal
Ahjaa, niipalju veel, et see kolksatus on katiku/peegliklõpsu kõrval ikka päris vaikne, kuid selle pärast pildita jääda on kah nadi.
Eemal
Minu fiksil oli sama probleem. Ühe sõbramehe omal samuti. Seega ei usu, et see on ainult sinu mure, pigem ikka just 300 F4 spetsiifika. See oli tõesti paras peavalu. Hea, et seda enam pole
Eemal