Sa ei ole sisse loginud.
No ... naerunägu lõpus siis tõesti vastust ei andnud ? Loomulikult ei mõtle ma siin reaalset müra vaid ikka tähti.
Eemal
7D nüüd mõnda aega käes ja hinnang suhteliselt positiivne. ISO muidugi nii hää pole kui 5mk2, kuid filmimiseks piisab. Muidu igati käepärane ja vink vonks riist, liikuvat pilti käepärasem teha kui 5dmkII.
Eemal
Sven, mu üleeelmine postitus oli septembri algusest, mis kurjustad
Siis polnud D300s võrdlust veel sinna kõrvale panna ja mind ennast pigem hämmastas see, kui hästi 7D 5D Mk II kõrval vastu pidas.
Aga kui siin teemas on just selle konkreetse võrdluse jaoks huvi, siis:
http://www.photographybay.com/2009/10/2 … -iso-test/
http://forums.dpreview.com/forums/read. … e=33163782
Eemal
Need jpg-de võrdlemised ei ole just kõige adekvaatsemad. Katsetasin oma canon 50D-ga seda, et kui pildistad jpg-d ja müraeemaldus on normaalse peal siis need failid olid näiteks ISO3200 peal kõvasti puhtamad kui need mis tegin rawina sama ISO juures.
Eemal
veel yks review. lugejate kommentaarid on ka lugemist v22rt:
http://darwinwiggett.wordpress.com/2009 … -canon-7d/
Eemal
ja veel yks. ysna p6hjalik ja asjalik.
http://www.the-digital-picture.com/Revi … eview.aspx
Eemal
Eemal
ja kui sellest veel v2he on, siis siit saab ka lugeda:
http://www.kareldonk.com/karel/2009/11/ … -than-40d/
ja j2lle on kommentaarid asja oluline osa.
Eemal
Tegelt on see hea, et Canonil jälle halvasti läks. Nii fookuse kui ka müraga. Võib olla saab sellest lõpuks vajalik õppetund, mitte ainult Canonile, vaid ka teistele, et mitte kellelegi pole vaja 18MP 1,6x sensoriga kaamerat. Pole vaja igasse uude mudelisse kogu aeg neid piksleid juurde toppida. Pigem tuleks keskenduda nende pikslite paremaks tegemisele. Kvantiteet ei maksa, vaid kvaliteet. Ma mõtlesin, et see on ammu teada ja tuntud vanasõna. Paistab, et siiski mitte.
Ja võib olla õpitakse ka see ära, et kaamera tuleb välja lasta siis, kui see on valmis ja töökorras. Mitte siis, kui konkurent oma mudeli välja laseb. Jumala eest anname ka kähku kohe oma kaamera välja ja siis laseme kuu aja jooksul kaks tarkvaraparandust välja, et kaamerat tagant järele nö töökorda putitada.
Eemal
Nii nagu öeldud, 7D on parim 1,6X kaamera mille Canon kunagi teinud. Erialafoorumites seni üldiselt ikkagi kiidetakse. See kui mõni üritab välja võluda 16 avaga teravat pilti kaameraga millel difraktsiooni mõju algab peale 6.8 ...
Müra oli paraku minu maitse jaoks palju, eriti madala ISO puhul, aga võib olla olid demokaamera settingud paigast. Foorumites kasutajad jälle palju paremaid tulemusi saavutatud.
Seda enam pakub huvi 1DIV, no ei ole võimalik, et Canon sellega alt läheb. Kuigi kuidagi kahtlane on see väljahõikamisele järgnev vaikus eetris.
Eemal
no kui see 1DIV midagi ülimat ei tule, siis saab vist väga paljudel mõõt täis.
Eemal
Jaanos kirjutas:
Nii nagu öeldud, 7D on parim 1,6X kaamera mille Canon kunagi teinud. Erialafoorumites seni üldiselt ikkagi kiidetakse. See kui mõni üritab välja võluda 16 avaga teravat pilti kaameraga millel difraktsiooni mõju algab peale 6.8 ...
No aga mida siis sellega peale hakata, kui ainult F6,8 võimalik? Siis tuleks juurde kirjutada Canon 7D - ära maastikufotode juures kasuta!
Ja sellist kaamerat pole ma veel näinud, millel seadete kaudu müra vähemaks saaks sättida. Eriti veel madalatel ISOdel. Kaamerasisest müraeemaldust ma ei arvesta, sest see vähendab müra ainult detaili tappes.
Eemal
ma ei kujuta ette, mida teha peegelkaameraga mis isegi F8 ei kannata.
Eemal
Kusjuures, selles tommy poolt viimati viidatud artiklis on ka lootusekiir, sest viimane kompakt G11 tuli välja "vaid" 10MP'sena, kuivõrd selle eelkäija G10 oli 15MP. Ja seda turusegmendis, kus MP müüb. Seega äkki hakkab mõistus ikka tagant ja altpoolt üles pähe pressima ning meil kasutajatel on lootust tulevikus kvantiteedi asemel ikka kvaliteedile.
Eemal
ma ei ole tõsisemaid katseid teinud, kuid võttes ulmeliste megapikslitega kaamera pildi ja vähendades selle joonmõõtmeid täpselt 2x võiksime saada 4x väiksema pikslite arvuga kuid tõeliselt kolmevärviliste pikslitega pildi.
kas selleks peab sensoreid ulmetihedaks ajama, on teine asi. lihtsam oleks kohe normaalne tihedus kivile panna.
Eemal
Tore on, et 5d II sai soetatud, hetkel tundub, et viimastest Canoni asjadest parim. Eks näis jah, mis 1dIV endast kujutab. Eriti huvitav, mida tulevane 1Ds mkIV võiks endast kujutada, ses suhtes on Petsil õigus, et kui 1d IV ja 1Ds IV midagi väga head ei ole siis laseb canon endale proffide poolest vähemalt korralikult vee peale.
Eemal
Ei ole see 5dmk2 ka nii hea midagi, sellel minuarust kurdetakse ka fokusseerimis hädasi.
Eemal
No aga mida siis sellega peale hakata, kui ainult F6,8 võimalik? Siis tuleks juurde kirjutada Canon 7D - ära maastikufotode juures kasuta!
Paraku küll, peenemas keeles nimetatakse seda turu segmenteerimiseks, loomulikult tarbija arvelt. Canoni poolt läbikumav soovitus oleks- maastiku pildistamiseks eelista 1DsIII (järgmisest aastast siis 1DsIV), asja ajab ära 5DII. Nikoni puhul ju ka sama case- tugevamal diafragmeerimisel detaili tahad saada siis 3Dx puhul hakkab kujutis teoreetiliselt halvenema 5,6 ja D3 puhul peale 8. Sõltuvalt optika kvaliteedist ja muudest parameetritest on tulemus mingi piirini aksepteeritav, sealt edasi ...
Puhas füüsika aga jabur jah, et tootjad seda teed on läinud. Eriti jabur, et mida parem optika seda rohkem ja kiiremini hakkad diafragmeerimisel kvaliteedis kaotama.
Ja sellist kaamerat pole ma veel näinud, millel seadete kaudu müra vähemaks saaks sättida. Eriti veel madalatel ISOdel. Kaamerasisest müraeemaldust ma ei arvesta, sest see vähendab müra ainult detaili tappes.
Just seda ma tegin, lasin kaameral endal jpg salvestada sest vähemalt 1DIII ja 5DII suudavad müra/detaili suhtes parema tulemuse saavutada kui ma suvalisest RAW konverterist jpg-na välja suudan punnitada. Lihtsalt aja kokkuhoiuks. Muud parameetrid, värv ja ulatused see hetk ei huvitanud aga peab vist uuesti üle proovima. 5DII puhul on 3200/6400 väga järsk kvaliteedi vahe, selles mõttes 7D parem, et 400-6400 oli üleminekud kvaliteedis vähem märgatavad. No ja kui 40D võrrelda siis pigem ligi 2x resolutsiooniga ja per/pixel parema joonisega kergelt mürasem kere mis talub kõrget iso paremini. Kas see seda hinda väärt, peab igaüks enda jaoks ise otsustama.
Eemal
D3-l on difraktsiooni piir siiski 16. See on omal nahal must-valgelt ära proovitud. Siis mitte oma nahka pildistades, vaid ise töö käigus katsetades. Mitte ei ole järjekordne foorumitarkus. Kuni 16-ni ei ole pehmenemist kuskilt otsast paista. Kas D3x-l ei olnud see piir mitte 11?
Eemal
Jaanos kirjutas:
siis 3Dx puhul hakkab kujutis teoreetiliselt halvenema 5,6 ja D3 puhul peale 8. Sõltuvalt optika kvaliteedist ja muudest parameetritest on tulemus mingi piirini aksepteeritav, sealt edasi ...
Puhas füüsika aga jabur jah, et tootjad seda teed on läinud. Eriti jabur, et mida parem optika seda rohkem ja kiiremini hakkad diafragmeerimisel kvaliteedis kaotama.
D3'ga võib jah vabalt F16 lasta. Pole muret ja F22 sööb detaili ikka väga vähe.
D3x'ga aga hakkab difrkatsioon juba alates F8'st detaili sööma. Niisiis F8 on piir mitte F5,6, seda kindlasti mitte. Seega F8 on veel super, kuid siis hakkab allakäigutrend. F10-11 veel kasutan, eriti ei kaota, kuid üle selle enam mitte. Pole ka mitte kõige roosilisem lugu selle 24MP'ga.
Sellepärast ma ütlesingi, et loodetavasti peksavad Canoni vitsad ka teisi tootjaid. Et jumala eest ei hakataks 30MP piiri püüdma. Siis on tõesti F5,6 viimane piir ja siis ei päästa enam ka Tilt-Shift objektiivid, mis praegu F10 ja F11 peal veel samapalju teravussügavust annavad, kui F16 või F22 oleks pakkunud filmiajal.
Ühesõnaga, kui nüüd Canon peaks oma 1DsM4'le panema 30MP sensori, siis ma hakkan küll naerma - maastikumehele optimeeritud kaamera, millega ei soovitata ava kinnisemaks kui F5,6 keerata Kindel on see, et nad teevad rohkem kui 24MP, sest Nikonile tuleb ju ära teha. Mis sest, et jälle kvantiteedis mitte kvaliteedis.
Tegelt ma loodan, et Nikon läheb oma järgmise mudeliga sammu tagasi. 20-21 MP peale. See oleks enam-vähem optimaalne, kuigi siis jääb ikkagi piir F10-F11 peale, aga saab vähemalt vajadusel ilma palju kaotamata ka F16 kasutada.
Eemal
Alari tegi ka D3xga testi, millest on ilusti näha, et F8 on super, F11 ka veel kasutatav, kuid F16 paneb juba suud krimpsutama.
http://alarifoto.com/?pid=856
F22 on kasutatav ainult siis, kui sellega saavutatav efekt kaalub teravuse üle. A la mingi liikumisefektiga pilt, kus teravus pole nagunii peamine. Peened detailid kaovad sellega täiesti.
Tegelikult sobib see test väga hästi ka Canoni 21MP kerede difraktsiooni iseloomustamiseks. 5DM2 ja 1DsM3. Tulemused on samad ainult, et kõik on nihkunud 1/3-2/3 astet edasi. Pigem 1/2 astet, see oleks täpsem. Nii et ma veelkord avaldan lootust, et ei topita rohkem punkte sensorile, vaid hakatakse neid nüüd jõudsalt parandama.
ISO poolmiljonit ma juba ootan sind.
Eemal
Väga huvitav test Alari poolt. Seda detailikadu oli väga hea niiviisi võrrelda. Mind huvitaks sama test erinevate ISO-dega nägemaks kuidas kõrgemad ISO-d detaili söövad.
Eemal
Ma ei hakanud mkIV jaoks oma threadi tegema.
Canon on siis 1D mkIV whitepaperi v2lja pannud. huvilistele lugemiseks:
http://www.usa.canon.com/uploadedimages … %20WP1.pdf
samas kohas siis ka teiste (vahemate) kerede whitepaperid. abiks lugemine tegelikult. http://www.usa.canon.com/dlc/controller … cleID=1787
Eemal
Nojah, eks ma tudeerisin ka neid valgeid pabereid nii 1DsM2 kui ka 1DsM3 kohta. 1DsM2 oma rääkis õiget juttu. 1DsM3 oma valetas nagu ilmselt valetas ka 1DM3 oma.
Eks siis, kui uus kaamera ka reaalselt inimeste käes on saab öelda, kas neljas paber on teise või kolmanda järglane. Ma loodan, et teise.
Eemal