Sa ei ole sisse loginud.
tere sooviks teada kuidas saaks bulbiga säri näiteks 1h peale ega ma ju ometi ei saa niikaua sõrme nupul hoiuda
äkki saaks keegi mõne viitega lingi anda
http://www.looduspilt.ee/index.php?page=pilt&id=759 ja kuidas näitkes see pilt tehtud on
Eemal
Päästik on selleks jah:)
Canoni puhul (Nikoni ja teiste kohta paraku ei tea) soovitan menüüst, Custom functions'i alt panna Long exp. noise reduction peale. Selle funktsiooni puhul hoiatan - teeb seda pärast sama kaua, kui pilti teed. Seega tunni asemel läheb kaks, nii et tasub, eriti külma ilmaga, laetud akut kasutada..
Teiseks - minu arvates on distantspäästik möödapääsmatu ja äärmiselt vajalik abimees ka tavalisest pikemate särituste tegemiseks, ehk siis pakun umbes ~0,1-3 sec. sellisel juhul soovitan peale panna samast kohast ka Mirror lockup, mis tähendab seda, et esimesel päästikule vajutusel tõstetakse peegel millega kaasneb suurem värin ning järgmisel vajutusel tehakse foto. Eriti vajalik on see vedela statiiviga.
Kolmandaks - pikad särid tehakse üldjuhul ISO 100. Siinkohal küsiks isegi, kas mingil juhul kasutatakse suuremat ISO pika, ütleme pikema, kui 5 sekundit, säri puhul? Ise olen äikest pikema säri ajal suurema valgustundlikkusega pildistanud.
See oleks siis minu nägemus asjast...
Eemal
Tegelikult ei maksa neid suuremaid ISOsi karta. Olen viimasel ajal katsetanud just erinevate ISOdega pildistamist ja ega ausalt öelda pole veel päris sotti saanud kuidas ja mis tingimustel see müra tekkib.
Siin näiteks kasutatud ISO 400 ja m/v keeramisel kadus müra olematuks e siis kogu müra oli nö värvi tasandil ja tulemus iseenesest meeldis rohkem kui näiteks ISO 100ga. Siin aga näiteks on meelega müra taga aetud ja pean seda pilti üheks oma õnnestunumaiks. Üldiselt võib vist öelda, et müra sõltub suurtel ISOdel väga palju just täpsest säritusest aga samas on kuidagi seotud ka nö pildi värviulatusega. Ehk keegi teadjam oskab paremini lahti seletada, saaks isegi targaks.
Eemal
Nojah, sel viimasel pildil ongi see pluss, et pilt on suht väheste värvidega e. peaaegu monokroomne. Siis tuleb ka müra ehk rohkem tera moodi ja mitte selline värvisegu. Ühtlaste värviliste pindadega ja loomulikult sügavmustaga on enamasti asi jamam. Ja teisel pildil mustvalgeks keerates kaobki tõesti suur osa müra ära, kuna müra on heleduse-tumeduse osas suht samatooniline, st. enamasti erinev värvisodi (parema sõna puudumisel).
Eemal
Tohutult suured tänud
Eemal
Küsiks veel
kas näiteks sellel päästikul on see fikseeruv süsteem?
http://photopoint.ee/toode.php?id=2795
Eemal
Teeme nüüd edaspidi nii, et enne loed ja siis küsid kui on vaja küsida.
"võimaldab aktiveerida peegli eellukustust ja B (bulb) võtet."
Eemal
Ahjaa, juhtmeta päästik on ebamugav, sest infrapuna andur on kaameral ees, pealegi võib kusagil mere ääres tormi pildistades pult näppude vahelt minema lennata. Pigem vaata seda http://photopoint.ee/toode.php?id=1511
kui sul on sellega ühilduv kaamera.
Eemal
harri kirjutas:
Tegelikult ei maksa neid suuremaid ISOsi karta. Olen viimasel ajal katsetanud just erinevate ISOdega pildistamist ja ega ausalt öelda pole veel päris sotti saanud kuidas ja mis tingimustel see müra tekkib.
Müra on üks pool kõrgema ISO-ga seotud küsimusest. Teine pool tuleneb asjaolust, et kürgema ISO puhul väheneb veidi ka dünaamiline ulatus. Ehk kontrastse stseeni puhul saab ISO 100-ga parema tulemuse, kui 1600-ga ja mitte ainult müra osas. Samas ei maksa kumbagi üle tähtsustada ja lähtuda tuleb ikka konkreetsest olukorrast.
Eemal
Tänud veelkord. Ostsin selle puldi ära ja täitsa rahul olen.
Kusjuures kaups lugesin küll sealt läbi aga veidi eksitav oli küll jah.
Eemal
Tulevastele säästufotograafidele teadmiseks, et pulti saab edukalt ja odavalt ise teha. Ise tegin hiljuti Pentaxile, polnud eriti keeruline, mõni tund nokitsemist ja mitmekordne rahasääst:)
Eemal
ii tsuku- äkki väike õpetus või lingike?
Eemal
Pole küll parim link (googelda natuke):
http://www.wading-in.net/Remote.html
Kasutasin "korpuseks" tühja filmitopsi ning lülitid ostsin Oomipoest 10.-eek/tk...
Eemal
Tänud! See On abiks ikka.
Googeldamise jaoks on vaja inglis keelt, mida mul kahjuks eriti pole kuskilt võtta:)
Eemal
frog kirjutas:
Pole küll parim link (googelda natuke):
http://www.wading-in.net/Remote.html
Kasutasin "korpuseks" tühja filmitopsi ning lülitid ostsin Oomipoest 10.-eek/tk...
See skeem tahab spetsiaalset , kolmepositsioonilist lülitit.
Päris normaalse puldi saab kahest sulguvast surunuppust ja ühest fikseeruva asendiga lülitist. Endale tegin kahe mikrolülitiga trükkplaadil ja fikseerimiseks on pesupulk
Eemal
"Puust ja punaseks":
http://petrovic.hr/photo/homemade-wired … s-cameras/
Eemal
Ise kasutasin seda õpetust, piltide ja skeemidega: http://www.instructables.com/id/Pentax- … nds-free-/
See on ka kolmepositsiooniline lüliti, aga kuna jootmine ajas närvi, tegin ainult ühe lüliti ja muud juhtmed jätsin puldi sisse tolknema.
Eemal
oma pentaxile tegin ühe nupuga ja lasin läbi dioodide selle peale mõlemad ahelad kokku - pilti enne ikka ei tule kui asja pole fookusesse saadud. täiesti toimib.
Eemal
Bulbi särid muutuvad paratamatult tunnetuse ja katsetuse kombinatsiooniks, kus vigade määr muutub inimmõõtmes väikeseks. Kehtivad ju valguse suhtes samad reeglid, mis tuhandike juureski ehk suurendades säriaega 1 tunnilt 2 tunnini on vahe vaid 1 "auk".
Eemal
Kusjuures saab ka öise pildi tegemisel sisemist särimõõtjat kasutada.
Särikompensatsioon võiks ca -2 olla (kui soovid et öö ikka ööks jääb)
Siis teed max isoga ja võimalikult lahtise avaga proovipildi, seda vaadates veendud kadreerimises ja säri sobivuses.
Siis muudad ISO minimaalseks ja vastavalt pikendad säri.
näiteks ISO 1600 pealt 100 peale viies viid säri 5 sekundi pealt 80 sekundi peale ja ava 2,8 pealt 9 peale viies pikkendad seda 80 sekundit omakorda 320 sekundi peale.
Säri näiteks selline pilt : http://lennuki.planet.ee/?pid=93
Info: ISO 200, ava 4.5, säri 54 sekundit, fookuskaugus 17mm, Obje Sigma 17-70 , fotokas Canon 350D, (täis?)kuuvalgus.
Miks sellised arvud?
Tahtsin säri võimalikult lühikeseks saada, et tähed tähtedeks jääks, mitte ei muutuks täheradadeks.
Samas iso suurem tõstmine oleks toonud juurde müra ja ava lahti keeramine oleks mõjunud sügavusteravusele.
Eemal
Kas kasutate öösel pildistamisel ka filtreid?
Eemal
marksu kirjutas:
Kas kasutate öösel pildistamisel ka filtreid?
Kui siis ühte korraga - näiteks Cokini kiilu ja UV filtri koosmõjul tekkivad tuledest inetud peegeldused.
Eemal
klm76 kirjutas:
Kusjuures saab ka öise pildi tegemisel sisemist särimõõtjat kasutada.
Särikompensatsioon võiks ca -2 olla (kui soovid et öö ikka ööks jääb)
pole küll enam mitu head aastat ööpilte teinud, aga õige öise pildi saamiseks mäletan küll veits teistsuguseid reegleid. mille pealt mõõtes sa selle -2 paned muidu?
Eemal