Sa ei ole sisse loginud.
Tere
Sai ostetud (mõned nädalad tagasi) selline toru "Canon EF 28-135mm F3,5-5,6 IS USM" Aga ma ei suuda kuidagi enam kindel olla, et see IS ikka on oma hinda väärt. Oskab keegi pakkuda välja, et milliste koduste vahenditega saaks tekitada ühtlase värina/vibra ?
Eile õhtul sai kodus koera nõrkemiseni klõpsutatud. Üks foto IS'iga ja teine ilma. Kord on IS'iga pilt viletsam ja ilma IS'ita parem. Siis jälle vastupidi.
Kristo
Eemal
Pildista pikema otsaga kehvades valgusoludes suht pika säriga (nt. 1/10") käest liikumatut asja. Siis näed, kas on vahet.
Eemal
Toomas_T kirjutas:
Pildista pikema otsaga kehvades valgusoludes suht pika säriga (nt. 1/10") käest liikumatut asja. Siis näed, kas on vahet.
No sellise säriga ongi see lugu, et saan nii IS'iga kui ilma puhtaid pilte (samas ka IS kasutades saan teinekord värisevaid pilte.). Vaja oelks miskit "jurakat" mis suudaks ühtlaselt miskit värinat teha. Ainuke mida on pakutud, on vibraatori peale aparaat toetada Selle vibraatori pärast nüüd kuskile poodi kahh ei lähe... on kellegil miskeid muid võimalusi pakkuda... vanasti külmikud "värisesid" nurgas... aga nüüd kõigil popid ja vaiksed külmikud.
Mul kole kahtluseuss, et selle IS kasutegur on kuskil 0 lähedal.
Eemal
IS toime on peegelkaameraga isegi silmaga näha. Lülita IS välja ja vaata läbi objektiivi ning võdista kätt. Jälgi oma pildiotsijast paistvate kastikeste ja objekti vahelist liikumist. Kiire ja terav, kas pole? Lülita IS sisse ja hoia päästikut poolenisti all (siis rakendub stabikas tööle) ja näed, et liikumine muutub "loiuks" ja väikesed värinad kaovad täielikult.
Testides tee kusagil 20 võtet LIIKUMATUST objektist, kus on peal mingi kiri, triipkood vms kribu-krabu. Pooled IS "ON" ja pooled IS "OFF". Võta arvutis lahti ja võrdle. 1/10" säriga võiks 135mm otsas küll märgatav vahe sees olla.
Kutsa püsis Sul pildistamisel paigal või sahmis natsa ringi ka?
Eemal
Metsavend kirjutas:
Testides tee kusagil 20 võtet LIIKUMATUST objektist, kus on peal mingi kiri, triipkood vms kribu-krabu. Pooled IS "ON" ja pooled IS "OFF". Võta arvutis lahti ja võrdle. 1/10" säriga võiks 135mm otsas küll märgatav vahe sees olla.
Kutsa püsis Sul pildistamisel paigal või sahmis natsa ringi ka?
Kutsa on harjunud pildistamisega ja rahulikult lamas ... lõpuks keeras pea ainult ära
Eks ma õhtul teen need katsed uuesti. Kuigi hea oleks kui leiaks stabiilse asja mis väriseb. Käsi on selline nagu on. Lähen metsa.. teenb pildid... kodus kõik pildid udused. Võtan kaamera "tulistan peni" enamus pildid teravad .. Aga katsetan igastahes uuesti.
Eemal
Ma pakuks, et stabiilne värisev 'asi' võiks olla ehk tsentrifuugiv pesumasin? Veidike ikka võdiseb:)
Eemal
Stabiilne võdisev asi lollitab ISi ära. Vähemalt esimese generatsiooni ISi. Kui tahad, võid autos proovida, toeta obje aknaäärele, see võdiseb tühikäigul töötades just parajasti. Teise generatsiooni ISi pole ma ise töötava mootoriga enam proovinud.
Üldiselt on piltnikel pildistamise välja kujunenud tehnika, millega nad oma objektiivi ja kaamerat võimalikult stabiilsena hoiavad. Ka ISi juures tuleb kasutada sama tehnikat, sest see IS pole mingi imeloom. Aga puusalt paari päeva jooksul tulistades('testides') ja järeldusi tehes ja taolisi küsimusi foorumisse postitades pole tõesti vahet, kas IS või mitte, sest siis on/oli asi juhuse teha ja mõnes mõttes on sellise kasutustehnikaga kasulikum ISile kulutatud raha hoopis Bingo Lotosse vms investeerida.
Eemal
draa kirjutas:
Ka ISi juures tuleb kasutada sama tehnikat, sest see IS pole mingi imeloom. Aga puusalt paari päeva jooksul tulistades('testides') ja järeldusi tehes ja taolisi küsimusi foorumisse postitades pole tõesti vahet, kas IS või mitte, sest siis on/oli asi juhuse teha ja mõnes mõttes on sellise kasutustehnikaga kasulikum ISile kulutatud raha hoopis Bingo Lotosse vms investeerida.
Kui vaatame kas torul on IS või mitte, siis hinna vahe on päris suur, moodustab ~30% hinnast. Mida ma soovin teada saada ongi see, kas järgmise toru ostmise puhul on mõtet kulutada raha IS'i peale või mitte. Esialgu tundub küll asi olevat selline, et IS on tore asi... aga see tore kõlab müügimeeste jutus. Reaalne kasutegur suht väike. Nii, et tõesti oleks võinud mõned tuhanded kulutada kas bingosse või siis natuke kvaliteetsem aga ilma IS'ita toru osta.
Kui lugeda foorumites olevat infot IS'ide kohta siis kiidetakse teist. Mul kuri kahtlus, et paljud neist kiitjatest ei suuda endala otsa vaadata ja öelda, et äkki see IS ei ole siiski oma hinda väärt.
Mis puutub järelduste tegemisse, siis siin ma just otsingi seda kohta, et saaks teada, millisel määral võiks olla sellest IS'ist kasu. Sest iseenesest majast pildi tegemiseks hämaras valguses on mõtekam kasutada statiivi nagunii. Stabikast võiks kasu olla miski hetke jäädvustamiseks.
Igastahes tänud töötava auto mainimise puhul... sellise asja peale ma ise ei tulnud ja selle pärast ma siia kirjutasingi.
Eemal
kkristo kirjutas:
Esialgu tundub küll asi olevat selline, et IS on tore asi... aga see tore kõlab müügimeeste jutus. Reaalne kasutegur suht väike. Nii, et tõesti oleks võinud mõned tuhanded kulutada kas bingosse või siis natuke kvaliteetsem aga ilma IS'ita toru osta.
tee natukene pilti, siis saad aru milleks IS hea on. paarsada grammi kaaluvatest IS-ga zuumtorutest ei hakka rääkima, aga tele puhul on ta ülimalt vajalik. lisaks (vajadusel) käest tegemisele on teise generatsiooni stabikad abiks ka statiivilt madalate säridega pildistamisel.
Eemal
kkristo kirjutas:
Igastahes tänud töötava auto mainimise puhul... sellise asja peale ma ise ei tulnud ja selle pärast ma siia kirjutasingi.
Nagu öeldud, autos saad just su väitele sobiva tulemuse, eriti silmnähtavalt kiiremate säriaegadega, mille peale võid julgelt igal pool kinnitada, et IS teeb hoopis pildi udusemaks, sest 'test' näitas nii.
kkristo kirjutas:
Kui lugeda foorumites olevat infot IS'ide kohta siis kiidetakse teist. Mul kuri kahtlus, et paljud neist kiitjatest ei suuda endala otsa vaadata ja öelda, et äkki see IS ei ole siiski oma hinda väärt.
Hinda väärt olemine on individuaalne asi. Kui pildistad ainult keskpäeviti või ainult oma koera, siis IS tõenäoliselt on suht kasutu jubin. Aga kui pildistad peamiselt esimestes hommikukiirtes või loojangutaeva kumas, siis tihti määrab IS pildi saamise või ilmajäämise. Pikemate torudega NII statiivilt kui käest. Selle poole pealt oled oma kurtmisega veidi vales kohas, et enamus siinseid inimesi langevad just teise näite kategooriasse, kellele IS _on_ tänuväärne abimees.
Ja veel -- Sa võid enda arust huvitavaid dilemmasid püstitada maailma ahnusest ja Känoni müügimeeste silmakirjalikkusest, aga järgmine kord tekita endale vähe pädevam argument sinna taha kui 'koera nõrkemiseni klõpsutamine', ok?
Eemal
No see on nüüd küll veits jabur teema. Minu kolme aastane pildistamise kogemus ütleb küll mulle nii, et ilma IS-ta objet ostes peab ikka kuradi hea põhjus olema, miks see obje. 300mm f/4L IS USM objega ringi lastes on üks esimesi IS effekte tunda juba ülal mainitud viewfinderi stabiilsus. Kui sa ikka kaugelt üritad mõnda aega midagi jälgida läbi obje, siis ilma IS-ta ikka on värin väga segav (300mm+1.4x konverter on juba piisavalt pikk toru, et käe väiksed värinad võimenduks). Stabikas oma güroskoobiga lükkab liikumise pehmeks ja sujuvaks, silm jõuab rahus kaasas käia.
Teine asi on pilti tehes madala valgusega oludes kus on küll anyway mõneti õnnemäng, kuid kus IS suurendab su vedamise tõenäosust kordades. Kiire säri korral pole vahet ning pigem võib IS väga kiire säri korral ise asju aeg-ajalt uduseks teha. Samuti statiivil on enamasti mõtekas IS välja lükata kui tegemist esimese generatsiooni IS-ga. Aga minul küll küsimust ei teki kas IS on vajalik või mitte. Kui saab, siis igal juhul IS. Lainurga puhul vast pole vaja, kuid tele otsas tuleb ikka asi tugevalt mängu. Ma isegi oma 100mm makro toru puhul kirun, et IS-i pole, tuleks sitaks kasuks..
Eemal
draa kirjutas:
Ja veel -- Sa võid enda arust huvitavaid dilemmasid püstitada maailma ahnusest ja Känoni müügimeeste silmakirjalikkusest, aga järgmine kord tekita endale vähe pädevam argument sinna taha kui 'koera nõrkemiseni klõpsutamine', ok?
PS. Canon mitte Känon.
Eemal
tom kirjutas:
tee natukene pilti, siis saad aru milleks IS hea on. paarsada grammi kaaluvatest IS-ga zuumtorutest ei hakka rääkima, aga tele puhul on ta ülimalt vajalik. lisaks (vajadusel) käest tegemisele on teise generatsiooni stabikad abiks ka statiivilt madalate säridega pildistamisel.
Tele ei oma , järelikult tele puhul on sellest rohkem kasu kui 135 toru puhul. Mis puutub piltide tegemisse, siis neid üle 4 aasta tehtud. Küll ilma IS'ideta. 1/60 alates on enamus pildid nagunii teravad, olenemata sellest kas on IS või mitte (räägin mitte tele'dest)
Eemal
No eks see 1/60 ongi piir, millest pikema säriajaga IS mõju täielisemalt avaldub. Aga liikuva objekti puhul nii pika säriajaga, eriti lähedalt, pildistada ...
Arvan, et sa ei pildistanud koera mitte 10-15 meetri pealt, vaid suht ligidalt. Siit järgmine tegur, et millise avaga, kas lainurga või pikema otsaga (st sügavusteravus). Koer võib ju paigal olla, iseendal käed ka nagu ei värise. Aga siin tooks paralleeli auto pukseerimisest köie või kolmnurgaga. Reeglina piltnik oma objektiga jäigalt seotud ei ole
Aga nagu siin eelpool kompententsed iskud mõista annavad, et kui asjasse usku pole, siis pole tast ka kasu. Ja kui teinekord keegi annaks mõistust, miks pilt tehniliselt ebaõnnestus, siis oleks üliõnnelik.
P.S. ise olen seda usku, et IS annab õnnestumisprotsendile juurde ka laias otsas.
Eemal
Eks see IS on jah "Känoni" meeste poolt meelega sinna objektiivi pistetud. Ega ta muud ei tee kui kerge klõpsu ainult kui tööle hakkab. See klõps maksabki 30% rohkem kui ilma IS -ita.
Tegelikult on nii, et IS on, minu arust, üks väga hea abimees. Eks sa Kristo saad sellest siis aru kui IS Sul hämaras valguses aeglase säriga ühe hea kaadri päästab, enne vast mitte.
Eemal
Ma saan kkristo probleemist täitsa aru. Antud toru puhul ongi selle IS efetiivsus laiemas otsas ja tavaolukordades pea, et tajumatu ja see sõltub ka paljuski toru konstruktsioonist, kui hea see IS pikemas otsas on. Loogika on ju selge, et mida kitsamaks läheb nurk, seda suurem effekt sellel IS- il on. Telede puhul on ikka suht võimatu peale IS- iga pildistamist uuesti ilma proovida, tava- ja lainurkadega pole vahe nii suur. Tootja poolt on alati pakkuda nii seda kui teist, aga tootja üritab ostjale ka alati kallimat ja paremat kaupa müüa, kust tuleb suurem käive ja salt johtuvalt ka kasum ning konkurentidele müüginumbtitega ärapanemise magus maik. Ja kui sa suudadki luua trendi või vajaduse IS- iga ülilainurkobjektiivide tarbimiseks siis ei ole see enam "delo tehniki" vaid marketing. Autotootjate tilulilu sundmüük on supernäide. Looduse pildistamise puhul on see pildistamisparameetrite mitmekesisus nii suur, et kui varavalgest kottpimedani pildistada kõike huvitavat mis ette jääb siis on alati hetki mil piltnik tunneb, et ikka on midagi fotokotist puudu ja samas seda kola seljas tassides oled täiesti kindel, et seda kola on liiga palju. Seepärast tulebki valida neid "kopsikuid" ja "topdikuid" nii vähe kui võimalik ja nii häid kui võimalik ja selle, kas su tavaobjektiivile on ikka seda IS- i vaja või ei ole, näitab puhtalt aeg ja praktika. Kodus koera pildistamise järgi ei suudaks ka mina seda otsustada.
Eemal
Kas muidu see IS kvaliteeti kah mõjutab kui ta on kas objektiivi või sensori katte küljes? Näiteks kui võrrelda pentax k100D/k10D stabikat canoni/nikoni objesisesega.
Eemal
Ütleme nii, et IS võtab maha sellise mõnusa "merelaine loksumise paadis". Selline rahulik meri ja väikene ühtlane õõtsumine. Aga ühekordne värin,mis näiteks võib tekkida päästiku lõpuni vajutamisel, selle vastu see IS ei saa.
Eemal
sellisel juhul pole vaja kogu maailma vihaga seda päästikut pressida. pane kaamera oma kiireima draivi peale ja tee mitu kaadrit järjest kui käsi liiga kõvasti väriseb. keskmised jäävad siis sellest väristamisest puutumata.
Eemal
See 28-135 on vanema põlvkonna stabikaga ja üsna lühikese fookuskaugusega toru. Mina ei vaeva ennast eriti testimisega, aga hiljuti kodus näppisin naise panasonicut. Sel on max fookuskaugus 420mm ja LCD ekraanile saab vajadusel ette kaadri keskosa, et hõlbustada teravustamist. Olin päris rabatud kuidas see värises.
Ausalt öeldes olen imestunud kuidas üldse käest korralikku pilti saab. Kui hinge kinni hoidsin ja küünarnukid lauale toetasin, siis piisas südame löömisest, et pilt värises nagu haavaleht sügistuules. Canoni 300 F4 IS sain stabika abiga pisikesed detailid kenasti "maha rahustada".
Eemal
1 nüanss veel: mõnel ongi käed kui kivid, teisel tudisevad kui haavalehed. Märkimisväärselt erinevaid inimesi on.
Eemal
Suurt rolli mängib ka inimese hetke tervislik olukord ning ka vaimne tervis. Sest kui ikka ähvardab kodust välja viskamine kuna käid liialt palju pildistamas siis on ka vererõhk kõrge ning käed värisevad rohkem kui muidu:D
Eemal
toruonu kirjutas:
No see on nüüd küll veits jabur teema. Minu kolme aastane pildistamise kogemus ütleb küll mulle nii, et ilma IS-ta objet ostes peab ikka kuradi hea põhjus olema, miks see obje. 300mm f/4L IS USM objega ringi lastes on üks esimesi IS effekte tunda juba ülal mainitud viewfinderi stabiilsus. Kui sa ikka kaugelt üritad mõnda aega midagi jälgida läbi obje, siis ilma IS-ta ikka on värin väga segav (300mm+1.4x konverter on juba piisavalt pikk toru, et käe väiksed värinad võimenduks). Stabikas oma güroskoobiga lükkab liikumise pehmeks ja sujuvaks, silm jõuab rahus kaasas käia.
Teine asi on pilti tehes madala valgusega oludes kus on küll anyway mõneti õnnemäng, kuid kus IS suurendab su vedamise tõenäosust kordades. Kiire säri korral pole vahet ning pigem võib IS väga kiire säri korral ise asju aeg-ajalt uduseks teha. Samuti statiivil on enamasti mõtekas IS välja lükata kui tegemist esimese generatsiooni IS-ga. Aga minul küll küsimust ei teki kas IS on vajalik või mitte. Kui saab, siis igal juhul IS. Lainurga puhul vast pole vaja, kuid tele otsas tuleb ikka asi tugevalt mängu. Ma isegi oma 100mm makro toru puhul kirun, et IS-i pole, tuleks sitaks kasuks..
Toruonu. Äkki oskad minu küsimusele ka vastuse anda. Canon 300 F4-l on peal kaks IS-i asendit. Mis vahe neil on? Millal ja kumba kasutada? Mitte ei ole veel pihta saanud nende erinevusest pildi tegemisel.
Eemal
1 on klassikaline IS. 2 on kaasavedamiseks: näiteks proovi pildistada möödalendavat luike või kihutavat autot, umbes säriga 1/80s ja pluss-miinus (ehk suhteliselt aeglase säriga), teda fookuses hoides kaasa vedades, samal ajal pildistades. Tulemuseks kena udune taust mis on liikumist täis. See 2 on just selleks, kaasavedamiseks ja stabiliseerib just liikumissuunda. Tulemuseks midagi sellist: http://foto.ok.ee/pic.php?id=3453
Eemal