Sa ei ole sisse loginud.
Nonii... mõtlesin oma mõtteid siin jagada kuna tundub, et see puudutab ka teisi kes Looduse Aasta foto 2006 üritusele oma pilte saatsid.
Nimelt kuulsin eile midagi mingist bukletist ühelt sõbralt kes oli käinud Nordea panga üritusel. Ta kiitis minu pilti seal sees. Olin vähe segaduses, et mis minu pilt Nordea reklaambukletis kui ma sellist neile kasutada pole andnud. Selgus, et tegemist on minu pildiga häirimata rebasest mille saatsin LAF2006 konkursile.
Lugesin siis konkursi tingimusi ning seal on fotode kasutamise kohta selline lause:
"10. Piltide kasutamine
Korraldajatel on õigus tasuta kasutada konkursil osalenud pilte võistluse tulemuste avalikustamiseks meediaväljaannetes, avalikel üritustel ja konkursikogumikus. Auhinnatud pilte võib tasuta kasutada ka loodusfotograafiat edendavatel eesmärkidel, näiteks koostada neist näitusi ja pildiprogramme, trükkida plakateid, kalendreid ja postkaarte."
nii, kuna minu pilt auhinnatud ei saanud, siis järelikult kehtib tema kohta vaid esimene lause. Minu teada oli Nordea vaid sponsor, mitte ürituse korraldaja ja seega pole neil mingit õigust minu pilti oma reklaamibukletis kasutada.
Kuna pilte on võetud veel siin tuntud tegelastelt nagu Urmas Tartes, Jarek Jõepera, Kaupo Kalda ja Mati Kose, siis tekkis huvi, et mis mõtted teistel loodusfotograafidel liiguvad.
Buklett on A4 suuruses (sain täna nimelt postiga Nordealt 3 bukletti kus nad ütlevad, et võivad neid mulle veelgi anda) ning tõsi, autori nimi on pildi juures olemas.
Ise liigitaks selle siiski reklaamkampaania alla ning seega peaks nad olema minu käest luba küsinud pildi kasutamiseks ning selle kasutustingimustes läbi rääkima (raha, aeg jne). Kuna nad seda ei teinud, siis tõenäoliselt peaks neid informeerima sellest, et nad peaksid tagantjärgi selle õiguse välja ostma ning vastavalt kallima hinna eest. Mis teised arvavad?
Eemal
Mina uuriks Nordeast asja, see on ilmselt mingi nendepoolne eksitus.
Aga kui asi nüüd 'juriidiliselt korrektne' peaks olema, siis see on küll üks odavamaid viise oma reklaambroshüürikeste tarbeks tuhandete piltide kasutusõigust saada. Annad mõnikümmend kilo raha ja tuhanded pildil peo peal, ok, palju jama ka sekka, aga selle raha eest ikka väga ohtralt ka head kraami.
Eemal
Lisan omalt poolt, et Tom on ühe kliendi juures näinud ühel varasemal aastal ka Nordea panga kalendrit, kus oli minu pilt sees (oli äramärgitud pilt ning minu tütre pilt, mis polnud ära märgitud). Ise oma silmaga pole seda kalendrit kahjuks näinud. Meile pole seda kalendrit saadetud mitte ühtegi eksemplari. Ja pole ei minu ega tütre käest keegi küsinud luba pilti sinna kalendrisse panna.
Eemal
Mariole vastuseks: eks sõltub. Minu jaoks on see konkurss tore ja tunnustustvääriv üritus. Tore, kui ka sponsorid leitakse ja üritus heal tasemel, suures osas tasuta, realiseeritakse. Eks reklaami maik on juures küll - iga lehe tekstis on nordea kiidulaul sees. Mõneti aga sponsorlus ju seda tähendabki - samariitlust kohtab harva.
Juriidikas olen nõrk. See reeglistik on ilmselt mitmetimõistetav. Isiklikult vimma siiski ei pea, tegelikult on pigem hea meel, trükikvaliteet on hea ning oma pildi nägemine selles õhukeses trükises mõjus positiivse üllatusena kogu minu perele. Ja mind ei avaldata esmakordselt, st asi pole ka selles.
Eemal
Hetkel ei jagaks detaile, kuid olin nendega ühenduses ning tunduvad mõistlikud inimesed olema, otsime mõlemapoolselt sobivat lahendit. Kui lahend olemas annan teada.
Eemal