Sa ei ole sisse loginud.
http://www.gdtfoto.de/content.php?siteloc=454
Head vaatamist!
Eemal
Tänud lingi eest. Üsna masendav, kui aus olla. Seepärast, et näen samu tatsavaid pingviine, sama valget liblikat ja sama õhkutõusvat kajakat, mis Veolia võistlusel. Kas tõesti on headest fotodest nappus või on GDT lihtsalt Veolia saksakeelne sõsarettevõtmine.
Eemal
Sellel aastal lubati lihtsalt mõlemale võistlusele korraga pilte saata. Kui ikka hea pilt, siis võib ju vabalt mõlemal võistlusel tunnustuse saada. Kahju pigem sellest, et mõlema võistluse galerii kodustatud rebast ja mäkra täis.
Eemal
Ma olen endiselt seda meelt, et üks pilt võikski mitmel võistlusel osaleda. Filmid-seriaalid on samuti kellegi loodud kunst, teos. Hea film saab nii kuldmehikese kui gloobuse. Ägedalt ja hästi vormistatud loodushetk võiks täitsa vabalt saada nii BBC kui GDT võidu või märkimise.
Eemal
Televaatajana muidugi on igav, kui igalt kanalilt sama "meeleheitel koduperenaised" tuleb.
Eemal
Pole päris suvaklõpsud, et igav vaadata oleks
Eemal
Üldiselt olen ma siin Toomasega samal meelel. Hea pilt ei peaks ilmtingimata piirduma ainult ühe konkursiga. Kui tingimused lubavad osaleda piltidel, mis kusagil juba auhindu pälvinud, siis miks mitte. Eks seda kõike saab ju reguleerida konkursi korraldaja.
Eemal
Eemal
Selle asja nimi on vist pühendumine. Ja samas ei suudaks iga üks ka sellises situatsioonis pädevat pilti teha, lihtsalt modellist jääb ikka väheks, peavad muud omadused ka olema.
Eemal
Pühendunult võib kassist ja koerast kah pilti teha:)
Eemal
Ja kui on "sigavinge" pilt, siis on seda nauditav vaadata ning miks mitte ka autasustada. Kui kategooria klapib, siis ju ok. Kassist ja koerast ongi vähe tõeliselt lahedaid pilte, huvitav miks?
Eemal
Novot, mina nö televaatajana lihtsalt lähen parem õue jalutama, kui igal kanalil sama, olgugi et väga hea saade, jookseb. Reklaamiandjad ei anna enam telekanali(te)le raha, jne. Ma tõesti arvan, et need looduspildivõistlused selles plaanis lõikasid seekord näppu endale. Või siis utreerides - kui ühe pildiga oleks äriliselt või eetiliselt mõistlik figureerida, siis võiks ju taoliste igihaljaste piltidega iga aasta uuesti ja uuesti konkureerida ja miks ka mitte - võita.
Eemal
Kilvar su viimase kommi põhjal küsiks, et kas sul on nii äärmusliku olukorra kohta ka fotokonkursi puhul mõni konkreetne näide tuua? Hetkel on ilmselt mõni pilt osalenud kahel erineval konkursil. So what? Ei usu mina, et keegi sama pilti teistkordselt samale konkursile aastast-aastasse esitab - ammugi seda siis, kui pilt juba samal konkursil kord pälvinud tunnustust. Ega need fotograafid nüüd nii pildivaesuse ja enesekriitika kriisis ka ei vaevle - lihtsalt mõni soovib oma väärtuslikku tulemust enamal kui ühel konkursil presenteerida. Ei ole sellest hullu midagi.
Viimati muutnud Erik Mandre (24-11-2011 00:04:24)
Eemal
Punkt on selles, et minusugune publikum kaks korda sama identset mängu vaadata ei taha, kuna eksisteerivad alternatiivid. Ja selle asja illustreerimiseks tõin näite sama foto aasta-aastast esitamisest (ajatelg) sama pildi erinevatel konkurssidel tunnustamise kõrvale (foorumite telg). Ausalt, mul pole kummagi lähenemise vastu, et põhimõtteliselt võib mõni foto olla ju igavesest ajast igavesti nt Veolia konkursi võitja või siis mõni foto ühel aastal kõigi konkursside võitja. Minusugune tarbija lihtsalt kaotab huvi asja vastu ning kui neid "pirtsakaid" on palju, siis kaotavad ka korraldajad, seal osalejad.
Eemal
Varem oli WPY tingimustes eksklusiivne nõue, et auhinna saanud pildid tuleb juhul, kui nad on esitatud ka teistele võistlustele. teistelt n.ö. tagasi kutsuda. Nüüd seda nõuet enam ei ole. Seevastu on piiratud piltide tegemise ajaakent - 3 aastat varasema 5 aasta asemel. Samuti on ebamäärasemaks tehtud teistel konkurssidel osalemist. Varem tähendas ka 500 osalejaga (ilmselt 500 autoriga, mitte pildiga) võistlusel auhinnatud töid ei tohtinud saata. Nüüd ei tohi saata lihtsalt teistel olulistel konkurssidel auhinnatud töid.
Ma arvan, et siin on muudatuste taga pigem asjaolu, et seda topelt esitamise nõuet on väga raske kontrollida rääkimata mingite sanktsioonide rakendamisest. Teisalt on tavaliselt iga ˛ürii pisut erinev, ka on konkursside eesmärgid natuke erinevad. See reeglina tekitab olukorra, kus ühe võistluse auhinnatud pilt ei saa tõenäoliselt analoogset auhinda teisel.
GDT põhiprobleem on selles, et ta eesmärk on äravahetamiseni sarnane WPY-ga. Ehk siis väike ja noor WPY kloon, kus Sakslased püüavad Inglastega kembelda nii nagu nad aastasadu juba on teinud. Paraku teevad Inglased oma asja teatud mõnusa mängulisusega ja on saavutanud maailmas oluliselt surema tähelepanu. Lõpeks 11 aastat GDT võistluse ajalugu versus pea 50 aastat WPY ajalugu.
WPY ja GDT toimuvad praktiliselt samal ajal. GDT on oma pildid juba hinnanud, kui WPY tulemused avalikustab. Seetõttu ei saa GDT rakendada oma eeskirjades olevat nõuet, mis analoogselt WPY-ga ütleb: "We are looking for new and fresh images. Therefore images that have already been awarded in other relevant competitions should rather not be entered."
Ma arvan, et kõik võidaks, kui GDT prooviks rohkem mingit oma rida ajada. Erinevad (teistsugused) kategooriad, mingi muu uue lähenemise otsimine eeskirjades. Näiteks Euroopa looduse suurem esile tõstmine. Digitaalses töötluses ka HDR-i ja DOF-i stacki lubamine panoraamide kõrvale (siin on WPY konservatiivne). Mingi üks muutkategooria, kus suunata inimesi pildistama igal aastal mingit uut, aga tavalist olendit või nähtust ja tema lugu (ühel aastal kategooria võilll, teisel ohakaliblikas, kolmandal põder, neljandal rohukonn jne.) jne. Ja kindlasti WPY-st erinev ajastus.
Viimati muutnud Urmas (24-11-2011 14:05:48)
Eemal