Sa ei ole sisse loginud.
Oleksin väga tänulik kui keegi, kes kasutab, on kasutanud või siis on kursis Canon EOS 7D-ga, valgustaks mind selle kaamera plussidest ja miinustest.
Kaalumisel on ka Canon 5D Mark II, aga kas hinnavahe õigustab end piisavalt või mitte?
Teadjamad, palun aidake otsustada.
Eemal
Võrdluseks on need ikka üsna erinevad kaamerad.
Tahad sa neid võrrelda pildistamise või filmimise seisukohast?
Kui ei tea, mis sulle oluline, ei oska ka plusse ja miinuseid välja tuua.
Hästi laias laastus on 5D täiskaader sensoriga, kannatab natuke pimedamas pildistada-filmida. Samas on aeglasem nii autofookuselt kui ka tulistamiskiiruselt. 7D ees on objektiivid "pikemad"
Eemal
Poolkaader ja täiskaader (7D ja 5D II) kaamerat ei saa jah päris ühe mõõdupuuga võrrelda.
Põhimõtteliselt võiks soovitada järgmist: kui oled maastiku-mees, siis võta täiskaader (5D II), kui aga linnud-loomad pakuvad rohkem huvi, siis võta 7D.
Eemal
Sõltub harjumustest, sellega nõus. Uuena on mõlemad päris kallid. Vaatasin, et mõni aeg tagasi oli siin üsna väikse läbisõiduga 1DM3 müügis suhtmõistliku hinnaga (27 keek). Su galeriid vaadates pigem 5DM2, kuna näib oled ka makro ja maastiku peal. Urmas K teeb 5DM2 väga häid loomapilte. Kui tahad keerulistes oludes hüplevaid/lendavaid linde tabada, seeriaid tulistada ja/või extra fookuskaugust, siis muidugi 7D võib isegi mõtteainest pakkuda. Ise kalduksin neist valikuist 5DM2 poole, kui hinna osas ei poo. Kuhu enda eelistused pigem kalduvad?
Eemal
Margus Muts teeb 5DII-ga väga eeskujulikke linnupilte, tedrelennukateni välja. Suvel Islandil tehti 5DII-ga ka lunnide lennukaid.
Eemal
Lisaks eeltoodud mõtetele ka nüansi, et autofookuse töö sõltub oluliselt kasutatavatest objektiividest. Ehk mida "valgem" objektiiv, seda paremini autofookus töötab nii 5DII-l kui ka 7D-l. Kui objektiivi täisava on väiksem 2,8-st, siis kaamerate (sh. profikaamerate) autofookuse töö on juba veidi viletsam. Kui ava on väiksem kui 5,6, siis läheb kaamerate autofookuse töö "säästurezhiimile".
Eemal
Ja lisaks minu eelmisele postitusele nii palju, et avaga 8 suudavad teravustada vaid profikered (1 seeria) ja sedagi autofookuse "säästurezhiimil". Ava 8 ja väiksem - aufofookus puudub. Need viimased avad on olulised teada eelkõige vaid siis, kui peaks telekonvertereid kasutama.
Eemal
Eks see on jah eelistuse küsimus. 7D, 1Dmk3, 5Dmk2 on kõik suurepärased kaamerad, igaühel on omad head ja vead. Oleneb, mis tähtsam on.
Hoopis 1Dmk4 on selles mõttes päris hea valik, et saad kiire autofookuse, paraja hulga megapiksleid, head kõrged ISO, korraliku videovõimaluse. Hind muidugi on jah ilmselt su piiridest väljas.
Eemal
Lihtsalt täienduseks Urmase jutule (ilmselt pidasid F8-ga silmas kombinatsioone konverteriga, kuna nii pimedaid objektiive tuntumad tootjad vist ei valmistagi, v.a. paar peegelobjektiivi, aga need pole niikuinii autofookusega) vana tõe ülekordamine, et töötab küll autofookus ka F8 ning väiksemagi avaga, kui on mitte kaameratootja konverter (nt. Kenko, Soligor vms.). Nendest paljud kerele konverteri kordajat edasi ei teata, vaid kere "näeb" endiselt objektiivi maks. ava ning kui see jääb sinna Urmase poolt mainitud raamidesse, üritab endiselt fokusseerida. Kui hästi see välja kukub, on muidugi iseasi. Päikeselisel päeval ja kontrastse objektiga isegi töötab. Sealt läbituleva pildi kvaliteet on ka muidugi omaette teema.
Eemal
Parandage kui eksin, aga see 1Dmk4 ei ole vist täiskaader? Kui mitte, siis kas kellelgi on aimu või eelinfot, millal Canon kõik head asjad lõpuks ühte fotokasse paneb, nagu Nikon seda oma tippmudelil juba ammu teinud?
Eemal
Urmas, millises Nikoni tippmudelis kõik head asjad olemas on?
Uve, 7D-ga maastikke (või muid kinnist ava nõudvaid teemasid) pildistades arvesta, et (paberite järgi) hakkab difraktsioon sel kaameral juba alates f/6.8-st teravust sööma.
Eemal
Ma mõtlesin D3x. Eelkõige huvitaks aga, millal Canon paneb ühte keresse oma kõrgeima iso, täiskaadri, parima tervustamise jne. Praegu tundub, et ühel üks hea, teisel teine, aga aru ma ei saa, miks need kõik koos ei või olla ühes kaameras.
Eemal
Noh, D3x-l ei ole sensori tolmuväristajat ega videot. Ja kui KÕIKIDEST headest asjadest rääkida, siis D3 või D3s-i klassi puhtaid ISO-sid ka mitte Vana tõde on see, et tippnikonist ja tippcanonist kokku saaks ühe ideaalse masina. Nii oli, on ja jääb.
Mis su Canoni küsimust puudutab, siis tegu on lihtsa turundusnipiga. Kui kõik head oleks ühes keres koos, siis teisi keresid ju ei ostetaks. See ei muutu ilmselt kunagi.
Eemal
Toomas Ili kirjutas:
(paberite järgi) hakkab difraktsioon sel kaameral juba alates f/6.8-st teravust sööma.
Difraktsioon paberite järgi ja difraktsioon reaalsuses võivad olla erinevad. See sõltub ka sensori ette ehitatud filtritest. enda kogemus 5D ja 5DII-ga selline, et teoorias peaks 5DII-l difraktsioon rohkem mõjuma, tegelikkuses olukord vastupidi. Nii et praktiline kogemus on see, mis aitab.
Aga eks difraktsiooniga on ka sedasi, et kui teha võrdluspilt kahe kaameraga (sensorid ühesuurused), millest ühel 10 Mp ja teisel 20 Mp ja kasutada ava, mille juures vaid 20Mp kaameral difraktsioon hakkab mõjuma, siis see ei tähenda, et 10 Mp kaamera kujutis detailirikkam tuleks.
Eemal
550D-ga (sama sensor) proovitud. Alates f/8-st hakkas selgelt pehmemaks minema. Seda ma muidugi ei tea, kas neil sama filter sensori ees või mitte.
Urmas, mis avast alates su kogemuse järgi 5DII-l difraktsiooniprobleem tekib?
Eemal
Eemal
Olen siinkõnelejatest vist ainuke, kes on mõlemat kaamerat omanud.
Vali 5DMKII!
Selle aparaadiga olen isegi üht kiirelt liikuvat kärplast pildistanud ja üsna häid tulemusi saanud. Kuigi jah teravustamine võiks kiirem olla alati.
Eemal
Toomas Ili kirjutas:
550D-ga (sama sensor) proovitud. Alates f/8-st hakkas selgelt pehmemaks minema. Seda ma muidugi ei tea, kas neil sama filter sensori ees või mitte.
Urmas, mis avast alates su kogemuse järgi 5DII-l difraktsiooniprobleem tekib?
Ega ma miskit mõõtmist pole teinud. Lihtsalt näen, et igas asendis on MII pildid suurema detailsusega kui samades tingimustes tehtud MI-ga.
Vajadusel kasutan ka väiksemaid avasid, kui 20. Pole kasu nõelteravast väikesest piirkonnast, kui pilt vajab suuremat teravusulatust. Selle nimel kannatan ka ära väikese lõivuga teravuses, mis üldmuljest nähtavale veel ei tiku.
Kui pildistan tasapinnalisi asju, siis juhindun eelkõige objektiivide magusaimast avast.
Kõige rohkem näen difraktsiooni mõju MP-E 65-ga pildistades alates mastaabist 3:1 ja edasi (nominaalne ava 16, efektiivne 64 ja edasi). Aga ka siin, MI-ga võrreldes on MII parem.
Eemal
Küsiks siis targemate käest veelkord üle, kas ideaalis võiks olemasolevatest Canonitest omada 1Ds Mark III, mis kõikidel muudel juhtudel parim olemasolevatest, välja arvatud hämaras pildistamisel, kus parim siiski 5DII (oma puhtama ISO tõttu). Ehk ei hakkaks siis uut kaamerat extra ootamagi (kui niikuinii kõike head kunagi ühte ei panda), vaid ostaks kiiremate hetkede püüdmiseks 1Ds Mark III, lisaks olemasolevale 5DII-le. Käiks väljas siis 2 kaameraga ning hämara saabudes vahetaks lihtsalt keret
Eemal
Kui sul juba 5DII on ja raha ikka veel üle siis soovitan teiseks kaameraks ikka midagi "kiiremat" võtta. Antud juhul siis 1D Mark IV. Saad ISOdes palju kaugemale minna kui 5D või 1Ds-ga, tulistamiskiirust ja buffrit ka palju rohkem. Kui videot tegema hakkad, siis samuti saab palju pimedamas filmida kui 5D II-ga. Sinu portfooliot vaadates võiks sellest kõigest abi olla küll.
Eemal
Urmas K! Ei ole targem, sestap raske vastata, kuid kibelen siiski. Alustuseks sõltub hinnast, millega 1DS3 saad. 1DS3 ja 5D2 on pigem sarnasemad, teatud mõttes. Kui rääkida letihindadest, siis pigem valiksin 5D2 toetama 1D4. 1D4 ja 5D2 mu meelest väga erineval moel täiendavad teineteist. 1DS ei ole parem, kui 1D. Nad on pigem erinevate tööde jaoks. Kui hind oleks teema, siis ka 1D3 ei ole üldse paha, kuigi 1D4 kõrval vananenud.
Eemal
Näed, Toomas oli kiirem!
Eemal