Sa ei ole sisse loginud.
Olen üldiselt olnud fotograafilise tehnopedetsemise vastane ja kippunud vahel liialt tehnikale tähelepanu pööravaid sõpru alavääristama. Pilti teeb ju lõpuks mees, mitte aparaat. Samas on proffide töömaal, kus aeg on raha, tehnikasse suhtumine vähe teine.
Mõni aeg tagasi õnnestus kaasa elada üritusele nimega karupildi tegemine. Kodanikel oli vaja mingi projekti raames siinse regiooni karudest pilti saada. Kõigepealt käidi suvel jäägritega tutvust sobitamas ja vaadati välja sobivad võtteplatsid, mis mõõdeti korralikult üle, et valguse langemist jms paika saada. Samuti korraldati söögi- varitsusplatside rajamine, kus mõmmi harjus raipeid krõbistama, telgist välja tegemata. Kui härrad kohale saabusid, pandi paika kaugjuhitavad DSLRid ilmastikukindlates kestades, IR valgustid ja onni kobiti elektrisoojendusega kostüümides, koos kahe 400/2,8 komplekti ja paari backupiga. Peale selle kasutati veel loomulikult detektoreid jms hightech sodi, et looma tulekus valmis olla Igal juhul oli onudel kahe päevaga materjal koos, et tagasi lennuki peale kolida ja ilmselt kuhugi teise maailma otsa "loodust nautima" sõita
Nii jääb mul vaid õnne tänada, et kuulun koos paljude teiste looduspilt.ee kasutajatega hraastuspiltnike klassi, kes oskavad ka mõnd muud tööd, mis võimaldab ära elada ja elamise ning töö kõrvalt ka pildistamisest mõnu tunda
Eemal
Toomas kirjutas:
Igal juhul oli onudel kahe päevaga materjal koos, et tagasi lennuki peale kolida ja ilmselt kuhugi teise maailma otsa "loodust nautima" sõita
Nii jääb mul vaid õnne tänada, et kuulun koos paljude teiste looduspilt.ee kasutajatega hraastuspiltnike klassi, kes oskavad ka mõnd muud tööd, mis võimaldab ära elada ja elamise ning töö kõrvalt ka pildistamisest mõnu tunda
Läheb selline professionaal koju ja tunneb rõõmu selle üle, et karupildistamine annab talle piisavalt raha, et saaks vabal ajal hobi korras nt muusikat komponeerida .
Btw, kas tema asemele tulevad nüüd sama koha peale eesti omad piltnikud? Või hakatakse seda ettevalmistatud kohta varsti raha eest välja rentima ?
Ja ketserlik küsimus ... kui paljud siit sellise tehnika kasutamise võimalusest loobuksid? Sellise sissesöödetud koha kasutamisest loobuksid?
Ja jätkuküsimus: kui paljud loobuksid nt autost või auto kõrvalt looma/linnupiltide tegemisest? Eheduse ja loodusest mõnutundmise nimel? Kui paljud tõmbaksid enda jaoks nt sellise piiri, et 1 või 2 km autost ei tee klõpsugi?
Eemal
Üks täitsa aus vastus millibellile: mina küll ei jätaks meelega fotoaparaati maha! Miks? Pole iial tundnud, et aparaat segaks mind loodust nautimast. Koguni vastupidi - ma otsekui kinnistan nauditava niiviisi ka iseenese jaoks. Eks see ole see "hetk peatu!" fenomeen. Rääkimata siis sellest, et mul on piiritu vajadus kuidagigi seda, mida juhtun nägema, teistega jagada. Vähemalt oma lähedastega. Mida vaimustavam vaatepilt, seda võimatum tundub olla selle hetke ainuomanik. See ei tähenda, et mul elamuse fikseering sellisel viisil täielikult õnnestuks - puuduvaid komponente on ju lõpmatult palju... (Oskustest ma siinkohal ei räägigi.) Küll aga olen märganud, et pildid, mida olen kaameraga fikseerinud, püsivad mul meeles väga selgelt, ka siis, kui ma neid üle ei vaata. Üleüldine sisemine "oh" ja "oi" kipuvad aga ajapikku unustusse kaduma. Erandiks vast see, kui fotoaparaadi puudumist mõnel hetkel väga "põen" - see pilt kinnistub mu mälus tegematajäänud kaadrina.
Eemal
mari kirjutas:
Ja jätkuküsimus: kui paljud loobuksid nt autost või auto kõrvalt looma/linnupiltide tegemisest? Eheduse ja loodusest mõnutundmise nimel? Kui paljud tõmbaksid enda jaoks nt sellise piiri, et 1 või 2 km autost ei tee klõpsugi?
Ma küll aru ei saa, mis vahet seal on, _KUST_ keegi jäädvustamist väärt olukorda näeb ja pildi teeb. Või peaksid looduspiltnikud metsas riided ka seljast viskama, et veelgi ehedam ja looduslähedasem asi oleks?
Eemal
>> Minult ka üks ketserlik küsimus: kui paljud siinolijaist maldaksid
>> eheda loodusenautimise nimel fotoaparaadi hoopistükkis koju
>> jätta?
on juhtunud .. ilmselt juhtub edaspidi ka.
>> võimalusest loobuksid? Sellise sissesöödetud koha kasutamisest
>> loobuksid?
hea kysimus. olen selle peale palju mõelnud. ilmselt loobuks. aga päris kindel ei ole. eelistaksin iseenda poolt selliselt sissetöötatud ja -söödetud kohta.
>> Ja jätkuküsimus: kui paljud loobuksid nt autost või auto kõrvalt
>> looma/linnupiltide tegemisest? Eheduse ja loodusest
>> mõnutundmise nimel? Kui paljud tõmbaksid enda jaoks nt sellise >> piiri, et 1 või 2 km autost ei tee klõpsugi?
milleks? järgmine piir oleks siis 2km maanteest vms .. kuni selleni, et foto asemel peaks maalima, soovitavalt looduslike värvidega? vt ka draa
Eemal
Kuna ma naudin nii looduses viibimist kui pildistamist, võtan muidugi kui võimalik fotoka metsa minnes kaasa. Aga kui fotokat ei ole võimalik kaasa võtta (aparaat on rikkis, kadunud jne.), ega sellepärast looduses käimine minu poolt veel ära ei jää. Ja kui mul on võimalik autoaknast mõni hea pilt teha, oleks imelik kui ma juhust ei kasutaks. Keegi ei keela ju pärast pildistamist autost välja ronida ja minna loodust nautima Pilt jääb ikka samaks sõltumata sellest, on see pildistatud autoaknast või põõsast. Ja need profid kes varjetelgis passivad, tunnevad kindlast pildistamisest mõnu, iseasi kuidas neil selle looduse nautimisega lood on. Ära ei ütleks sellise sissesöödetud koha kasutamisest, kuid eelistan siiski ise loomi hiilida ja varitseda.
Eemal
Maxel kirjutas:
Aga kui fotokat ei ole võimalik kaasa võtta (aparaat on rikkis, kadunud jne.), ...
Ma muidugi ei tea, millise kaameraga(kui suure?) looduses käid aga enda jaoks ei kujuta hästi ette situatsiooni, et sätin enne kukke-koitu metsa minema ja avastan, et kaamera kadunud. No tühja kah, lähen ilma, küll naine päevapeale kraamides üles leiab.
Eemal
Aga kes teab, mis elus kõik juhtuda ei võib Tahtsin öelda ,et kui mul on plaan nädalavahetuseks metsa minna ja kuskil nädala sees ennem kaameraga midagi juhtub, ei jää mul seepärast looduses käimata, vaid lähen ilma. Võibolla oled sina nii rikas, et võid iga päev uue korraliku kaamera osta, minul läheb sellega pisut aega:)
Eemal
Huvitav teema. See ei pruugi üldse tõsi olla, et need mehed pildistasid niimoodi karu ainult sellepärast, et see oli nende töö. Ma usun, et suur osa taolise projekti õnnestumisel oli eelteadmistel, mida saavad omada ainult tõelised fännid. Selleks, et midagi efektiivselt teha, peab teadma kuidas seda teha. Ma usun, et taoliselt mitmeid kuid või isegi aastaid paari pilti planeerida, annab õnnestunud lõpptulemust nähes samasuure naudingu kui metsas juhuslikult karuga kokku põrgates ja siis eluga ning pildiga pääsedes. See pole oluline, et reaalne pildistamise etapp niivõrd lühikeseks jäi.
Kuidas keegi aga loodust nautida tahab jääb ainult tema enda teada. Ma usun, et kõik siin kaasarääkijatest on oma silmaga näinud tunduvalt võimsamaid momente kui on suutnud kaameraga jäädvustada. Sama käib ka minu kohta. Seepärast ei taha ma hetkel kaamerat koju jätta, see ei sega mind, ainult täiendab. Pealegi koosneb matk ju suuremas osas ikkagi loodusenautimisest, sest 99,5 % päevast metsas olles vaatan ma ikka oma silmadega ringi mitte läbi objektiivi. Minu arvamus on see, et kaamera on minust teinud tunduvalt suurema loodusenautleja kui ma seda ilma kaamerata olin. Maastikke nautisin ikka, kuid ei osanud niivõrd detailidele tähelepanu pöörata.
Eemal
Mnjah. Olen isiklikult kohtunud küll suhteliselt väheste välismaa professionaalsete loodusfotograafidega, kuid sellest kogemusest tean, et Hautala taolisi mehi, kes meiesugustele eeskujuks, on nende seas vähe. Soomlased on üldse oma tasemelt ülejäänud Euroopast vähe eraldi klassis, kuskilt inglise ajakirjast käis läbi kild, et ega me mõned soomlased pole, kes kõiki loomapilte vabas looduses teevad ... Eeltöö tegi nende vennikeste eest muidu ära crew, kuhu tõepoolest ka igati asjatundlik onu kuulus. Piltniku ja assistendi ülesanne oli minu arusaamist mööda vaid asi purki (kõvakettale) saada.
Oma ala fännimisest niipalju, et vabandan rõveda paralleeli pärast, aga pornofilmide operaatorid ilmselt väga erakordsed suured seksihuvilised siiski pole
P.S postituse mõte oli tegelikult see, et kõvade ressursside korral teeb hea dokumentaallooduspildi IMHO ära suvaline suurlinna räpifännist getotöll . Iseasi kuidas ta selle metsavaikuse, kus kuuseoksad näiteks 50cendi surematute muusikateoste taktis ei tõmble, ka ära seedib
Eemal
Aga võtame asja teise nurga alt.
Keegi ei keela meil sama asja teha, kui on vastavat resurssi. Sest see soomlaste värk -- ka antud proff tegi ju pildi vabas looduses, mis sest, et kõva ettevalmistusega. Paraleeli võib tuua siin lindude söögimajaga, mis sest, et seekord oli sööjaks karu.
Senikaua, kuni ei tehta pildistatavatele ja ka loodusele liiga, ei ole minu arust vahet, kas pildistatav oli 10 meetrit söödaalalt või paksus padrikus, kas asi on ettevalmistatud või mitte. Ainus vahe on piltnikul (või tema assistendil), aga pildilt ei pruugi see välja paista. See, kas piltnik oma tööd naudib, on tugevalt tema enda siseasi -- ja piisava taseme juures ei ütle mitte keegi ka, et rutiinse taseme juures puudub tema piltidelt hing vms.
Selliste arutelude juures tuleb mulle iga kord meelde sir David Attenborough, kes oma kõrge ametikoha BBC-s aastakümneid tagasi maha pani sõnadega, et 'ta ei ole käinud Galapagose saartel' ja hakkas suurepäraseid loodusdokumentaale tegema. Olles vaadanud tema 'making of' asju nende dokude kohta, kus 8-10 kaamerameeste seltskonda üle maailma (metsikus looduses) laiali on, paari-kolme aasta vältel, ja kus mees ise lendab lühiajaliselt kohale siis, kui vaja, ei teki vähemalt mul küll kunagi küsimust, kas tüüp on hingega asja juures või mitte, kas ta hoolib oma tööst või mitte.
Meetodit ja eesmärgid on erinevad, kas me nendest aru saame on iseasi. Aga kas nad on valed? Ei pea end nii pädevaks, et üldistavalt seda hinnata.
Eemal
Toomas kirjutas:
Eeltöö tegi nende vennikeste eest muidu ära crew, kuhu tõepoolest ka igati asjatundlik onu kuulus. Piltniku ja assistendi ülesanne oli minu arusaamist mööda vaid asi purki (kõvakettale) saada.
/.../
Postituse mõte oli tegelikult see, et kõvade ressursside korral teeb hea dokumentaallooduspildi IMHO ära suvaline suurlinna räpifännist getotöll .
Samas - _midagi_ peab ju _selle_ piltniku nägemises (?) olema, et just _teda_ suurlinnast selleks kaheks päevaks kohale sõidutatakse? Midagi, millega (vähemasti tema ülemuste arvates) ei saa soovitud tasemel hakkama ei "crew" ega asjatundjad. Ja seda tingimustes, kus praktiliselt iga inimene "oskab" pilte teha . Mis see "midagi" antud juhul on, oleks vägagi huvitav teada.
Võimalik, et see on muuhulgas justnimelt isikliku liigse suhte puudumine? Kui mõelda sellele, et dokfilme (sh loodus- ja vaatefilme) ei lasta monteerida neil, kes ise filmimise ajal juures ja kohal olid, vaid neil, kellel omal see vahetu kogemus puudub. Väidetavalt seetõttu, et ka vaatajatel, kelle jaoks filmi tehakse, puudub see vahetu kogemus ... Samas piltide juures tõenäoliselt siiski mõni muu põhjus ... teab ehk keegi?
Eemal