Sa ei ole sisse loginud.
Foto: Jarek Jõepera. Kanepi. Looduse Aasta Foto 2009 Grand Prix.
Looduse Omnibuss ja Nordea Pank kutsuvad kõiki loodusfotohuvilisi – nii täiskasvanuid, noori kui lapsi – osalema fotovõistlusel “Looduse Aasta Foto 2010”. Algab jaht Tantsivatele Huntidele. Selle aasta fotovõistlus on pühendatud juubeliaastale „Eesti looduskaitse 100“.
Tööde esitamise tähtaeg on 1. märts, võitjad kuulutatakse välja 18.aprillil 2010.
Osale ja erguta osalema ka oma sõpru.
Lähem info ja reeglid: http://www.looduseomnibuss.ee/node/1169
Piltide laadimine: http://www.looduseomnibuss.ee/laf2010/
Eemal
Ettepanek: LAF reeglites tuleks kindlasti ära reguleerida ka varasemalt mõnel konkursil esitatud tööde lubatavus ehk kust piir tõmmatakse - kas panna ainult varasematele konkurssitel osalenud võidutöödele keeld või ka äramärgitud/eriauhinna saanud töödele. Selge on see, et see on ka iga fotograafi sisemise otsustuse ja eetika küsimus, aga olen seisukohal, et see peaks olema siiski reeglites selgelt fikseeritud.
Eemal
Aga kuidas enamuse arvamus on teemast - miks ei võiks 1 vinge pilt korjata erinevaid auhindu? Filmid rändavad mööda festivale ja nopivad erinevaid auhindu kuni gloobuste ja oscariteni välja. Või peaks see olema konkreetse võistluse eripära nagu Eurovisioon, kus vist ei tohi kah mujal võitnud lugu konkureerida, seal vist isegi karmim, lugu ei ole keegi kuulda kah olnud tohtinud enne konkursile esitamist ...
Eemal
Mina olen selle poolt, et üks suurepärane pilt võiks korjata auhindasid erinevatelt võistlustelt. Paralleelide tõmbamine näiteks (mängu/dokk)filmidega on siin täiesti omal kohal.
Eemal
Mina ei poolda samade piltide taasauhindamist. Põhjusi on palju:
1) ˛üriid hindavad pilte teadmata autoreid. Ja nüüd tuleb üks mitteanonüümne... Selle teema alajuhtum on eelnev avaldamine, mida pole lihtsalt võimalik reguleerida. Kui eelnevalt avaldatud pilt on midagi tõeliselt erilist, siis on tal võimalus auhinnatud saada. Küll aga on sellistel piltidel pigem tõenäosus jääda hindamisel alla uutele ja värsketele piltidele.
2) Foto tegemine on midagi muud kui filmi tegemine. Võrdlus pole päris kohane. Festivalidele tihtipeale kutsutakse häid filme aktiivselt, autorid on võimalusel pidevalt ka ise kohal selgitusi jagamas ja auhindamine on üks mängu osa.
3) Fotokonkursside kaudu saab suunata inimesi loodusest midagi uut ja värsket nägema. Samade piltide taasauhindamine ei anna midagi juurde ei pildile ega sekundaarsele konkursile.
Tõsi ta on, et erinevatel konkurssidel on erinevaid praktikaid. Kas European WPY sai midagi juurde sellest, et nädal pärast Veolia WPY tulemuste teadaandmist (taas)auhindas mitmeid samasuguseid pilte? Ja mida fotograaf sellest võitis?
Muuseas WPY reeglid nõuavad oma auhinda saava pildi tagasi kutsumist teistelt konkurssidelt ja võib arvata, et taoline reeglite eiramine piltnikele head ei tee.
Eemal
Kommentaarid on olemas ja edastatud ka konkursi tehnilisele toele nende välja panekuks. Ma pole kontrollinud, kas ja kus ja kuidas.
Eemal
Mõistlikud argumendid, aga ma jään siiski enda arvamuse juurde. Tõsi, veits imelik oleks LAF-i võidupildiga Eesti Looduse konkursile lehvitama minna. Samas, kui kõnealune pilt on näiteks hunti tapvast kaljukotkast, oleks jällegi kahju teda ainult sellepärast muu maailma võistlustelt kõrvale jätta, et ta LAF-i kinni on pannud.
Jah, paljud mõtleks siin, et nii kõva ja kordumatu pildiga läheks otse a'la BBC-le. Sedapidi omakorda kahju, et Eestis võetud haruldane moment ei saa jällegi kodumaisel konkursil osaleda. Nokk-saba.
Arvan endiselt, et võrdlus filmiga on kohane, üks visuaalne kunst kõik. Kõlaks ju imelikult, kui filmitegijad peaks hakkama valima, kas saata oma film kuldset gloobust või kuldset mehikest jahtima, sest mõlemat korraga ei tohi!
Eemal
Eesti mastaabis on konkursile saadetud piltide anonüümsus väga küsitava väärtusega. Kes vähegi on seotud looduse pildistamisega on ka kursis teiste tööde ja tegemistega.
Mina isiklikult vaadates konkursile saadetud töid, tunnen paljud autorid piltide järgi ära, kuna olen neid eelnevalt juba näinud, kas kodukal, blogis... jne. Tundmatud autorid reeglina on ka esitanud madalama tasemega pildid.
Eemal
Toomas Ili kirjutas:
Jah, paljud mõtleks siin, et nii kõva ja kordumatu pildiga läheks otse a'la BBC-le. Sedapidi omakorda kahju, et Eestis võetud haruldane moment ei saa jällegi kodumaisel konkursil osaleda. Nokk-saba.
Mina just nii käitungi, et omast arust parimad saadan alustuseks WPY-le. Ja pärast seda LAF-ile. Ja muuseas, tasub ka korra WPY-le saadetud asju sinna uuesti saata. Käesoleval aastal ütles üks piltnik (Andrew Forsyth Water Fight Urban and Garden Wildlife, Highly Commended), et eelmisel aastal ei saanud see pilt midagi, nüüd siis kõrge äramärkimine.
Mida ma võidaks, kui ma oma lumekirbu nüüd LAF-ile saadaks? Ja mida LAF sellest võidaks? Seda pilti pole enam võimalik LAF-il ega mõnel teisel konkursil neutraalselt hinnata. Ja kindlasti pole mõtet järgmisel aastal samasugust pilti WPY-le esitada. Ja kas üldse on mõtet sama lugu rääkivat pilti, aga tehniliselt teist lumekirbukaadrit kusagile uuesti esitada? Looduses on nii palju uusi, veel rääkimata ja lummavaid lugusid, mis väärivad konkurssidel esile tõstmist. Ja ega ma ise nüüd nii väheviljakas kah pole, et ühtegi uut ideed ja lugu esitada pole.
Eemal
siilur kirjutas:
Eesti mastaabis on konkursile saadetud piltide anonüümsus väga küsitava väärtusega. Kes vähegi on seotud looduse pildistamisega on ka kursis teiste tööde ja tegemistega.
Mina isiklikult vaadates konkursile saadetud töid, tunnen paljud autorid piltide järgi ära, kuna olen neid eelnevalt juba näinud, kas kodukal, blogis... jne. Tundmatud autorid reeglina on ka esitanud madalama tasemega pildid.
Selle viimase näitega ma kohe üldse nõus pole. Tean mitmeid tõsiseid piltnikke, kes potentsiaalseid konkursitöid eelnevalt ei eksponeeri.
Aastaid Eesti Looduse, ja VVV ˛üriis olnuna olen näinud ka kümneid netis ilmutatud ja kõvasti kiidetud pilte. Siinkohal võin korrata juba eelnevalt öekdud väidet - kui juba nähtu kõrvale satub vähemalt sama lummav, aga uus pilt, siis eelistus läheb ˛üriil reeglina viimasele. Kord avaldatud pilt peab tõesti väga-väga hea olema, et konkursi ˛üüriile tähelepanupüüniseks muutuda.
Eks ka siin Looduspildis võib näha seda, kus uus ja eriline lugu võib olla ka tehniliselt keskmise kvaliteediga, aga kiitust pävib parasjagu. Aga kümnes sama lugu rääkiv pilt võib olla tehniliselt täiuslik, kuid mõju pole enam värske.
Teine lihtsalt tehniline tähelepanek: päris palju on selliseid pilte, mis veebis näivad ideaalsed, konkursile esitatuna, kus piksleid veidi rohkem nõutud, on näha, et juba A4 tuleks raskustega.
Eemal
Urmas kirjutas:
Teine lihtsalt tehniline tähelepanek: päris palju on selliseid pilte, mis veebis näivad ideaalsed, konkursile esitatuna, kus piksleid veidi rohkem nõutud, on näha, et juba A4 tuleks raskustega.
See ei tohiks küll kuidagi mõjutada mõjutada ˛ürii otsust, et milline pilt paistab parem suurema formaadi puhul. Sest tehnika mida inimesed kasutavad on ikka väga seinast seina.
Eemal
Valmar Voolaid kirjutas:
Urmas kirjutas:
Teine lihtsalt tehniline tähelepanek: päris palju on selliseid pilte, mis veebis näivad ideaalsed, konkursile esitatuna, kus piksleid veidi rohkem nõutud, on näha, et juba A4 tuleks raskustega.See ei tohiks küll kuidagi mõjutada mõjutada ˛ürii otsust, et milline pilt paistab parem suurema formaadi puhul. Sest tehnika mida inimesed kasutavad on ikka väga seinast seina.
Siinkohal võtan siiski vastu argumenteerida. Toon alustuseks näite WPY-le - ˛üriile tuleb esitada maksimaalselt suur fail, et see saaks veenduda, et pilt sobib ka näitusele (mis on A2-A1 suuruses seinapilt) üles panna ja albumis ära trükkida. Kui pilt tehniliselt välja ei vea, siis pole lootustki.
Meie konkursid on leebemad. Reeglina nõutakse pikemat külge kas 3000 pikslit või siis EL puhul noortel ka 2000 pikslit. Üle A3 ei trükita midagi. Need pikslid pole tänasel päeval mingilgi juhul tehnilliseks piiriks. Kui, siis üksikutele telefonipildistajatele.
Pole veel tekkinud ega ka näe põhjust, miks sisult väga head, kuid tehniliselt keskpärast pilti peaks eelistama nii sisuliselt kui ka tehniliselt väga heale tööle.
Kui lugu seda toetab, siis tehniliselt väga hea pilt ei pea olema "nõelterav". Kui aga lugu eeldab mingis kohas pildil teravust ja seda pole, täpsemalt mõnel teisel samalaadsel pildil on seda rohkem, siis on loomulik, et tehniliselt kehvem pilt jääb tahapoole.
Eemal
wrangel kirjutas:
Mulle just meenus, et ühel eelmisel aastal lõppenud fotokonkursi tulemusi pidi ˛ürii kuskil kommenteerima, kas selline asi on kuskil olemas, ja kui, siis kus?
Kommentaarid on nüüd alla laetavad eraldi failina auhinnatud piltide lehekülje alguses.
Eemal
Piltide üleslaadimisel tekkis paar küsimust. Äkki keegi oskab vastata.
Piltide laadimisel tuleb ette teade, et pildifail ei tohi olla suurem kui 10MB. Samas reeglites on jälle kirjas, et pildifail ei tohi olla suurem kui 5MB?
Kumb on siis õige?
Teine küsimus, et pildi allkirja lahtsisse: Kas peab kirjutama ainult pealkirja või võib ka pildi saamislugu kirjutada? Ühesõnaga tähemärkide arvu ei loe välja?
Eemal
Infoks tehnilise poole pealt, et küsisin järgi, kuna otseselt reeglites öeldud ei olnud, kas tohib pilti ka lõigata (nt. loodi ajamiseks, paremaks kadreerimiseks jne). Vastus oli, et tohib küll - see kuulub elementaarse korrektsiooni alla.
Eemal
Ma saatsin enda pildid ka ära ja sama küsimus nagu Aivar Sokul jäigi lahendamata. Reeglites on kirjas max 5M ja kui laadima hakata, siis 10M . Ma olin pildid eelnevalt alla 5M-st nüsinud. Osa neist oli 30M-sed.
Eemal
Eraldi lahter nii pildi pealkirja jaoks kui ka pildi kirjelduse jaoks oleks edaspidi soovitatav ja ilmselt kui see korrektselt süsteemi ehitada lihtsustaks ka märkimisväärselt LAF toimkonna tööd. Praegu tuli nii pildi pealkiri kui kirjeldus kõik ühte patta toppida ehk siis pildiallkirja alla - ei tundu kõige mõistlikuma lahendusena.
Eemal
Kui nüüd siiski oli lubatud "pildiallkiri" (mis eeldab minu arusaamist mööda lühidalt pildi "pealkirja") ka selgitavat teksti, siis minul jäi seekord selgitused / pildi saamislugu kirja panemata mis on muidugi kurb kuna oleks heameelega paar rida pildi kohta kirjutanud.
Iseenesest oleks hea kui saaks tähtaja saabumiseni oma pilte ja teksti muuta. Praegu tundub, et see võimalus puudub.
Eemal
Tekkisid samad mõtted piltide lisamisel mis Aivaril. EL fotokonkursil oli pildi saamislugu/ selgitus tähtsal kohal. Paistab, et LAF seda ei ole vaja lisada. Kurb oleks siis kui tegelikult korraldajad ootavad pikemat selgitust piltide kohta, minul jäi see kahjuks lisamatta.
Eemal
Minul on jällegi hoopis teistmoodi küsimusi - nimelt, kus toimub LAF lõpetamine üleüldsegi?
Eemal
Ehk äkki Solaaarises? Või hoopis Tartus? No igatahes ma usun, et ükski teine koht ei suuda ületada Linnahalli atmosfääri. Need kosed, mis laest alla langesid, lõputud koridorid; Linnahalli lõhn. Mõnus.
Eemal
Loodan et Tartus pole. See teeks minu tuleku ikka väga raskeks.
Eemal
Noh, ükskord võiks ju Tartus ka olla
Eemal
Oleks viisakas tõesti, kui Tartus oleks, on ju sealtkandi rahvas pidevalt pidanud Tallinna sõitma.
Eemal