Sa ei ole sisse loginud.
Siin on sellised näidised, mida saab vahetult D3'ga kõrvutada. Lisaks sellele on näha, mida nende failidega Noise Ninjas ette võtta saab.
http://www.robgalbraith.com/bins/conten … 0045-10329
Eemal
Jari Peltomäel on D3s käes. Ühesõnaga veel ISO 12800 pilte:
http://www.lintukuva.fi/peltsi/0944.php
Jari kirjutab seal, et ta pole müravähendust kasutanud.
Eemal
ta ei ytle ka, et ta raw-konverteris default myrav2henduse maha on keeranud
Eemal
Ma arvan, et ta äkki tegi hoopis JPG, sest praegu vist ükski konverter veel D3si faile ei ava.
Pealegi, kui on rõhutatud, et müra pole vähendatud, siis kas peab ikka eraldi ütlema, et kaameras on maha keeratud, konverteris on maha keeratud ja pärast ei kasutanud ka veel eraldi müraeemalduse programmi? Kas me liigume ka selle lollaka Ameerika mentaliteedi suunas, et kõik peab olema puust ja punaselt? Et jumala eest ükski nahaal ei saaks norida? Või kui ei ole nii lahti kirjutatud, siis eeldame, et fotograaf on loll ja kui ta ütleb, et müra pole vähendatud, siis ju tal ikka oli kuskil müravähendus salaja sees, et ta ise ei teadnud.
Eemal
Jah, aga testi tegija võiks ikkagi võimalikult palju (mõistlikult) lahti seletada, mis ta tegi ja mis ta mõtles. Mõned ilmsed asjad ei pruugi teisele inimesele nii ilmsed olla ja pealegi huvitab mõnda mingi spetsiifilisem külg ja siis hakkab kahtlus närima, et miks, mis ja kuidas (isegi, kui midagi halba ei mõelda). Samas ei tasu nii väga norida testi tegija kallal, sest vastasel korral võta kätte ja tee ise paremini. Mõlemal on siiski parem olla, kui mõeldakse pisut ette. Pealegi on eksimine inimlik ja isegi professionaalid võivad teinekord midagi ära unustada (puht lihtsalt sellepärast, et hetkel ei tundunud see oluline).
Eemal
Capture NX2.2.3 versiooni uuendus juba toetab D3s.
Eemal
>> Ma arvan, et ta äkki tegi hoopis JPG, sest praegu vist ükski konverter veel D3si faile ei ava. <<-- sedaenam usun, et keresisene myraeemaldus on sisse lylitatud. ma D3s kohta küll ei tea, aga D3l ei saanudki seda vist v2lja lylitada k6rgetel ISOdel ..
Eemal
.... aga see k6ik muidugi ei t2henda, et need ISO12800 pildid muljetavaldavad ei oleks ...
Eemal
tommy kirjutas:
>> Ma arvan, et ta äkki tegi hoopis JPG, sest praegu vist ükski konverter veel D3si faile ei ava. <<-- sedaenam usun, et keresisene myraeemaldus on sisse lylitatud. ma D3s kohta küll ei tea, aga D3l ei saanudki seda vist v2lja lylitada k6rgetel ISOdel ..
Millest sa seda järeldad? See on ju täiesti meelevaldne järeldus.
D3 saab küll kõrgetel ISOdel müraeemalduse välja lülitada. Seda teeb funkstioon (High ISO NR > OFF). Mul ongi see välja lülitatud.
Eemal
minu käes oleva D3 inglise keelse manuali leheküljel 299 öeldakse nii:
Off: Noise reduction is only performed at sensitivities of HI0.3 and higher. The amount of noise reduction is less than the amount performed when Low is selected.
HI0.3 peaks olema ISO8000 ... ehk siis mina saan siit küll aru nii, et ISO8000 ja kõrgemal tehakse ALATI myraeemaldust, isegi kui High ISO NR on Off.
Eemal
Ongi nii. See tuli mulle üllatusena, sest ma mõtlesin, et OFF tähendab ikka OFF. Kuigi argumendi seisukohast ei muuda see midagi, sest järelikult polegi võimalik kaamerast kuidagi teistsuguseid faile saada.
Ilmselt on see ISO piir ka D3si puhul kõrgemale viidud, kustmaalt eemaldust sunniviisilisena tegema hakatakse, sest ISO 12800 on ju veel originaaliso, mitte HI.
Eemal
Natuke teemakohast (sh. müra ja raw) lugemist leiab siit:
http://www.astrosurf.com/buil/nikon_test/test.htm
http://www.astropix.com/HTML/I_ASTROP/NIK_CAN.HTM
Eemal
Te ikka viitsite :-).
Kuigi astrofotograafia on põnev teema, siis enamusi inimesi huvitab lõpptulemus tavaoludes. Kas see saavutatakse mingi salajaase müraeemaldusega või täiesti puhtalt, tegelikult ei oma erilist rolli. Autofookus ei jõua pimedas enam ammu ISOdele järgi ja kas seal on 120000000 või 240000000, pole oluline. Ülikõrged ISOd ei anna märkimisväärseid tulemusi pimedas, vaid hämaras ja nõrga valgusega. See on see koht, kus on vahe sees. Tähed lähevad kaduma, staare aga saab pildistada :-P.
Eemal
Pisut filosoofilist juttu. Kõigil oluline teada, kuidas minu kaamera ühes või teises olukorras tegelikult toimib eriti kui see mõjutab saadavat tulemust. Kasvõi selleks, et emotsioonid ei hakkaks aruteludes tegelikkust varjutama või sulni häälega müügimehe jutt hiljem reaalses elus mulliks ei osutuks.
Tegelikult võiks olla (kõikide tootjate) kaamerate seadetes täielikult kasutaja valida, missuguseid tarkvaralisi müraeemaldusvahendeid ja millal rakendatakse. Kui müraeemaldus väljas, siis jäädavalt väljas, mitte nii, et midagi minu eest ja/või minu teadmata ikka nikerdatakse.
Minu subjektiivne äratundmine konkreetselt müraeemalduse osas on selline, et korralikul arvutil on korralikult kasutaja poolt häälestatava spetstarkvaraga võimalik saavutada parem tulemus kui kaamerasiseste variantide puhul. Miks üldse raw-d kasutades saab parema tulemuse, kui kaamerasisese jpg-ga? Eks ikka parema arvutusvõimsuse, keerukamate algoritmide ja suurema kasutajakontrolli olemasolu tõttu.
Loomulikult on asi ka selles, kuidas ja kus kasutuseks me pilte vajame. 600 pikslise küljepikkusega veebipilt peidab väga palju vigasid. A2 suurusega näitusepilt on nõudlikum.
Ja on ka tõsi, et fotonduse mainstream - ajalehtede ja ajakirjade (kaane)pildid on tehtavad ka kaamerasisese töötlusega, sest kvaliteedikadu toimub väljaspool digipimikut.
Eemal
Filosoofiliselt olen ma sellega täitsa nõus, et kaamera omadusi peab teadma ja ideaalis võiks saada igat asja ka kontrollida. Aga praktiliselt leian, et tänapäeva praegused kaamerad, eriti kõrgema hinnaklassi omad on tegelikult kõik juba nii head, et tehniliste paremuste leidmiseks peab juuksekarva praktiliselt lõhki ajama. See on põnev sport selgitamaks, kumb 100m, 200m, 400m, 4x400m jooksus ja kuulitõukevõistlustel esikoha saab. Mina isiklikult teen parem võitja väljaselgitamise asemel pilti selles piires, mis mu kaamera suuteline on tegema :-).
Eemal
Jaak Põder kirjutas:
Mina isiklikult teen parem võitja väljaselgitamise asemel pilti selles piires, mis mu kaamera suuteline on tegema :-).
Õiged sõnad!
Eemal