Sa ei ole sisse loginud.
Tulgu taevas appi!!! Osad on oma moraali ja eetikaga ikka päris segi keeranud. Inimene ostab sealt kust saab soodsamalt, see on normaalne. Iga inimene võib üldsusele avatud kohas toodetega tutvuda ja osta selle sealt kus on soodsaim. Tootega tutvumine ei pane ei eetilist ega ka juriidilist kohustust see toode just sellest poest osta. Turul võidab see, kes pakub head kaupa hea hinnaga. Turg ei võrdu Eesti.
Eemal
Vootele Voit kirjutas:
Erik Mandre kirjutas:
...Iga inimene võib üldsusele avatud kohas toodetega tutvuda ja osta selle sealt kus on soodsaim. Tootega tutvumine ei pane ei eetilist ega ka juriidilist kohustust see toode just sellest poest osta...
Juriidilisest kohustusest pole keegi rääkinud.
Eetikast. Kui Sa tutvud kaubaga läbi poe vitriini, siis tõesti ma ei näe probleemi.
Aga proovi minna poodi ja ütelda müüjale ausalt, et Sa ei kavatse kaamerat teie poest osta, aga sooviksid, et kaamera võetaks pakendist/vitriinist välja, et saaksid seda näperdada, proovida, kuidas kätte istub, mõned prooviklõpsud teha, selle kõige käigus ohtralt sõrmejälgi aparaadile jätta.
Peale selle hoiad Sa müüjat kinni (või vajab Sinu tegevus vähemalt müüja kõrgendatud tähelepanu) ning ta ei saa sellel ajal teiste klientidega tegeleda.
Lisaks eksisteerib veel rida turvalisuseprobleeme, alates võimalusest, et Sa jätab objektiivile sõrmejälgi, murrad oskamatusest mõne luugi katki või pillad kaamera maha, lõpetades ohuga, et mõni tegelane paneb lihtsalt kaameraga jooksu.
Kui Sa eelneva tõega lagedale tuled, siis suure tõenäosusega ei hakka pooled kauplused Sinuga üldse tegelema.
OK, Sa jätad selle välja ütlemata, et Sul ei ole tegelikult kavas antud poest osta, vaid tahad tasuta müüja tööaega kulutada ja võõrast kaamerat proovimiseks kasutada. Kas sellisel juhul pole tegu sisuliselt müüjale valetamisega ja poe petmisega?
Meil on siiski turumajandus, mille võtmesõnaks on valikuvabadus ja konkurents. See kas ja mil moel ma kaupluses tootega tutvuda saan on müüja enda reglementeerida. Kui ta seda võimaldab, siis ei teki siin mingit eetika küsimust. Iga tootega tutvumine ei vii kunagi ostuni, seda teab ka müüja. Tark klient ostab sealt kus on konkurentsivõimeline hind ja teenindus.
PS! Kui ma toodet tutvumise käigus kahjustan, siis on juba sootuks teine teema, mis ei puuduta aga seda kontektsi.
Eemal
kurb on tõdeda, et au ja südametunnistus ei maksa tänapäeval eriti midagi.
te olete vabadusest valesti aru saanud, see pole ainult kogumik õigusi, vaid eelkõige kohustusi.
Eemal
Au ja südametunnistus! OnuEnn ära mulle nüüd küll vabaduse terminit siin lahti mõtesta - meil kõigil on õigused ja kohustused. Ei ole mõtet teemat niivõrd filosoofiliseks ajada. Jutt käib kaupluste külastamisest ja toodetega tutvumisest. Kui ma lähen poodi sisse ja valetan, et ma raudselt ostan Teilt kaamera ja müüja vaid selle najal mulle kaamerat näitabki ja proovida annab, siis võime rääkida eetikast, aususest ja südametunnistusest. Kui ma aga lähen poodi kui klient kes tunneb huvi erinevate kaamerate vastu ja müüja võimaldab mul nendega tutvuda, siis ei ole siin küll mingit riivet ei aule ega ka mitte eetikale. Kliendil EI OLE kohustust poest midagi osta!!!
Eemal
Nii nagu müüjal on õigus ja vabadus määrata oma toodetele hind, nii on ka ostjal õigus ja vabadus otsustada mis hinnaga ja kust ta midagi ostab.
Eemal
probleemi lahendus algab probleemi tunnistamisest, mitte sõnumitooja tapmisest.
Eemal
OnuEnn, kui probleem ongi ainult sõnumitooja püstitatud, siis aitab sõnumitooja mahalaskmine väga hästi.
Mis puutub müüja aega ja letitoodete amortisatsiooni, siis sorry, 4k eest peaks see müüja mul nädal aega sabas käima, mitte ainult veetma 5 minutit tootesildilt teksti veerides.
Iseenesest on muidugi praeguse masu (või täpe) raames tore, et meil on inimesi, kes kunagi ei tingi, ostavad ära kõik riided, mida nad on selga proovinud, valivad esimese ehitaja, kelle käest hinnapakkumine on võetud, ostavad esimese auto, millega proovisõitu tegid ja ei astu kunagi üle poe läve enne, kui nad on valmis sealt kasvõi koristajatasu jagu kaupa ostma.
Eemal
Aii... ja mina olen veel see patune, kes ostis välismaalt ja veel kasutatult. Ning veel nii, et silm ka ei pilkunud. Ahjaa, ühe asja poest ka. Ma vist põlen põrgus. Ennast liigutama hakkasin siis, kui hindade vahe oli kahekordne. Ja ma ei räägi siin mingist objektiivipuhastamiselapist, mille hind ei ole suur. Aga Eesti poodides tavaliselt asju ei proovi, eks mul ole hea kujutusvõime, et suudan ette kujutada kuidas üks või teine asi on Mina probleemi ei näe. Ma ei käi poes nii, et astun suvalisse poodi ja ostan hindasid vaatamata. Aga igaühe oma asi mille peale raha kulutada.
Eemal
Aizar kirjutas:
Iseenesest on muidugi praeguse masu (või täpe) raames tore, et meil on inimesi, kes kunagi ei tingi, ostavad ära kõik riided, mida nad on selga proovinud, valivad esimese ehitaja, kelle käest hinnapakkumine on võetud, ostavad esimese auto, millega proovisõitu tegid ja ei astu kunagi üle poe läve enne, kui nad on valmis sealt kasvõi koristajatasu jagu kaupa ostma.
Jah see on see, mida ilmselt OnuEnn peab au ja südametunnistuse kohaseks käitumiseks. Kui oled juba minutike müüja aega kulutanud ja isegi julgenud toodet katsuda, siis tuleks see toode igaljuhul ära osta, sõltumata toote hinnast ja ammugi mitte väljategemast, et müüja küsib toote eest liiga tugeva kattega hinda. Kui siin südametunnistuse peale koputamiseks juba läks, siis võiks ju filosofeerida ka müüja au ja eetika küsimuste üle toote hinna kehtestamisel ja kliendiga suhtlemisel.
Eemal
Väike täpsustus itriinikauba proovimise kohapealt. Poodi läksin hoopis teistel eesmärkidel ja nö muuseas tuli meelde, et võiks ka kaameraid vaadata. Sel hetkel polnud mul veel mõtetki kaupa mitte sealt poest osta. Aga ükskõik kui tugev ka emotsioon on, olen püüdnud alati esimese emotsiooni maha surude sellega, et ei osta seda kaupa samal päeva vaid seedin, uurin, loen veel ja kui ikka sama kindel olen, teen tehingu ära. Antud juhul viis uurimine ja lugemine soodsama kaubani.
Lugedes siiani veel kõikvõimalikke D90 arvustusi, olen ka peale tellimist õnnelik et just selle ostsin ja ülejäänud raha eest võimalik et osa raha objektiivi summast juba olemas on.
Eemal
Eh, eks järgmisel palgaläbirääkimisel, ostumüügi läbirääkimisel kliendiga jne läbirääkimisel, kus vastaspool teile teiepoolt oodatavast kaks korda vähem raha maksma nõus on, tuletage aga seda teemat jälle meelde Aga samuti ka Lofo uut numbrit oodates.
Muideks ka praegu saab meie poodides edukalt kaubelda, Photopointis küll ei tea, aga see pole ka ainus pood.
/Jubejuss ostab ise ka sealt kust kasulikum, kuid miskit promo ei tee./
Eemal
Ütleks ka ühe sõna sekka.
Ka mulle on vastukarva see eesti kaupmehe materdamine mingite müstiliste kasumite pärast, mida nad pidavat teenima. Tõde on ilmselt see, et Eesti-suguse käibega turul teenitakse umbes nii palju, et täpselt vee peal püsida. Elan ja töötan ise ühes Euroopa jõukaimatest linnadest, mille rahvaarv võrdub umbes Eestiga. Fotoärisid on siin mitmeid, kuid korralikke mitte rohkem kui nt. Tallinnas. Käive on siin kindlasti kordades suurem ja kontsentreeritum. Nende kaubavalik ei ole oluliselt parem Eesti parematest kauplustest, samuti pole hinnad oluliselt soodsamad. Seega viriseda, et eesti mehed kuskilt midagi vahelt pistavad, on ilmselt vale. Jah, tõenäoliselt ON hinnad USA-s, Jaapanis või Hong Kongis ka letis soodsamad. Nad on seda kogu elektroonika ja paljude muude kaupade puhul. Seda tingib nii tootja turujagamise, maksu- kui tont-teab-mis poliitika veel.
Ka siin ostetakse palju otse netist ning eksisteerib täpselt sama vastuolu letikaupluste ja netipoodide vahel. Nende hindu lihtsalt ei saagi võrrelda. Kahju on aga sellest, et Eesti netikaupmehed siiani veel nii korralikku äri käima pole saanud, et suudaksid saksa-suurbritannia sarnaste turgudega oma koduturul konkureerida. Et oleksid korralikud ülevaate-hinnasaidid. HV on väga nadi ülesehitusega - seal on tõeline piin midagi struktureeritult välja filtreerida, samuti ei ole keegi tegelenud nt. E-bay Eestisse integreerimisega - seda võiks ehk koopereerida lähinaabritega Skandinaaviast või Baltimaadest. Osta.ee on ka rohkem selline naljategu, samuti soov või börs. Pean silmas, et puudub korralik sait, kust struktureeritult otsida/filtreerida saaks ja kus oleks tsentreeritult korralik info üleval. Minu lemmik kasutusmugavuse ja ülesehituse osas on nt. sakslaste idealo.de.
Eemal
Jyrka kirjutas:
... samuti ei ole keegi tegelenud nt. E-bay Eestisse integreerimisega - seda võiks ehk koopereerida lähinaabritega Skandinaaviast või Baltimaadest. Osta.ee on ka rohkem selline naljategu, samuti soov või börs. Pean silmas, et puudub korralik sait, kust struktureeritult otsida/filtreerida saaks ja kus oleks tsentreeritult korralik info üleval...
Leidsin oma otsimise peale ükspäev sellise koha: http://www.pixmania.com/ee/ee/1549231/a … 8-105.html
Eesti ja inglise keel on küll kui pudru ja kapsad aga 15,8kEEK sama kaamera eest ehk siis Eestis laohinnaga müüdav kaamera on kahtlaselt hea hinnaga. Tundub, et nad vahendavad mõnda euroopa portaali või on tegemist suurema globaalse müüjaga, kes end ka Eestisse suutnud mingil määral integreerida.
Eemal
Tahtsin veel seda lisada, et me siin oleme igaüks miinimum viie või kümne, aga mõni ka ilmselt kolmekohalise arvu inimeste jaoks arvamusliidrid ostuotsuste tegemisel, lisame veel niisama väga arvuka foorumi lugejaskonna. Et pisut vastutustunnet seltsimehed, selle eestist ostmise vältimise soovitusega ei maksaks liiale minna. See on siis mitme analoogse teema kokkuvõte.
Eemal
Vootele Voit kirjutas:
Erik Mandre kirjutas:
...Iga inimene võib üldsusele avatud kohas toodetega tutvuda ja osta selle sealt kus on soodsaim. Tootega tutvumine ei pane ei eetilist ega ka juriidilist kohustust see toode just sellest poest osta...
Juriidilisest kohustusest pole keegi rääkinud.
Eetikast. Kui Sa tutvud kaubaga läbi poe vitriini, siis tõesti ma ei näe probleemi.
Aga proovi minna poodi ja ütelda müüjale ausalt, et Sa ei kavatse kaamerat teie poest osta, aga sooviksid, et kaamera võetaks pakendist/vitriinist välja, et saaksid seda näperdada, proovida, kuidas kätte istub, mõned prooviklõpsud teha, selle kõige käigus ohtralt sõrmejälgi aparaadile jätta.
Peale selle hoiad Sa müüjat kinni (või vajab Sinu tegevus vähemalt müüja kõrgendatud tähelepanu) ning ta ei saa sellel ajal teiste klientidega tegeleda.
OK, Sa jätad selle välja ütlemata, et Sul ei ole tegelikult kavas antud poest osta, vaid tahad tasuta müüja tööaega kulutada ja võõrast kaamerat proovimiseks kasutada. Kas sellisel juhul pole tegu sisuliselt müüjale valetamisega ja poe petmisega?
Tavaline argipäev, mulle on kohe otse öeldud mitmeid kordi, et teilt ei osta aga näha ja käppida tahaks ikka, veits selline mõru maik jääb suhu küll aga midagi pole teha, kui klient soovib, siis ta saab seda ka teha, sest keeldudes teda teenindamast tuleb rohkem pahandusi!
Eemal
mairo22 kirjutas:
Jyrka kirjutas:
... samuti ei ole keegi tegelenud nt. E-bay Eestisse integreerimisega - seda võiks ehk koopereerida lähinaabritega Skandinaaviast või Baltimaadest. Osta.ee on ka rohkem selline naljategu, samuti soov või börs. Pean silmas, et puudub korralik sait, kust struktureeritult otsida/filtreerida saaks ja kus oleks tsentreeritult korralik info üleval...
Leidsin oma otsimise peale ükspäev sellise koha: http://www.pixmania.com/ee/ee/1549231/a … 8-105.html
Eesti ja inglise keel on küll kui pudru ja kapsad aga 15,8kEEK sama kaamera eest ehk siis Eestis laohinnaga müüdav kaamera on kahtlaselt hea hinnaga. Tundub, et nad vahendavad mõnda euroopa portaali või on tegemist suurema globaalse müüjaga, kes end ka Eestisse suutnud mingil määral integreerida.
Enda kaamera koos kahe objega sai just pixmaniast tellitud, tegu Prantsusmaal pesitseva firmaga. Väga korralik teenindus, peale tellimuse teostamist helistati ja küsiti kõik igaksjuhuks üle. Natuke kaua see kaup sealt tuli aga ikkagi tuli. Ostsin just hinna pärast, hoidsin 5K kokku. Sellele 5K kroonile lisasin veel 2K juurde ja läksin ostsin Fotoluksist macro obje. Samuti kõik muu pudi-padi (filtrid, dist. päästik, statiiv jne) olen ostnud Eestist. Pole paraku selline mees ka, et raha puuga seljas aga kui oleks, ilmselt ostaks kõik Eestist, kuna mugavam ju + kohe kaup käes.
Eemal
Jah, pixmania on hea näide. On end kõigisse Euroopa keeltesse (rohkema või vähema kvaliteediga) kopeerinud ning müüb ilmselt korralikult.
Eks sait nõuab muidugi ka kulusid, aga kui võtaks mõni Eesti poodnik oma asja läti, leedu või minu poolest ka soome keelde tõlkida, sealsetele hinna- ja otsimootoritele kättesaadavaks teha, oleks see juba ka midagi. Majandusruum on meil sama, mingeid takistusi arveldamisel ja raamatupidamisel ei ole. Seega - võiks ju selle arvelt proovida väheke käivet tekitada ja marginaale vähendada?
Eemal
Mina ei ole siin igaljuhul promonud Eesti kaupluste vältimist. Ma olen palju fotokola siit samast Eestist samuti ostnud ning pea alati ka letihinnast ca 10% alla küsinud ja üldjuhul ka saanud. Kiirus ja mugavus räägib tihti ikka kohalike poodide kasuks. Aga teinekord ikka teatud kauba ostan siiski sealt kust saan kõige parema hinnaga ja see ei ole patt, vaid ratsionaalsele tarbijale igati loomulik käitumine.
Eemal
Vootele Voit kirjutas:
Keegi ei ole rääkinud esimese katsutud kauba tingimusteta äraostmisekohustusest.
Aga on suur vahe, kas lähed poodi kaupa proovima eesmärgiga see sobivuse korral sealtsamast ära osta, või sa teadvustad endale, et lähedki poodi müüja aega kulutama, aga ei kavatsegi sealt kõrgema hinna tõttu osta.
Mine siis kohe selle kaupmehe juurde kaupa proovima, kelle müügihind Sulle sobib.
Ah et netipoes pole salongi kuhu kohale minna, käegakatsutavat kaupa vitriinis ega müüjat, kes sinuga tegeleks?
Kui aga kohalik kaupmees pankrotti läheb, siis varsti saamegi oma fotokola ainult veebis vaadata ja käime välismaalt ostmas.
Enamus pisikesi fotopoode on oma uksed juba kinni pannud.
Müüja aega kulutama!!! Ahh sõida seenele oma jutuga! Poodi võid minna tooteid proovima ka ilma igasuguse eesmärgita see sealt osta ja müüja peabki iga kliendiga tegelema, kui ta soovib oma professioonile vastavalt käituda. Hea teenindus jätab alati märgi maha ja võib seeläbi viia varem või hiljem müügitehinguteni, aga mitte ilmtingimata selle toote osas, mida olen käes hoidnud.
Kui poed ei suuda pakkuda konkurentsivõimelisi hindu ja teenindust, siis tõrjutaksegi need turult kõrvale ja see on äri. Harju sellega. Kui Eestis ei suudeta konkurentsivõimelist hinda pakkuda, siis ostangi kallimad asjad välismaalt ja asi ants! Tarbija peabki andma turule selgeid signaale ja mitte olema lepplik igasugu hinnapoliitikaga - see tervendab mitte ei kahjusta turgu.
Eemal
Natukene veel D90 kohta juttu. Olen leidnud netist päris huvitavaid jutte nii plusside kui miinuste kohta. Ehk aitab see kunagi kedagi kaamera valimisel.
D90 nipid: http://www.dpnotes.com/nikon-d90-tips/
Miks ma D90 maha müüsin ja D5000 asemele ostsin: http://www.dpnotes.com/why-i-bought-the … nikon-d90/
Üks asjalik (subjektiivne) review D90 kohta, kus mõned puudused välja toodud: http://www.dpnotes.com/nikon-d90-review/
Üsna põhjalik ülevaade video plussidest, miinustest: http://www.dpnotes.com/nikon-d90-movie- … resources/
50D ja D90 võrdlus: http://www.dpnotes.com/canon-50d-vs-nikon-d90-compared/
Minu jaoks uus asi oli: "Canons don't have in-camera CA correction, this is only available when shooting RAW and processing in DPP (and then only for profiled Canon lenses). The 50D does however have vignetting correction built in.
This in fact is one area where Nikon are well ahead; the D90 has auto CA correction on all lenses, vignetting correction, and even adds distortion correction (profiled for known Nikon lenses) in the retouch menu.
Auto CA correction has a significant impact, as it also improves overall IQ towards the corners substantially, and is probably one of the main reasons the D90's JPEGs look so good."
Eemal
Meie pisike Photopoint või Fotoluks oma kahepeale kokku 10000 (?) kliendiga aastas ei suuda mitte mingi valemiga distributsioonifirmalt või tootjalt, kes teevad hinna mitte ühiku, vaid mahu järgi, välja kaubelda sama hinda kui näiteks Calumet, kelle poed ja kliendid on üle maailma, ning klientide arv võimalik, et miljonites
Oma väike riik koos oma maa ja oma poodnike ja muude lõbudega ongi kallis.
Aga noh, oleks siis küsimus ainult fotovärgis. Samal põhjusel ei ole enam väikseid maapoode koos "elutarkade õlleklubiga" selle ees, mõnusaid kohvikuid väljaspool kesklinna, töökohti väljaspool linnu jne jne. Effektiivsus my ass . See pole ainult eesti probleem. Nojah, kui see üldse on probleem, eks kuidas kellelegi.
Tahame odavalt osta ja me tahame palju osta.
P.S. käesoleva kommentaari autor ostab oma õlled keldripoest, kohaliku elu häälekandjast - 3 krooni kallimalt kui saaks imeilusast peremarketist.
Eemal
Mnjah, see, et toodet lambikas poes näppida ja seejärel osta sealt kust sa seda soovid on minumeelest ka normaalne. Ma olen sattunud juhuslikult fotopoe lähedusse ja otsustanud järgi vaadata midagi mida olin mõelnud, seda teadmata kas ma sellest kohast ostan.
Samuti on täiesti kindel, et 10% allahindlust saab alati. Eriti juhul kui sa oled näiteks 10-15% allahindlusega asja kindlalt ostmas, siis lause näiteks 20k asja puhul, et 18k/17k ja võtan kohe ära ei jää just tihti tulemuseta (minul siiani vast max 1-l korral 10-st vms).
Eemal
Vootele Voit kirjutas:
Ära siis sellepärast veel karju minu peale Ega eesmärgiks ei olegi Sind ega kedagi teist ümber kasvatada, vaid LP foorumi lugejaid lihtsalt pisut mõtlema panna.
Ma ei karju ja ega takista kedagi mõtlemast.
Vootele Voit kirjutas:
Noriks veel veidi Kirjutad, et müüja peabki iga kliendiga tegelema. Nõus. Aga kes on "klient"? Keelevara räägib, et "asutuse, isiku vm teenuste kasutaja". Kui Sa midagi ei osta, mis "klient" sa siis oled?.
Keelevarast näpuga järge vedamine on muidugi tõeline etalon. Kasutame siis väljendit potentsiaalne klient, kuna vastasel juhul poleks ükski kaupluse külastaja enne klient, kui ta sealt midagi ei osta. Seega norime siis vastu. Kui sa leiad, et müüja peab vaid keelevara definitsioonile vastavate inimestega tegelema, siis tema töö seisneks peamiselt müügitehingu järgsel käe hoidmisel, sest alles peale müügitehingut võime me rääkida ju kliendist. Nagu näha võime me kuiva teooriaga ikka jaburdusteni välja minna.
Vootele Voit kirjutas:
Õigus. Küsimus on selles, kas Sa tahad et kohalikud fotokola müüjad turult kaoksid? Kuskohas Sa siis käiksid kaubaga tutvumas? Oled Sa kindel, et tekkinud auku tuleb kohe uus (ja parem) tegija asemele.
Küsimus ei ole selles mida sina või mina tahame. Mina saan kenasti hakkama ka siis kui meil Eestis mitte ühtki fotopoodi enam ei eksisteeriks. Kas ma sooviksin seda, kindlasti mitte. Kas ma teen kõik fototarvete ostud Eestis, et toetada kohalikke fotokauplusi, sõltumata hinnast, samuti kindlasti mitte. Nii nagu loodus ei salli tühja kohta, ei salli seda ka turumajandus. Alati tuleb keegi varem või hiljem asemele, kas edukamalt või mitteedukamalt ei sõltu meist.
Vootele Voit kirjutas:
Võidab see, kellel on kokkuvõtteks suurem käive - rohkem raha. Väike(toidu)poodide kadumisest juba räägiti. Põhjus ei olnud mitte selles, et väikepoed oleks võtnud röövellikku kasumit, vaid asjaolus, et toiduainetööstused müüvad hüper- ja supermarketitele hulgi lihtsalt odavama hinnaga. Antud juhul on kohalikud fotopoodnikud välismaistega võrreldes keldripoe positsioonil.
Suurem käive ei tähenda automaatselt rohkemat raha, aga ok see selleks. Kui turuolukord suretab välja fotopoed, siis järelikult nii peabki juhtuma. Elu teeb omad korrektuurid, sõltumata sellest mida meie ka soovime.
Eemal
Kirjutasin teemal ka eespool sõnades, et tegemist on lõputu teemaga (a la PC v Mac), igaühel on õigus oma rahaga teha, mis ta soovib, kuid kaupmehe hoolivuse ja mõistlikkuse korral ei peaks olema kellelgi probleemi raha oma kogukonda jätmisega. Kajaks siinjuures vastu mõnedele esitatud mõtetele/väidetele.
Meeldib Jyrka mõte e-poest. Olen ka ise sellele ideele mõelnud, miks seda ei tehta. Tõenäoliselt küsimus usalduses (kas te tõesti arvate, et mõni lääneeurooplane julgeb poola torujürilt üle veebi kallist kaupa osta?), mõneti ja riskijulguses (ehk mugavuses või teistpidi "näljasuses").
Kulmu paneb kergitama väide, et poes saab ise katsuda, konsulteerida, jne. Kindlasti saab, ei ole vastuväiteid. Samas pole ma siiani poes kohanud ühtegi, rõhutan mitte ühtegi, müüjat, kes oleks ühest või teisest vidinast osanud midagi enamat kosta kui veebis olemas on. Veeb on tohutu andmeait. Katsumise koha pealt väidan, et üle veebi ostmine on hoopis mõistlikum.
Asi selles, et EL direktiivide kohaselt on tarbijal õigus üle veebi ostetu (oli vist) seitsme tööpäeva jooksul tagastada, kui kaup ei meeldi ja raha saab siis 30 päeva jooksul tagasi. Meil see aeg 14 päeva nagu Saksaski. Saad kauba kätte, uurid seda, kontrollid; kui meeldi pakid sisse ja saadad tagasi. Kusjuures mingist 10 eurost suuremad mõistlikud saatekulud jäävad ka kaupmehe kanda. Asi on vähemalt minu puhul toiminud sujuvalt nii ka EL teistes liikmesriikides asuvate e-kaupmeestega suheldes.
Näen kohalikul kaupmehel konkurentsieelist kahes küsimuses (tegelikult vast üks ja seesama): unikaalne personaalne oskusteave ja koolitused. So müüja on targem kui ostja, selliselt et viimane saab lisaks asjale ka intellektuaalset vara. Niiviisi õigustaks kallim hind end toredasti. Aga eks siinses foorumis on koos enamasti ka tõsisemad fotohuvilised, kelle nõudmised ka kõrgemad.
Lõpetuseks - mis me omavahel ikka sõneleme. Meil on üks sarnane hobi, enamasti oleme ka tarbijad/ostjad. Ütleks pigem nii, et kollektiivselt kaubeldes õnnestuks vast meil ka kohalike kaupmeestega tõhusamalt suhelda. Kohalike kaupmeeste eest seisvad head hobivennad, kelle arvates on ka Eestis soodsad pakkumised, saaksid äkki siin vajadusel oma abikäe ulatada? Ja nagu nägin ühest teisest vestlusringist siinses portaalis - ka Eestist on võimalik hea hinnaga kaupa saada. Jaksu!
Eemal
saad täpselt seda, mille eest maksad.
kui ostad ameerikast, siis pole eesti kaupmehel millegi eest pädevaid müüjaid palgal hoida. ja kui pole enam raha ka tavalisi palgal hoida, paneb poe päris kinni.
siis oled sa oma kuningliku kliendistaatusega õnnelikult omaette.
Eemal