Sa ei ole sisse loginud.
Nagu juba suvel spekuleeriti, andsidki kaks suurt päevase vahega oma uutest toodetest teada. Täna siis Nikoni päev.
http://www.europe-nikon.com/press_room/ … pe_index=2
http://www.dpreview.com/previews/nikond90/
http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon … 6/D90.html
Lisaks muule huvitavale on selle kaameraga võimalik ka HD (720) videot filmida Viimasel lingil ka näidisvideo, mis ilmse ülekoormuse tõttu küll aeglaselt laeb, aga pilt tundub väga pädev! Muud uuendused linkide taga kirjas.
Eemal
Tundub, et saabumas on Nikoni ajastu, sest Canon oma 50D üllitamisega midagi eriti uut pole suutnud turule tuua. Nikon astub lihtsalt eest ära. Võitjad on kindlasti kasutajad.
Eemal
http://chsvimg.nikon.com/products/imagi … n/d-movie/
Siin mõned videonäidised, mida see kere toota suudab. Kinofilmi pilt, peab ütlema
Eemal
Hd kvaliga pilt peakski olema kinofilmi pilt. Eks nende videode suurus annab ju tunda kah.
Ja see videonäidis paneb tõsiselt mõtlema, et 2in1. Usa's prognoositav hind ka 1000$ juures.
Eemal
Kaspar Raamat kirjutas:
Ja see videonäidis paneb tõsiselt mõtlema, et 2in1.
Võib-olla AF-i puudumine videore˛iimis paneb ka mõtlema
Eemal
HD kvaliteet ei tähenda automaatselt kinofilmi. Kinofilmi all mõtlesin ma ennekõike teravussügavust, mida ühegi videokaameraga (kui seal ees just vastavat optikat pole) naljalt ei saavuta. Muideks, ühelgi profi(video)kaameral pole autofookust Filmikaameratest rääkimata.
Eemal
OK, sain ka targemaks Mulle kui tavalisele laisale kasutajale tundub see veidi ebamugavana, et koguaeg videot tehes fookust kruttima peab.
Eemal
Mulle see just meeldibki, et AF filmides pole, üks kõige nõmedamaid asju üldse, kui kaamera keset filmimist arvab, et nüüd peab fookust muutma
Eemal
Mul on võimalus olnud näha Red One-ga tehtud videot (720p reziimis) ning just see teravussügavuse kontroll rabas + muidugi kvaliteet võrreldes tavalise (ning ka "tavalise" HD videokaamera) pildiga (120 fps-i on isejutt muidugi). Kui nüüd D90 pea sama kvaliteeti võimaldab murdosaga hinnast, siis saab see tõsine müügihitt olema indie filmitootjatele. Eriti kui kaamera suudab MF (AI-s) torudega säri õigesti mõõta, kuna sellistel torudel käsitsi fookuse seadmine tavaliselt parem kui AF torudel.
Eemal
ärge sellest video tegemisest väga vaimustusse ka sattuge.
k20d teeb BURST re˛iimis 21 kaadrit sekundis 1,8Mpx resoga jpg-d (paneb fookuse paika, tõstab peegli üles, teeb katiku lahti ja hakkab salvestama), ei ole mina sellepärast hakanud hüva kaamerat vido tegemiseks kasutama.
Eemal
Miks mitte vaimustusse sattuda, kui seni on mõned filmi huvilised ka 3fps või 5 fps DSLR kaameraga videosid teinud (ka eestis), nüüdne 24 fps kaamera sellise hinnaga on sellistele inimestele taeva kingitus.
Kui vaadata viimaseid Nikoni/Canoni kaameraid, siis võib märgata ühtlustumist ning inkrementaalseid parandusi (s.t. innovatsiooni puudumist). Tõenäoliselt on video see, mille pealt tootjad saavad järgmise põlvkonna kaameraid müüa, ilma selleta oleks juba praeguse põlvkonna kaamerad piisavalt head ning piiri peal (nt. difraktsioonist või AF tundlikkusest tulenevalt), et täiendustele ning müügile piir ette tuleks.
Nagu ma aru saan speksidest, on Pentaxi burst kuni 115 kaadrit (ehk pisut alla 6 sekundi), seda on vähe tõsisema video tegemiseks.
Eemal
noh 21 (või 20 mõnedel andmetel) kaadrit sekundis pole mingi kinosagedus ka.
ja kui vaatamisauk läheb filmimise ajal pimedaks siis on ikka väga optimistlik seda filmikaamerana kasutatavaks pidada.
Eemal
aga noh multifilme pidid nad eestis ammugi digipeegliga kaaderhaaval ülesvõtma ning kes on näinud, see teab ka peegelkaameraga 10 fps (puuduvad kaadrid renderdas pärast arvuti juurde) üles võetud fosformeest (http://www.teinetallinn.ee/fosformees/tiri/).
Eemal
absoluutselt.
Eemal
see burst vmt. pole D90-e filmiteemaga väga võrreldav asi. on ka canoni ja nikoni seniste kiirete kaameratega lausa lühifilme tehtud, kaadreid juurde renderdamata - jäigi selline äge poolfilmiefekt. praegu räägime tõesti sellisest asjast, mis mitte ainult indiefilmide tegijaid vaid ka reklaamklippide tootjaid tõsiselt mõtlema peaks panema.
Eemal
Tahaks näha jah kuhu see asi välja areneb. Nagunii on Nikoni töölaual juba miski uudse kujuga külge kruvitav "videogrip". Seal siis igasugu ühendused ja nupud audio jaoks, lisaakud ja ehk ka protsessor. jne. Peegelkaamera disain ei ole filmimiseks ju mugav.
Nii palju on olukordi, kus valgus, võttenurk ja muu ei ole foto jaoks parim, aga tegevust on. Siis lülitaks hea meelega video peale ümber.
Eemal
Huvitav, kui kiiresti video reziimist pildistamisele ümber lülitub ja vastupidi? Kui näed, et tulemas väärt hetk, kas siis jõuab video käima panna?
Eemal
Nikon D100-l on juba mp3 mängija ja interneti lehitseja koos wifiga peal pluss töötleb kõik pildid ise kuidas heaks arvab ja siis laseb blogisse, kodulehele ülesse:D
Eemal
Mikk, D100'l siiski sellised asjad puuduvad. http://www.dpreview.com/reviews/NikonD100/
Eemal
Põhiline puudus nende videode juures on hoopis see et säri on fikseeritud kogu video tegemise ajaks. See tähendab et valguse suhtes peavad üsna staatilised stseenid olema, kui valgusolud märgratavalt muutuvad, siis läheb video ala- või ülesärisse.
Mingist korralikust videost on veel vara rääkida. Tegemist on siiski esimese katsetusega alles foto- ja videokaamerat ühendada.
Eemal
Ok, tegelt panin mööda. Selgub et säri saab siiski lasta ka automaatselt mõõta. Aga kui hästi see videorezhiimis töötab, selgub alles põhjalikumate testide juures.
Eemal
fikseeritud säri pole probleem lavastatud situatsioonides (reklaam/filmivõte) millest ma rääkisin. oleks ka veits palju loota, et korralik fotokas ja videokaamera esimese laksuga ühte purki pannakse. nii mõnigi videokaameratootja muutuks õige nukraks. samas muidugi, mingi paari aasta pärast on sellised combo-kaamerad ilmselt tavalised.
Eemal
Samas on paar suurt nii foto- kui videokaameratootjat (Canon ja Sony, võibolla ka Panasonic), kes oleksid tehniliselt ja isegi turunduslikult ilmselt võimelised selle asja üsna hästi lahendama, kui turg selleks sunnib. Seni ilmselt üritatakse asjade eest eraldi nii kaua sisse kasseerida, kuni kannatab.
Eemal