Sa ei ole sisse loginud.
Tervitus!
Olen kuulnud, et kui filmikaamera objektiiv keerata digikaamera ette, siis kaasnevad sellega paratamatult pehme joonisega pildid. On sel tõsi taga või sõltub see tulemus ikkagi objektiivi hinnaklassist? Ja kas aitab, kui seda pehmet joonist näit Photoshopiga arstida ja pisut teravust juurde keerata?
Eemal
Ära usu kuulujutte. Pigem võib asi vastupidi olla, et kui saaks digitaalsetele SLR kaameratele mõeldud objektiive (Canoni EF-S jne.) filmikaamera ette keerata, oleksid võibolla need joonisepoolest hoopis kehvemad. Eks ole siin tootjad saanud justnimelt selliste photoshopide najal objesid odavamaks lasta, et kui teravust napib, siis pärast teeme teravamaks. Filmi peal ei teravusta ju takkajärgi enam midagi. Ainuke nähtus mis võib pildikvaliteeti vanemate nn. filmiajastu objektiividega rikkuda on objektiivisisesed peegeldused sest sensori ees olev lowpass-filter peegeldab objektiivist sissetulevat valgust oluliselt rohkem tagasi kui seda filmi pind teeb. Uuematel objektiividel on tootjad aga juba ka sellega arvestanud.
Eemal
Minu kõige teravam objektiiv on minu statiiv
Eemal
Eri valmistajate uue põlvkonna objektiividel on tagumised läätsed vääristatud spetsiaalse kihiga, mis peaks sensori kambris tekkivaid peegeldusi vähendama. Mida teravam valgus ja rohkem vastu valgust pildistades tekivadki need peegeldused, mis teevad pildi uduseks. Samas vanad objektiivid võivad olla väga terava joonisega.
Eemal
Tuut kirjutas:
Olen kuulnud, et kui filmikaamera objektiiv keerata digikaamera ette, siis kaasnevad sellega paratamatult pehme joonisega pildid.
jutus on mingil määral tõde, aga see kehtib põhiliselt täiskaader-digide kohta. samas niimoodi üldistada ei saa mingil juhul.
Eemal
Asjal võib siiski nii palju uba olla. Olen kuulnud/lugenud et osad objede tootjad on arvestanud sellega et rullist tulev film ei ole päris sirge nagu seda on digisensor. Et seega võiks täiskaadri puhul olla servades väike erinevus- kui on. Kahjuks ei mäleta info allikat ja usun et kui selles üldse tõde taga on siis on vahe vaevutajutv.
Eemal
Ma arvan, et kõik sõltub ka objektiivi optilisest kvaliteedist. Minuteada kasutavad paljud elukutselised fotograafid veel tänaseni vanat kvaliteetset optikat ka digi ees. Nikkori vana optika on küll väga tasemel ja teeb digi ees samuti väga head tööd.
Eemal