Sa ei ole sisse loginud.
Ehk kellegil mõni hea nipp kuidas saada teravustamiskaugus õigeks halbades ilmastikuoludes (öösel) pildistamisel? Autofookus ei tööta kui valgust vähe ja piisava kontrastiga detaili soovitud pildistamispiirkonnas ei ole. Läbi pildiotsija täpne teravustamine on minu jaoks suht õnnemäng, eriti kui peab seda prillidega tegama (seda just siis kui valgust väga vähe).
Eemal
Näiteks teravustamise ajaks võib kaamera välja lülitada korraks, siis pole viewfinderis neid tulukesi põlemas ja silm harjub kah paremini. Kui on lähedalt vaja midagi teravustada, siis peaks ka taskulamp abiks olema. Kaugpäästik on kah muidugi ööpildistamisel vajalik.
Kui mina öösel välku pildistasin, siis kadreerisin valgussähvatuste ajal ning teravustasin nii, et algul keerasin lõpmatuse peale teravuse ja siis hästi vähekene tagasi, sihtisin metsapiiri ja taevast. Võid valgel ajal proovida kah kui hästi sa silmaga kaugust hinnata oskad, fokusseerimisrullil on ju meetrid kirjas.
Eemal
Mina olen kasutanud ka tugevat taskulampi teravustamise abistamisel, üksi küll suht ebamugav. Sest tõesti, väga hämaras ei näe enam midagi ja umbkaudu obje numbrite alusel teravustamine alati ei sobi. Kui lamp on piisavalt tugev toimib isegi AF.
Eemal
Noh mina olen igatahes kasutan telefoni valguse abi, nii et asetan telefoni selle objekti lähedale kuhu tahan teravust saada. See suvi maksis see mulle ka kätte mere ääres kui panin telefoni hästi õrnalt niiske liiva peale, kuid ikkagi sattus merevesi sinna kuhu käib akulaadija otsik ja rohkem telefoni laadida ei saanudki.
Eemal
Kui objekt lähedal, siis kasutan taskulampi.
Kui vaja fookust lõpmatusse, siis aitab enamasti kuu hädast välja
Eemal
No üks variant mis võiks olla praktiliselt lollikindel on välja otsida oma objektiivi hüperfokaaltasandi kaugus (võiks olla obje manualis või siis otsi netist).
Näiteks kui õigesti mäletan, siis Sigma 10-20 objel mul peaks olema f/16 korral 3m peal. Obje fokuseerimiskaugust ikka näed kaamera juures, seega selle paika keeramine peaks olema suht kindel asi.
Eemal
Taskulambi kasuks räägib ka vaieldamatult võimalus kompat pildiotsijas paremini näha. Korduvalt õhtul mererannas kasutust leidnud nipp, eriti kui pola- ja kiilfilter veel ees on.
Eemal
Ise kasutan plastikust torukinnitusklambriga välgu pessa kinnitatud laserpointerit. Liigutan selle siis teravustamistäppiga samale kohale.
Eemal
Ja abiks on ka max isoga ja avaga tehtud proovipilt. Tähed teravustan kuu või mõne moblamasti tule järgi.
Eemal
Viimase jaoks olen ise teinud sisseehitatud välguga proovipildi. Pildistamise hetkeks tasub silmad kinni panna, pärast ei näe muidu jupp aega mitte midagi.
Eemal
Jätkaks teemat oma küsimusega, mille järgi valida säriaeg? Kust ma tean, kauaks, kas 100 sek, 200 sek, jne?
Eemal
katse-eksitus, ja kogemus ..
Eemal
Kuni 30-sekini saad kaamerast abi, nagu ikka. Sealt edasi bulbina: proovikaadrid. Kusagil minuti kandis võib hakata sammu võtma 10-30 sek kaupa, st kui minut jääb alasärisse proovi poolteist.
Hämardumise ajal on eripäraks ka kiire valguse nõrgenemine, st pea iga järgmine pikema säriga kaader peaks olema eelmisest veidi veel pikem. Mina päris pimedas häid pilte pole saanudki, parim hetk on pigem see kus päike on just kadunud/kadumas silmapiiri taha või varjab teda mõni pilvemassiiv.
http://www.looduspilt.ee/?page=pilt&id=15107
http://www.looduspilt.ee/?page=pilt&id=15494
http://www.looduspilt.ee/?page=pilt&id=14230
Kui sealt veel oluliselt pimedamaks oodata siis mina oma piltide tulemusega enam rahule ei jää, detail hakkab kaduma ja sinine tonaalsus domineerima.
See siin on suht viimane vint, oli juba nii hämar, et kompat nägi napilt-napilt. Säritasin tolle hetke loomulikust teadlikult heledamaks:
http://www.looduspilt.ee/index.php?page … p;id=10952
Aga see on vaid minu kogemus, ehk on teistel teised teooriad.
Eemal
>> Kusagil minuti kandis võib hakata sammu võtma
>> 10-30 sek kaupa, st kui minut jääb alasärisse proovi poolteist.
yks stop on kaks korda .. st minuti ja kahe minuti vahe on yks stop .. samamoodi on 30 min ja 60 min vahe _ainult_ yks stop ..
minuti kandis 10 sek on peaaegu 1/6 stoppi .. ysna v2he ..
Eemal
et öine pilt jääks ööks on paras särikomp ca -2
Tähtede säri: 17 mm (Canon 350D) korral suure vankri säriaeg max 80 sek, kui jäävad peale suurest vankrist kaugemal olevad objektid siis max 40 sek. Kui just jutte ei taha. ISO 100 või 200
Eemal
Jah tommy, minuti puhul pigem 30sek ehk poole stopi kaupa. 10sek on nn "finetune" ja pigem mittekasutatav samm nii pika säri puhul, see korrigeeritud soovitus 20-30 sek ja enamgi kaupa.
Eemal
kuda üldse eos 350d-l saab säriaja pikemaks kui 30 sekki? sorry rumala küsimuse pärast.
Eemal
distantspäästik aitab siinkohal ja säriaeg bulbi peale.
Eemal
Juhtmega päästiku saab ka ise teha, vaja läheb mini stereo pistikut , juppi 3 soonelist juhet ja kahte surunupp lülitit. Kasuks tuleks ka kolmas , fikseeritava asendiga lüliti.
Või siis infrapuna pulti - avamiseks vajutad ühe korra ja säri lõppetamiseks teise korra.
Eemal
Ja infrapuna puldina pidavat saama kasutada ka mõningaid iseõppivaid või õppetatavaid kaugjuhtumispulte. Google abiks.
Eemal
Vabandan ebaoriginaalse soovituse pärast, hundirattur, aga: RTFM (lahtiharutatuna: read the f...ing manual)
Eemal
Eduard kirjutas:
(irvitab) .. Jyrka, 5 points Aga mis puudutab distantspäästiku ise tegemist, siis oli ka minul sportlikust huvist selline mõte. Mõtteks see jäigi, sest mina ei suutnud küll kusagilt leida kaheastmelist lülitit.
Saab ka ka üheastmelistega hakkama, peab lihtsalt fotoka unest äratamiseks korraks eelpäästiku nuppu vajutama.
Eemal