Sa ei ole sisse loginud.
mari kirjutas:
Kokku 105 krooni film+ilmutus.
See teeb siis 2,91 krooni kaader. Kui pildistamas käin siis mingi 200 kaadrit tuleb ikka e siis 582 eeku
duubel 2
Eemal
harri kirjutas:
mari kirjutas:
Kokku 105 krooni film+ilmutus.
See teeb siis 2,91 krooni kaader. Kui pildistamas käin siis mingi 200 kaadrit tuleb ikka e siis 582 eeku
duubel 2
Seda asja nimetati varem digitaalseks kõhulahtisuseks
Ehk: nega ja/või slaidi peale sa ei tee niisama lihtsalt 200 või 2000 kaadrit . Mis mitmete vanade tegijate arvates olevatki filmi suur eelis - distsiplineerib piltnikku .
Aga tegelikult ja algse küsija seisukohalt (kellel oli vaja välja selgitada, milles tema filmile tehtud piltide viga on) - võrreldes paberpilte negatiivilt (film + ilmutus + pildid või skänn CD-le) vs slaidi (film + ilmutus) sõltuvalt laborist väga suurt hinnavahet ehk pole. Ja veaallika näeb tõenäoliselt ära.
mari@teeb.mõnuga.digipilte
Eemal
Ma ei viitsi hakata uut teemat tegema ja küsin siis muud ka. Mul on mõned niisama tavalise digikaga tehtud pildid siin: http://www.zone.ee/simsalab/pildid/ . Äkki oskate üleda näiteks mida ma oleks võinud nende piltide tegemise juures rohkem jälgida ja seda mis mu peamised vead seal on.
Eemal
Fototehniliselt on suht oluline teada, millise "tavalise digikaga" sa need pildid tegid. Kas ainult automaatre˛iimil või kasutasid ka mõnd loovvõtte programmi. (särikompensatsioonid, avad jne.) Olulisem aga kõigest sellest tehnilisest kolast on objekt. Kui on soov pildistada loodust, laiemas mõistes, siis otsi esmalt seda osa loodusest, mis inimese poolt võimalikult vähe mõjutatud on, sealt edasi leiad ka tee inimese ja looduse vahelistesse suhetesse ja leiad ka palju puutepunkte, mida tasub fotokaameraga jäädvustada, olgu need siis konfliktsed või esteetilised. Enamus kauneid loodusmaastike on meil tekkinud inimese tegevuse mõjudel, olgu need siis puisniidud, aastakümneid niitmata jõeluhad või kraavitatud servaga rabad. Igale poole on inimene oma jälje jätnud. Kaudsed mõjud on hoomamatud. Vaatamata sellele on meil säilinud rikkalik flora ja fauna ning hulga pärandkooslusi ja eks siin tulebki leida see tasakaal ja piir, kust maalt on puutumatu loodus ja kust maalt mitte.
Kui sa "Looduspildi" enimhinnatud pilte vaatad, siis sa näed, et reeglina on need lihtsate ja puhaste detailidega, mõõdetult täpsete kompositsioonidega (kas siis kolmandiku- või keskse kompositsiooniga, kuid on ka küllalt erandeid, mis teevadki asja huvitavaks) ja sealt edasi juba avaga (teravussügavusega "DOF"), särivältustega ja muude tehniliste nippidega, saavutamaks tõetruumaid ja sisukamaid pilte. Need nipid ja hea tehnika aitavad head pilti realiseerida, aga esmalt on vaja siiski objekti ja head pildiideed. Mida rohkem vaikselt looduses ringi liikuda, seda enam loodus sulle ka neid objekte ja ideid annab.
Eemal
Digikas oli siis vist canon poweershot A530 ja kasutasin õigesti mäletades automatre˛iimi.
Eemal