Sa ei ole sisse loginud.
ma saan aru, et tegu oli siis tehase praagiga? sellisel juhul saada loomulikult igasugused remondimehed pikalt ja nõua uut toru.
Eemal
Nõua uut ja kui antakse tagasi parandatud, ähvarda tarbijakaitseametiga, väida, et see parandatud toru pole samaväärne uuega ja sellisel juhul sa ei saa nõustuda remonditud toruga (juhul kui suudad tõestada, et remonditud objektiiv ei ole samaväärne uue toruga).
Eemal
Väljavõte tarbijakaitse kodulehelt
Tarbijal on õigus puudusega kauba korral:
* nõuda esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga sõltuvalt sellest, kas asi on parandatav mõistliku aja jooksul ja kas seda on otstarbekas parandada ning kumba võimaluse kasuks müüja otsustab.
Mis on mõistlik aeg?
# mõistlik – see, mida samas olukorras heas usus tegutsevad isikud loeksid tavaliselt mõistlikuks;
# mõistlikkuse hindamisel arvestatakse võlasuhte olemust, tehingu eesmärki, vastava tegevus- või kutseala tavasid ja praktikat jt asjaolusid.
Antud juhul on mõistlik aeg, ma arvan, 2-4 nädalat, eriti kui seda ei tehta eestis nt. Samas pane tähele, et nö garantii aeg pikeneb garantiis oldud aja võrra, seega tuleb kindlasti sellised paprid nõuda, mis seda üheselt tõestavad, sest vbla on see junn 3 kuud ära
Aga kuna asi on pmst uus, defekt on nähtav jne, siis mina vbla, olenevalt olukorrast ja vajadusest, kaupleks uue objektiivi peale sest oleme ausad, selline olukorda ajab s**a keema küll, kui ostad asja letilt juba küürakana. Olen kunagi ise arvutisodi müüjana kliendi jõuluks surnult ostetud Epsoni printeri sedasi välja vahetanud, kuna ta oli juba ostes surnd ja garantii oleks võtnud aega mitu nädalat...
Eemal
Olen veidi võhik sellistes asjades, aga näiteks USA-s on võimalus kaup tagastada kui ostetud asi ei meeldi, sama ka Norras, teisi maid ei oska kommenteerida. Eestis see vist võimalik ei ole. Aga on positiivne kogemus Photopoindiga, ostsin Kenko 1,4 konverteri, poes töötas korralikult, aga hiljem lõpetas töö. Viisin tagasi ja vahetati probleemideta teise vastu.
Eemal
Kui ma asjadest õigesti aru olen saanud, siis ka Eestis on nüüd 2 nädalat kaubaga tutvumiseks ja mittesobimisel tagastamiseks. Keegi teab ehk täpsemalt.
Eemal
kaups kirjutas:
Kui ma asjadest õigesti aru olen saanud, siis ka Eestis on nüüd 2 nädalat kaubaga tutvumiseks ja mittesobimisel tagastamiseks. Keegi teab ehk täpsemalt.
ma mõtsin ise ka seda, aa ei tundu enam sedasi olevat, vähemalt Tarbijakaitse kodulehelt seda välja ma ei loe...
VÕS § 56. Õigus lepingust taganeda
(1) Tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul. Asja puhul algab tähtaeg päevast, mil asi, samaliigiliste asjade kättetoimetamise korral aga esimene osa asjadest, on jõudnud tarbijani ning on täidetud käesoleva seaduse §-s 55 sätestatud kohustused. Teenuse puhul algab tähtaeg lepingu sõlmimise päevast, kui on täidetud käesoleva seaduse §-s 55 sätestatud kohustused.
.... rohkem sellest eriti jutt pole ja seega mulle tundub, et ainult siis kehtib see nali, kui oled tellinud postiga, telefoniga vms. Kuigi jah, keegi, kes pädevana tunneb, võiks kommenteerida küll seda.
Eemal
Oota nüüd, milles siis küsimus. Kui toru käib garantii alla ja kui sa just ise seda maha pillanud ei ole, siis iga endast lugupidav firma vahetab selle õige vastu välja. Ja kui ei siis mine firma omaniku juurde ja seleta probleem. Kui see ka ei aita, siis aitavad seadused.
Eemal
Mul oli kunagi olukord, kus ostsin fotoka ning paari päeva pärast avastasin, et see ei sobi mulle. Siis hakkasin ka mõtlema, et äkki saaks tagasi anda, oleksin samast kohast uue(ja kallima) ostnud niiet firmale oleks äkki isegi kasulik äri olnud. Helistasin Tarbijakaitse infonumbrile ka ning sealt seletati ära, et:
1. Kui sa ostmise hetkel saad oma käega asja proovida siis peale leti juurest lahkumist ei ole sul õigust toodet tagasi viia. Eeldusel, et tegemist on korraliku ja töötava isendiga. See, et sulle ta ei sobi mingil isiklikul põhjusel, pole seaduse järgi kaupmehe asi. Samas osad kaupmehed tulevad kundedele vastu ning annavad omal riisikol paarinädalase võimaluse asja tagastada.
2. Kui tegemist on "kataloogikaubaga" siis on 14 päeva(võis ka nõks pikem või lühem olla, ei mäleta täpselt) jooksul õigus asja tagastada kui sulle ei sobinud.
Vähemalt oli nii sel kevadel, vbolla on vahepeal asjaolud muutunud.
Eemal
selle järgi võib siis aru saada, et põmst kui netist tellid - ntx photopoindist või fotoluksist, siis saad ka 14 päeva jooksul kauba tagastada, eksole. läheb ka nagu kataloogikauba alla, oma käega sa seda ju enne katsunud ei ole, kui kuller ta sulle ää toob.
Eemal
tom, minu talupojamõistus ütleb ka nii. Aga ilmselt tasub seda teemat täpsemalt uurida sest alati võib kusagilt mõne konksu või kolmeses fondis ääremärkusega orki lennata.
Eemal
Nii saaks ju päris soodsalt erinevaid objektiive "rentida" , eeldades et piisavalt vaba raha on.
Samas Eesti veebipoed võivad vastu hakata vaidlema, sest tellitavad kõik poodides olemas/katsutav ja Eesti piisavalt väike ka.
Eemal
tegelikult asi lihtne: alati võetakse asi remonti, kuna letis inimene ei ole pädev otsustana, kas see viga on tootja poolt tekitatud või ostja poolt tekitatud. Ja kui siiski müügimees on nii julge, et vahetab asja ringi, siis vastutab oma naha ja karvadega kahjuks. Seega kasutatakse reeglina remondi varianti kahjuks.
Eemal
Ilusat saabunud aastat voorumirahvale ja pälju päikeselisi pildistamispäevi.
Täna siis see päev, kui kõik söögid söödud ja joogid joodud ja enamus äriühinguid oma igapäevatoimetusi jätkab. Kuidas asi lõpuks laheneb eks ma annan teada. Miks ma seda siia kirjutan? Lihtsalt selleks et inimesed leiaksid infot kuidas keegi müügifirma klientidesse suhtub kuidas muresid lahendab jne. Üleleti raha võtmine on ju kõige lihtsam. Kliendisuhe algab ju alles pärast seda.
Eemal