Sa ei ole sisse loginud.
Oli see nüüd siin foorumis või kuskil mujal, igatahes on see teemaks olnud. Keegi kiitis kõvasti, et väga hea ja terav. Palusin tookord üht läbi selle kombo võetud teravat pilti näha. Ootan tänaseni
Eemal
väga terav on suhteline mõiste.
Eemal
Heade fikside puhul vähem. Zuumide puhul tuntavalt.
Eemal
ma ei ole vist "teravuse kunn", kuid minu meelest pole sel kombol ja tuleva pildi teravusel häda midagi. samas puudub võrdlusmoment ja eks sõltub pildistaja ootustest ka. kombo muidugi muutub enamike kerede puhul "manuaalseks," mis vahemalt minu jaoks tähendab sarivotte ja servo surma. kindlasti on kulibineid ja ladõgineid, kes nüüd kirjutavad kuidas just manuaaliga ongi õige pilti teha. )
Eemal
Loomulikult võtab konverter kvaliteeti alla, vääristuseta filtergi võtab. Minu jaoks oli teravuse kaotamisele lisaks ebameeldiv üllatus, et ka ebateravava detaili joonis muutus häirivamaks. 1,4 X olen proovinud. Kõik optikad tõenäoliselt käituvad erinevalt. Paraku konverter on selline kompromiss, seda ei maksa väga tõsiselt võtta, kui keegi ütleb, et kvaliteet silmnähtavalt ei muutu.
100-400 peaks tekkima pigem probleem, nagu mainitud, et teravustamine ei pruugi toimida. Võimalik kontaktid üle kleepida aga seda väga ei soovitata.
Eemal
canoni 1,4x konverteriga on teravustamine kindlalt välistatud.
Eemal
Välistatud? Canoni 1-seeria keredega toimib AF ka kõnealuse toru ja 1.4 konverteriga.
Eemal
Jaanos kirjutas:
Paraku konverter on selline kompromiss, seda ei maksa väga tõsiselt võtta, kui keegi ütleb, et kvaliteet silmnähtavalt ei muutu.
Kui juttu on 1.4 konverteri ja kvaliteetfiksi koos kasutamisest, tasub seda juttu enamasti siiski tõsiselt võtta.
Eemal
EF 100-400 teeb konverter juuube aeglaseks ja pooltel juhtudel ei saa hakkama teravustamisega millega muidu toime tuleks. Kuna mattklaasina istub Mark III keres ristkiil siis ilma konverteritagi on see toru pime. Seeparast ei ole proovinud tegelikult konverteriga pildistada.
Eeldasin seda eelnevatest kogemustest Minolta 1,4 ja 2,0 APO II konverteritega, nii optika kui teleskoopide ees. Ehk siis Canon ei osutunud minu jaoks erandiks.
EF 400/2.8 joonist rikub konverter päris korralikult ja vähendab ka teravust aga nagu eelnevalt mainisin võib iga toru erinevalt käituda.
Eemal
No ma seda üritasin algusest peale väitagi, et 100-400 ja konverter ei käi kohe kuidagi kokku. Lihtsalt AF töötamise välistamine oli totaalselt vale väide.
Ma täitsa huvi pärast, et millise 400 2.8-ga tegu? Canoni aegadest selle toruga kokkupuudet polnud, Nikkori 400 2.8 püsib üliteravana nii 1.4 kui 1.7 konverteritega. Ei tahaks uskuda, et Canoni oma optiliselt oluliselt kehvem on. Vana mudel või vana konverter? Või siis vajab konverteriga kombo kalibreerimist?
Eemal
Nii konverter kui objektiiv "hästi kasutatud" aga see vist ei ole oluline. Objektiiv sai täpselt paika kere mikroteravustamise parandust kasutades, koos konverteriga üle ei kontrollinud. Võib olla on asi konverteris, ei oska kommenteerida. Valgusest ka oleneb palju. Kuna enamikus on proovimised sattunud mitte kõige parematele valgusoludele ehk on oma osa ka selles. Hea joonistava valguse korral ei teki nii palju võimalusi kromaatilise aberatsiooni tekkimiseks, vähenevad igasugustest kontrastidest tekkivaid halod jms. Paradoks on see, et tavaliselt ostetakse "valge optika", et raskemates valgusoludes toimetada.
Kui ma nüüd hästi meelde tuletan siis sama teema oli ka FD 200/1.8. Müüja viskas kauba peale kaasa mõlemad konverterid ja ütles, et on ka mõlemat korraga kasutanud. Minust nad peale paari proovifilmi karpi rändasid, optika puhul on vahe hea ja väga hea vahel suhteline ning piisavalt subjektiivne. Ehk tookord oli kriteeriumiks vähem kompromisse. Loomade ja lindude pildistamisel sellest muidugi raskem lähtuda.
Eemal
Veelkord - kas tegu on vanema konverteri mudeliga? Või uuema, 1.4 II versiooniga?
Eemal
100-400 toru @400 ja 5,6 ongi suht pehme joonisega. Et joonist teravamat saada tuleks ava kokkupoole keerata,soovitavalt 8 peale, aga oluliselt parema tulemuse annab ka 7,1, aga siis see toru on ikka päris pime. Kunagi kui võrdlesin ef300 F4+1,4X ja 100-400 @300+1,4x, siis olulist vahet ei märganud - minu jaoks teravust jagus. Võrdlus 300+1,4 ja 100-400 @400 f 5,6 siis oli küll vahe märgatav ja seda zoomi kahjuks. Ostetud sai lõpuks ikkagi 100-400 ja seda universaalsuse pärast. Ja kui ava kokkupoole keerata siis pole teravusega ka probleeme (no muidugi alati võiks teravam olla ). Aga konverteri mõtet ei olegi enam olnud sest see toru liiga pimedaks teeb. Sellised minu kogemused...
Eemal
Otsisin kähku mõned näidispildid välja, kõik töötlemata, käsitsi teravustatud, Canon 20D, osad statiivilt, osad millelegi toetudes.
#1 @450mm, f9, 1/1000, statiivilt
http://kunter.kood.ee/uus_galerii/sample/1.jpg
#2 @560mm, f8, 1/320, väga pilves ilm, töödeldes saaks kontrastsusega teravust parandada, teravussügavus väga väike.
http://kunter.kood.ee/uus_galerii/sample/2.jpg
#3 @560mm, f10, 1/400, +välk?(katsetasin)
http://kunter.kood.ee/uus_galerii/sample/3.jpg
#4 @560mm, f9, 1/320, part võis tol hetkel liikuda ka, statiivilt
http://kunter.kood.ee/uus_galerii/sample/4.jpg
#5 @560mm, f10, 1/320, hämarad valgusolud, ministatiiv(kummist)
http://kunter.kood.ee/uus_galerii/sample/5.jpg
#6 @560mm, f10, 1/500, pilves ilm, ministatiiv
http://kunter.kood.ee/uus_galerii/sample/6.jpg
Teravaid kohti leiab küll konverteriga, kuid teravussügavus on väga väike kui lähedalt pildistada. Kergemini tekib hallikas loor(pime). Pildid jätavad tihtipeale liialt 2d mulje. Ise eriti konverterit vahele ei pane, vahest varjes olles katsetan. Korralikus valguses pilti siiski ära ei tapa.
Eemal
Jah on küll. Usun, et staatiliste objektide puhul saad tunduvalt parema teravuse.
Eemal
100-400 on väga hea objektiiv. Teravust jagub ka 1.4 konverteriga. Kõik sõltub valgusoludest ning vajadusest. Ei ole mõtet seda võrrelda suumobjektiivi fiksidega. Suumobjektiivid on klass omaette. Kõiki häid asju korraga ei saa. Kuid 100-400 isegi koos 1.4 on neid piisavalt: paindlikkus, väike kaal, kompaktsus ning igati kõlbulik teravus. Kui lisada 1,4 konverter, siis on ju tegemist näiteks 1.6 kaadrilõikega kaamerate puhul 400x1.4x1.6 objektiiviga (mis see kokku teebki) ja see fookuskaugus nõuab ka häid valgusolusid ning head pildistamistehnikat. Olen leidnud, et 40D ees 100-400 avaga f11 annab hea teravusega pilte, mis minu vajadused rahuldab. Autofookus küll ei tööta, aga varjendist või statiivilt saab minu jaoks piisavalt teravaid pilte. Samas ma ei kasuta seda kombinatsiooni kuigi sageli; pigem siis kui on piisavalt valgust ja piisavalt põhjust.
Eemal
Mul on sama kombo ja siiani küll rahul. 1 näidis on siin: http://www.pk-foto.com/?pid=184
Jõudu.
PK
Eemal
kakukull, n2ita t2isresos pilti (v6i croppi selle teravast kohast) - veebi jaoks oluliselt v2hendatud pildilt ei paista objektiivi teravus kuidagi v2lja ..
Eemal
Siin on siis umbes 100% crop samast pildist. http://www.pk-foto.com/?pid=212
Eemal
see näidis on nüüd küll ilma konverterita variandist sattunud.
Eemal
Aa, nujah, kui converter on "tape" trikiga siis ta selle kohta faili propertiesis konverteri kohta üldse mingit infi ei näita. Juhul kui vaatasid faili propertiest ja otsustasid et see pole converteriga tehtud.
Eemal
Ei saa mitte vaiki olla, et EF 400 2,8 L + mõlemad canoni konvereterid toodavad väga hea teravusega pilte. Toru enda teravust tõmbab muidugi maha, minu kasutuses olnu oli ver II, mida üldiselt teravuse pärast kiidetakse. Samas hakkasid kahekordse konverteriga @800 tehtud piltide puhul rohkem segama ilmastitingimused, kui optika teravus.
...ning minu sügav kummardus ning austus inimeste suhtes, kes EF 400 2,8 L iga suudavad ilma lisatoeta, s.t käest pilte teha.
Eemal