Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: janograf  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 05.01.2005

Lahkumine

Vee-elu

Selle pildi puhul läheb mul publiku abi vaja :P

3.00
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2005-01-05 11:07:26 | Koduleht
Mulle meeldivad pildi elemendid ja nende paigutus. Samuii selline minimalistlik ja puhas tunne.
4
Avatar assar (põdrapull@4.21) 2005-01-05 14:31:41 | Koduleht
Midagi härib, aga mis? Vasakpoolsed "heinad" võiks äkki olemata olla?
3
Avatar assar (põdrapull@4.21) 2005-01-05 14:32:53 | Koduleht
ei ole päris see, ega teine, seetõttu väike punktilisa.
4
Avatar EMES (reinuvader@3.45) 2005-01-05 21:11:42
kompositsioon? ...noh olgu see siin siis igayhe maitse, mulle ei meeldi. ja häirib see liigne pixeldus detailidel. pardid veepinnal peaaegu sama tumedad kui nende peegeldus, kuidagi liig kontrastsed.......aga noh...kui oleks tiba yle valgustanud, siis jälle veepind yhtlaselt lamedalt hele....nokk kinni saba lahti on selle õnnestumise nimi ....ma oleks jätnud siin fotopäästikule vajutamata
1
Avatar mari (reinuvader@3.63) 2005-01-06 01:39:57 | Koduleht
EMESiga kahjuks nõus hinde osas. Kompa ei tööta üldse: kohakuti pardid, mõttetu :) kivi jne. Samuti pildi kvaliteet. Tavaliselt sellega ei ole nõus, et pilt tegemata jätta (no lihtsalt niisama sahtlisse võib ikka teha), aga siin ... tõesti oleksin tegemata jätnud.
1
Avatar selena (reinuvader@2.89) 2005-01-06 08:45:24
Esmamulje seda pilti nähes (siis ei oldud veel hinnatud) oli: ülalt alla tehtud klõps, kiirustamise maiguga, kuna üks part kippus kaadrist välja ujuma. Hinded "4" siin tundusid täiesti arusaamatud, aga eks tunnustatud fotograafid tea paremini, mõtlesin. Vähemalt mõnel fotokalalisel on teistsugune hinnang, seesama mida algul arvasin. Oma hindamisõiguse jätan siinkohal kasutamata, "juurdlust toimetagu asjatundjad" :)
Kuid musikäpa ja draa kommentaari hinde juurde oleks küll tahtnud lugeda.
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2005-01-06 11:25:51 | Koduleht
Ma panen põhimõtte pärast hindeks nüüd 4,5. Minu arust siin on pildil kaks omadust, mida paljudel looduspiltidel ei ole : a) stoori b) keskkond. Minu arust on siin selgelt arusaadav, et tegemist on partidega, vahelduseks on ka aru saada, et see liik vees lihtsalt ei sulista, vaid ujub (vt veepind, mille virvendus on minu arust super), roheline annab mõnusa kontrasti juurde ja objektide asetus on minu arust ka paigas. Tumeduse-heleduse probleemi mina küll ei näe ja ma ei saa aru pikslite jutust - nii läpaka kui lauaarvuti ekraanilt mulle need EMESi mainitud pikseldused jäävad peitu (ei tea kas pean prille ostma minema). Vaatenurk -- kõik pildid ei pea olema silmakõrguselt täiskaadrid loomast/linnust, minu arust sellisel kujul vaatenurk sobib. Ja viimaks, 600 pikslise serva juures lamedusest rääkida...

<br> --> selena --> üks part kippus kaadrist välja ujuma? Kas nad oleks pidanud olema kaadri keskel koos? Kivi kipub ka kaadrist välja ujuma, ja näed, rohututt juba ongi välja ujunud. Tõesti arusaamatu, et varem seda ei märganud ;-P.
5
Avatar mari (reinuvader@3.63) 2005-01-06 14:09:56 | Koduleht
draa: ehk seletad hoopis seda, milles see "põhimõte" sul seisneb? Kas see "põhimõte" nõuaks nüüd minult või EMESilt teist "põhimõttelist" ühte? Ja kuidas saidi omanikud sellistesse "põhimõtetesse" suhtuvad? - Lahe muidugi, et "selgelt on arusaadav, et tegu on partidega" ;)
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2005-01-06 16:10:00 | Koduleht
Mari -> põhimõtte sisu vt minu kommentaar. Ja seda pardilauset võid tsiteerida, kui meeldib -- kuigi aru sa sellest vist ei saanud.

 
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2005-01-06 16:14:39 | Koduleht
Mina küll leian sit pildilt midagi ja minu arust EMES'i väide, et oleks pidanud klõpsu tegemata jätma on natuke ülepingutatud. Siin pildis on juhuslikkust ja on korrapära. Mis vahet seal on, et üks part ujub minema. Fotograaf on meessoost, seega jäi naispart äraootavale seisukohale, isane aga ujus löödult minema :D Huumorit kui palju...äkki oli juhus, ilmselt oligi, a mõtteainet pakkus.
 
Avatar mari (reinuvader@3.63) 2005-01-06 16:46:10 | Koduleht
draa: küsisin, miks sul oli vaja oma seletusi "põhimõtte pärast" TEISE hindega kinnitada? Ja minu arusaamise pärast ei tasuks sul vist muretseda ;) ... tundub, et sa ei saanud minupoolse tsiteerimise mõttest aru. Mis teha. Täpsem lahtiseletamine ei sobiks siia sõbralikku saiti :). - Pildist: hakkab tunduma, et selle hinnang sõltub küllalt palju ka vaataja kuvarist. Minu kuvaritelt (tavaline ja LCD) paistab mõlemalt puhas praak, nagu EMES partide ja detailide kohta ütles. Kiidetud veepinna virvendus on mul häirivalt ülesharbitud. Samas näen võimalust, et kellelegi teisele paistab asi teisiti või on võimalik sellest pixeldusest mööda vaadata. Kompat see küll ei paranda, aga üldmuljet ehk siiski. Btw, ja äkki polegi prillid paha idee :).
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2005-01-06 17:00:00 | Koduleht
Nimesid ei hakka enam nimetama, aga mõnele inimesele tundub äärmiselt oluline olevat, et ma arvaks samamoodi, nagu tema, või vähemalt oma arvamusest taganeks, sest tema näeb asju teisiti. Aitab. RESPECT FOTOGRAAFILE, kes seda meie omavahelist 'meeldivat arutelu' siin oma pildi all lugema peab.
 
Avatar EMES (reinuvader@3.45) 2005-01-06 20:49:23
draa, ma arvan...et hetkel on siin pildi all täitsa korralik arutelu veel, võib isegi meeldivaks nimetada. eks asi rohkem suhtumise ja empaatia võimes aksepteerida oma vastast. väitluskunst on juba väga vanast ajast pärit. ....aga millegipärast ei peeta sellest lugu, ega teadvustata enesele. see on kunst, mida pole kunagi hilja arendama-täiustama hakata. eneseväljendus kirja-kõnekeeles võiks käsikäes käia fotosilma arenguga.....kuigi sellist täiuslikust kohtab harva, sest.....teatavasti on fotograafid yhed egoistlikumad inimesed...kus juures mõtlen seda tõsiselt.  .......see oma keskmise hinde kergitamine mingi põhimõtte pärast....noh....nigel. ma ise olen samuti hinnand teistel fotosaitidel korda 2.....aga siis pigem mingi aja ja minu arusaamade muutumise tulemusena. ....protest on muidugi edasiviiv, aga olgu siis ka mõistlikult. minupärast võib veel siia häid hindeid panna ja....ma aksepteerin seda.............Sven, miks võtad seda nii dramaatiliselt...üle pingutatud? vaat, Sven, mina siiani ikka filmi peale klõpsin ja minu jaoks on igal kaadril päris suur tähtsus. Digiga jah, võimalus pilt teha siis ka kui kahtled....või kui lihtsalt arvad, et hiljem ehk arvutiekraanilt midagi head võib leida. Selles mõttes kadestan digimehi ja......kyll mina ka ykskord digipeegli ostan:) klõpsisin ka mingi aeg filmile nagu laseks automaadist ryndava tanki pihta kuule. ja mingi aeg siiki hakkad mõistma, et igal filmiribal võiks ka rohkem kui yks hea pilt olla..........et usun Sven....kui sa nyyd uuesti mu lause...sellest tegemata klõpsust läbi loed, siis mõistad.....et selles ei ole midagi ylbet ega paha soovliku.
 
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2005-01-06 21:01:10 | Koduleht
EMES, ma ei leidnudki, et see lause ülbe oli, lihtsalt võib olla natuke liig. Selles tõesti ei ole midagi pahasoovlikku, sellist asja ei saagi paremini öelda :) Kusjuures, ma tahan lisada, et mina ei klõpsi oma D60'ga mitte üldse rohkem kui Zenitiga, olen liiga katikukartlik :D Kui ühes päevas ühe 36'se rulli täis kaadreid tuleb, siis on hundi või kakupäev olnud :) Sellistel juhtudel ma ei koonerda. Niisama klõpsimist ma ei harrasta, pean isegi ütlema, et teen vähem kui filmi aegadel, lihtsalt olen vahepeal arnenenud ja suvalist saasta ei klõpsi :)
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2005-01-06 23:46:24 | Koduleht
@ EMES. No kui korralik, siis korralik. Mulle jäi mulje, et läks rohkem kommetaari osa tähenärimiseks kui pildi kommenteerimiseks:-). Klõpsimise osas -- lisaksin siia, et 2:1-le ilma välguta makro juures säriajaga 1/10 on klõpsimise võimalikkus äärmiselt teretulnud. Mina iseenesest ei halvusta klõpsimist -- kunagi olin tööl kohas, kus raamatupidajad tegid oma tööd paremini arvelauaga kui arvutiga -- ega see ei tähendanud, et kogu maailm pidi arvelauaga tööle hakkama... Sama ka klõpsimisega. Klõpsid algul kogu aeg ära, pikemas perspektiivis oskad vaadata, et kas tasub pilti teha või mitte. Kui ma esimest korda Matsalus digiga käisin, tegin 300 kaadrit täis, kaarte lihtsalt polnud rohkem. Tulem -- ma nüüd teeks ilmselt 30, sest kuigi ma teadsin, et sealt miskit ei tule, vajutasin ikkagi ära... Ja hiilimise juures, kui nägin ma-ei-tea-mis-lindu -- sul on võimalus iga lähemalesaamise korral teha vähemalt dokumetaalklõps ära -- asi, mida fiilmile ma kunagi ei teinud (ja ei tee siiani, kui filmikas olulisel hetkel käes on). Ma olen üks kord filmikaga tiirude armumägu pildistanud -- ja no teee või tina, 5-st filmist maks 1 kaader, kuda isane emasele kala lennult üle annab õige nura all, õige asendiga jne. Digi on nagu maailma esimene lennureis või nii -- pakub võimalusi, mida kas kasutad või ei kasuta. St ta avardab kasutamisl oluliselt väga paljudele inimestele shansse, mis varemalt aint väga kitsa ringkonna pärusmaa oli. (P.S. ma ei tee ka vahet, kas inimene sai hea kaadri 2 klõpsu järel või 200 klõpsu järel. Kui tulemuseks on super pilt, siis mis ma ikka räägin, et näe, 200 kaardit jne. Vaatan parem suurepärast pilti ;-)
 
Avatar Tõnu Ling (kaljukotkas@4.83) 2005-01-07 17:48:33 | Koduleht
Kivi on ülearune. Tõmbab liigselt tähelepanu ega lisa suurt midagi. Rohupuhmas lisab värvi ja kaalub sell kivi raskust tagasi, kui nüüd kivi alles jätta. Ja ikkagi on tunne, et see rohupuhmas ja kivi kaaluvad omakorda pardid üles. Selle teema all töötaks siin toodud ainetest julm väljalõige püstkaadrina, kus emapart on all kolmandikus ja isapart üleval. Veel keeratuna mustvalgeks, siis oleks tõeliselt lihtne ja selge. Praegu on liiga palju elemente koos, et seda sõnumit selgelt esitada. Kui pealkirja poleks ei oskaks selle pildi kohta midagi arvata, aga pealkirjaga mõistan piltniku taotlust ja idee on hea. Kuid teostus võiks parem olla. Jõudu järgmisteks katseteks ja vajuta ikka, kui tunned, et muidu ei saa. Ma ei saa öelda, et mina poleks vajutanud. Oleks ehk küll, kuid teise nurga alt :) Sina oled sina.
1
Avatar janograf (kopraonu@4.87) 2005-01-08 21:59:52 | Koduleht
Kõigepealt peaks teile kõigile suure aplausi tegema ja teid tänama, sest sellist vastukaja ei osanud ma oodata :) Nendes kommentaarides on ka vastused olemas kahtlustele, eks igaüks näeb seda pilti omamoodi. Igatahes ma olen rõõmus, et sain ise targemaks  ja ma loodan ka, et teised kõrvaltvaatajad siit midagi endale kõrvataha panid. Sooviks siin saidil rohkem selliseid pikki ja sisukaid kommentaare lugeda iga pildi all. Edu teile ja agarat pildilisamist :)
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...