Galerii
Kommentaarid
Teemad
Toetajad
|
Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
|
Autor: peegel
Pilt lisatud: 30.07.2015 |
|
2.80 |
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2015-08-03 12:55:32 |
Rohkem tundub see toiduotsimise asendina kui kõndimisena ehk asend on selline suurt mitte midagi pakkuv. Äratallatud ala ja see sööda peitmise palk kaadris rikuvad meeleolu.Sellise maastiku puhul oleks vaja madalamat võttenurka, et seda kulunud pinnast ära peita. Hämarad valgusolud muidu meeltmööda. Arvestades sealseid pildistamisvõimalusi, tundub see rohkem juhusliku kaadrina. Rahuldav tulemus. |
2 |
|
Mad Max (kaljukotkas@4.95) 2015-08-03 15:13:35 |
See jah pigem mingi "kaan" mille alt mõmmik söögipoolist otsib. Pealkiri ja kirjeldus ei mängi väga kokku aga hämar olustik on mullegi meeltmööda! |
2 |
|
peegel (reinuvader@3.54) 2015-08-04 02:42:40 |
Karu jah oma tavalises keskonnas, tavaline roigas maas, pole mingi söök seal al:))
ja pealkiri selle järgi pantud et kui pimedas mingi suur kogu liigub siis ongi nagu vari kõnnib öises metsas, et võiks nagu ikka kokku minna:)
mulle asend just meeldib, karu oma tegemisi teeb, keegi ei häiri teda. |
|
|
Laanekas (kaljukotkas@4.75) 2015-08-04 09:58:08
Tundub vist tõesti, et never ever mina siia ühtegi karu pilti panna ei julgeks, kui ta just ei tantsi ja ei löö trummi :) |
4 |
|
TriinL (kaljukotkas@4.67) 2015-08-04 11:34:10 |
Laanekas, karusid võib ikka näidata isegi kui nad ei tantsi parasjagu ;). Tuleb lihtsalt leppida, et ainult liik väga häid hindeid ei too. Ma arvan põdrapiltidega on veel keerulisem Looduspildis silma paista.
Pildist niipalju, et pean eelkõnelejatega nõustuma. Selline ära tambitud maapind ei sümpatiseeri ning karu nina all olev palk on kompa mõttes kehvasti ja nõuab liigselt tähelepanu. Pole küll ise kunagi üheski varjes käinud ja seetõttu kogemus puudub, kuid erinevate autorite töid vaadates on jäänud mulje, et varjest on võimalik "loomulikumat" keskkonda saada. |
2 |
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2015-08-04 13:22:52 |
Autor, teistele võid luisata, mulle mitte, sest tunnen seda kohta läbinisti. See ei ole tavaline roigas, vaid spets palgist tehtud kate, mille alla pannakse sööt - minu silmis mõjuba see väga tehislikult ja ise neid katteid üldse ei poolda. Kas tol hetkel sööt seal all oli või mitte on iseasi. Karu kõige tavalisem keskkond on mets, mitte soo, siin on karu soos.
Laanekas: asi ei ole üldse nii hull, lihtsalt kui pannakse üles täiesti suvaline karupilt, kus autori töö on nullilähedane, siis ei maksa eeldada, et puht karu pildil pälvib kõrgeid hindeid. Kui autor aga näeb vaeva, otsib momente, mida jäädvustada, siis kindlasti pälvib see paremaid hindeid. Varje loob autorile head võimalused jälgida ja otsida häid momente, kui seda ei tehta, on ka hinne kasine. |
|
|
Laanekas (kaljukotkas@4.75) 2015-08-04 15:23:21
OK, see oli siiski smailiga nöök. Ehkki pole ise käinud on koht mullegi koheselt ära tuntav läbi LP intriigide, seega eeldasin ka, et Erik ei eksi, kui seda sööda peitmise palgiks nimetab. Hindamisel sundisin end vaatama sellise nö võõra pilguga, mis justkui ei saa aru, et tegemist on varjeplatsiga. Ära tallatud ala võib sedasi ka ju mingi samblikuna paisata. Säri on õige, WB on õige, autor ettevõtnud ja varjesse passima sõitnud. Minu mõte teisisõnu oli, et mingisse varjesse ma ise minna enam ei taha ja jään ikka rohkem lootma ootamatu kohtumise peale kuskil metsarajal. Triinuga ka nõus, et põdrapiltidega on veel keerulisem, kuid need ei ole õnneks varjest tehtud, seega vaadata on lihtsam. |
|
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2015-08-04 16:04:20 |
Laanekas, miks sa varjesse minna ei taha, kas selleks, et siin ühel pildil on kulunud maastik või asjaolu, et kisjaid meelitatakse söödaga? Iseenesest sa võid ka looduses kohata kulunud maastikku - loomarajad, kohad, kus loom on lesinud, kraapinud jne. Kui see on häiriv, siis tuleb pildistajal sättida ja ajastada hetki nii, et selliseid asju kaadrisse ei jää. See on ka üks varjest pildistamise oluline oskus, osata näha momente ja jäädvustada neid nii, et kadreering paigas ja hetk nauditav. Mõõdukas söödaga meelitamine on tihtipeale ainus viis loom/lind lähemale saada. Eks oled isegi ju väikelinde toitnud, et neid jäädvustada. Samuti kasutad sa ju ise ka teatavate puhkudel varjet, olgu see siis kasvõi telkvarje. Seega paljud loodusfotograafid kasutavad sarnaseid vahendeid, mida karude pildistamisel tehakse. Ma arvan, et tasub endale teadvustada, et on liike, mida saab pildistada ilma varjeta (põder, metskits, rebane jne) ja samas on liike, mida ilma neid häirimata varjeta üldjuhul hakkama ei saa (olgu selleks siis karu, teder, kotkas vms). Jah suure õnne korral võib ju kõik olla võimalik, aga minuarust see ei devalveeri automaatselt varje kasutamist. Karu on selline terane loom, keda siin Põhjamaal ilma varjeta naljalt rahumeeli jälgida ei saa - juhuslikud kohtumised lõppevad enamjaolt üsna kiirelt karu põgenemisega ja üldjuhul seal palju võimalik sättida ei ole ehk siis korraliku kaadri saamise võimalus on vähe tõenäoline. Ega varje olemasolu samas ei taga sulle samuti veel pilti, veelgi vähem korralikku pilti. Varje on lihtsalt üks vahend looma/lindu häirimatult jälgida ja pildistada. Väike söödaga meelitamine käib osadel juhtudel asja juurde. |
|
|
Rännumees (põdrapull@4.20) 2015-08-04 16:42:19 |
Viimasel ajal läheb karupiltide all kõvaks jutustamiseks :)
Mina seda paika (endiselt) ei tea ning esmamulje alusel ei pidanud seda palki ka söögianumaks. Kuigi jah - kui nüüd täpsemalt vaadata, siis tegemist on ilmselgelt saetud jupiga.
Oma hinnet ma siiski muutma ei hakka, sest esmasel vaatamisel pilt oma hämarusega meeldis. Eks varjespetsialist ja tavasilmne vaataja näevadki asju erinevalt. Seega väike boonus autorile. |
|
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2015-08-04 17:30:38 |
Rännumees, lihtsalt täpsustuseks, mind häiris kõige enam karu asend (liiga juhuslik asend), peale seda alles mainitud puudused. |
|
|
peegel (reinuvader@3.54) 2015-08-04 17:40:19 |
kõvaks nöökimiseks läheb ka alati, mulle pilt meeldib ja see kõige tähtsam, nii palju kui on erinevaid inimesi siis on ka erinevaid arvamusi. mulle just meeldib et karu on omas keskkonnas mitte ei hakka kuidagi ära peitma seda keskonda, ja ei pannud ma seal ka tähele kas seal all oli toit või mitte, pildistan ikka kasu:))
ja kui kellegi pilti vaatan siis hindan ikka pildi ilu, mitte ei mõtle kas tüüp on metsa servas selle pildi teinud või siis kaks nädalat varjes istunud.
aga jah mulle see mängukann meeldib, et on näha et toimetab karu seal mingi asjaga..
ja ega ühe inimese järgi kõik ju pildistama ei hakka:) siis oleks ju päris igav. kõik pildistavad ikka selliselt edasi kui meeldib ja ongi kõik:)
Laanekas su mõttega täitsa nõus ma ka:)) |
|
|
peegel (reinuvader@3.54) 2015-08-04 17:44:18 |
ja Erik, karu otsib pidevalt toitu metsas et sesmõtes õigus sul et otsib toitu ja terve see mets seal ära tallatud, et on nad oma loomulikus keskonnas, et miks peita seda:)? ja iga puu all võib ju söögike olla, et mõmmik peabki otsima, et kõik on ju ilus:) |
|
|
Laanekas (kaljukotkas@4.75) 2015-08-04 18:07:03
Erik olen sinu jutuga 100% nõus. Ei taha karuvarjesse, kuna kujutan ette, et kulutan hulga vaba aega, sõidan soome (kuhu ma vabatahtlikult väga ei taha minna), maksan varje eest, passin mitu ööd tühja, saan lõpuks enda meelest hea pildi aga siis öeldakse, et see on ainult kuidagi rahuldav sest Mandrel on super karupildid ja ta on seal sadu kordi käinud-näinud :) Pole muidugi välistatud, et hakkan sõnu sööma, ennegi juhtunud. Aga täpsustuseks, ma ei kritiseeri siinseid hindeid ära saa valesti aru.
ps. Mingi paskaak pani minu telkvarje sel suvel pihta ja uut ma ei kavatse soetada enam. Proovisin ära ja sain selgust et ma ei suuda ka nii pikalt liikumatult olla. Ainus hea külg oli, et sääsed ei pääsenud purema. |
|
|
Mad Max (kaljukotkas@4.95) 2015-08-04 21:14:23 |
@ Laanekas: käsitle karuvarje külastust pigem omamoodi elamusreisina, mida ta kahtlemata ju mingis mõttes ka on, pildid on aga pigem ekstra boonusena.
Odav see lõbu just pole, kuid toreda grupiga igati fun! :) |
|
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2015-08-05 02:23:16 |
Ivo, ei ole terve mets seal ära tallatud ja soo ka mitte, aga eks igasugu jaburdusega on alati lihtsam end lohutada selle asemel, et môni korralik pilt ka karust teha.
@Laanekas: sinu pilte vaadates miskipärast usun, et sul on ka enesekriitika olemas. Niipalju kui ma olen väikseid gruppe endaga kaasa vôtnud, pole keegi pildita jäänud. |
|
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor... |
|