Galerii
Kommentaarid
Teemad
Toetajad
|
Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
|
Autor: tommy
Pilt lisatud: 03.07.2010 |
|
4.94 |
|
raadio (põdrapull@3.54) 2010-07-04 14:27:38 |
Vesi koos rohuriba peegeldusega esiplaanil, tutt-villpeade puhmastik looma kõrval ja tagaplaanil, männimets, tohutult võimas karu, poosis mis selle võimsuse hästi esile toob- need kõik moodustavad kokku suurepärase pildi. |
5 |
|
Sven Z. (tigekull@5.00) 2010-07-04 16:06:05 |
Jaa, see läheb küll. Hea madal nurk ei näita puruks tatsatud järvekallast hästi välja ka. 4,5. |
5 |
|
Urmas K (kaljukotkas@5.00) 2010-07-04 18:17:34 |
Keskkond ja poos on küll super, aga kärts valgus teeb karu liialt kontrastseks. Ruumi osas Erikuga nõus. |
|
|
Sven Z. (tigekull@5.00) 2010-07-04 18:27:35 |
Kärts valgus? See on ju pilvevalgus? Lihtsalt karu on siin heledama karvaga. |
|
|
Urmas K (kaljukotkas@5.00) 2010-07-04 18:30:58 |
Väga huvitav teada. Mul lihtsalt eelmise karupildiga võrdlusmoment jäi silmade ette. Ise ma karu pole näinudki, Läänemaal ainult üks karu pidi olema, mine püüa seda siis... |
|
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-07-04 19:05:30 |
Jah Urmas kärts valguse jutuga panid tiba pusse :), valgus on siin ju väga mahe ja õrn. Aga kui karusid tahad näha, siis pead kiiremas korras meiega liituma! :) Eestimaal on tänavu karupildistamisega nigelad lood, vähemalt varjest pildistamisega - karm talv jättis metsa toitu liiga palju ja huvi söödakohtade vastu karudel napp. Muidugi jääb alati võimalus ka Eesti metsas karu otsa komistada, lihtsalt õnne peab olema. |
|
|
Uve (kaljukotkas@4.76) 2010-07-04 19:57:56 |
Pilt on tõesti suurepärane aga nii kurb, et saamislugu on samma mis loomaaja juures.
Loomaajas ei näe kahjuks 99% karusid kui sinna minna. |
5 |
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-07-04 21:15:35 |
@Uve: come on!!!! .... Sa vist ei ole kunagi oma elus karuvarjes olnud ja sealt metsikuid karusid vaadelnud? Metsiku karu nägemine vabas looduses on sootuks midagi muud kui trellide taga vangistuses oleva karu nägemine ja selleks, et neid lähedalt vaadelda on paratamatult vaja sööta ja varjet.
Mõistagi on selliste varjepiltide puhul emotsioon ja ka saamislugu teistsugune kui kusagil metsasihil karuga ninapidi kokkusattudes, aga siiski see on täiesti olemas ning ka sellel pildil. |
|
|
Gaida Jakson (põdrapull@4.05) 2010-07-04 21:36:04 |
@Erik:Looduspilt.ee lehel võivad küll ainult kolm meest rusikaga rinnale lüüa ja öelda mis tunne on metsas karu kohata ja pildistada. Varjest pildistamine ei ole karvavõrdki võrreldav metsas juhusliku karu kohtumisega. Ma tean, mida räägin. Omal jäi mälestuseks ainult põgeneva karu pilt, kuna sel ajal minu "seebikas" ei suutnud nii kiiresti nähtut talletada. Karu kadunud, udune pilt taskus ja vot siis alles hakkasid jalad tudisema! Või teine kord, kui karu kõndis raiesmikul minust mööda. Mida oleksid teinud Sina karu rünnaku korral lagedal raiesmikul?
Pilt meeldib, isegi väga, sest siin on ta ikkagi oma elukeskkonnas. |
5 |
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-07-04 23:39:13 |
@läbimärg: Esimene küsimus, kui vana sa oled? Teine küsimus, kas sa ise ka oma segasest jutulõngast aru saad? Eriti see karu rünnaku jutt, see oli kohe nagu välk taevast!!! :) Kas sind on karu rünnanud, et küsid minult mida oleksin teinud mina karu rünnaku korral? 8) Kui sa midagigi karude hingeelust teaksid, siis ilmselt sa sellist lapsejuttu siin ei ajaks. Aga ma ei hakka siin tühjast tähjast tolmu üles keerutama. Ütlen veelkord, et loomaaed ja karuvarje on kaks sootuks erinevat asja - see oli mu point. Aga sinu point on mul endiselt arusaamatu!!! |
|
|
Gaida Jakson (põdrapull@4.05) 2010-07-05 01:05:14 |
@Erik: vanus ei puutu üldse asjasse, seda esiteks; teiseks- püüdsin mõista anda, et varjest pildistamise ja metsa all (Eestis) karuga juhuslikust kohtumisest saadav emotsioon on erinev. Aga jah see varjest pildistamise teema on üks delikaatne asi. Rünnaku jutt - mis siin arusaamatut on? Varjes oled sa mingilgi määral kaitstud, aga lageda taeva all!? Ah mis ma ikka ajan. Vahet pole, kes parasjagu puuris on. Edu Sulle Soomes! |
|
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-07-05 08:04:49 |
@läbimärg: ma olen 100% nõus, et varjest pildistamine ja metsa all juhuslikult karu kohtamine on kaks erinevat asja, mis kätkevad erinevat emotsiooni. Seda ma ju sõnaselgelt oma pöördumises Uve suunas ka ütlesin. Seega endiselt ei saa ma aru, mis oli sinu ütlemise point? :) |
|
|
kakukull (põdrapull@3.88) 2010-07-05 12:44:16 |
Assapoiss, vinge, väga vinge karupilt. Mis te tühjast vaidlete, nautige pilti parem :). |
5 |
|
Uve (kaljukotkas@4.76) 2010-07-05 21:01:33 |
@Erik ma kahjuks või siis õnneks pole karu varjes olnud kuid see viga võib kunagi parantatud saada :) |
|
|
Urmas K (kaljukotkas@5.00) 2010-07-06 13:21:06 |
Tänan Erikut kutsumast, aga loodan ikka õnne peale teda kusagil Virumaa või Järvamaa metsades kohata. Varjest pildistamine tundub kuidagi liiga tehniline ja kindla peale minek, mis võtab selle salapära, mida kätkeb endas juhuslik kohtamine metsavahel. Samas saan aru, et just nii saab kõige suurepärasemaid pilte, nagu ka see siin.
Huvitav, kas Soomes on lootus karu metsas liikudes kohata suurem kui Eestis ja kas tohib seal üldse vabalt metsas hulkuda? |
5 |
|
Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-07-06 22:35:08 |
Urmas: usu mind ei ole see varjest pildistamine alati ka teab mis lihtne. Soome varjete puhul jah karu tõesti nägemata ei jää, aga ilm peab sellegipoolest pildistamist soosima ja õige hetke tabamine on siiski sageli omaette katsumus. Karu tundub küll suur ja kohmakas, aga teda fookuses hoida ei ole sellegipoolest sugugi lihtne, sest ta kogu aeg liigub, isegi seistes käib pea siia ja sinna, ühesõnaga karu pildistamine ei ole võrreldav põdra või kitsega, kes suudab ka vajadusel kenasti liikumatult poseerida - karu teeb seda haruharva. Vähemalt selline on minu senine kogemus. Eks minagi loodan mõnel metsarajal karu kohata ja pildistada, aga see ei võta minult ära seikluspisikut ka aeg-ajalt varjeid külastada. Mina ei näe varjepiltides midagi halba, see on teistsugune, aga seda mida on võimalik varjes kogeda sa tavapäraselt metsas ei koge - nt karuga mõne meetri peal silmitsi seismist, ilma, et ta aimaks sinu eksistentsi - see on kindlasti väärt kogemus. Ühesõnaga juhuslik kohtumine on alati äge ja kõva emotsiooniga, aga samas pakub varje samuti väga võimast elamust, nii ootamispõnevust kui huvitavaid kogemusi loomaga kohtumisel ja tema vaatlemisel. |
|
|
loora (vanasokk@) 2010-07-12 13:21:54 |
Assaa...!!! Algul arvasin et Tartu-Viljandi vahelise tee mõmmik:) Hea fiiling on karu pildistada, pole varjest saanud aga oli võimalus eelnimetatud teelõigul neid näha ja pildistada;) |
|
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor... |
|