Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: kakukull  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 14.07.2009

Gloobuse kuningas

Makro

Vaatasin seda metsikut liblikakogu, mis looduspildis juba üleval on ja loomulikult paljusid superägedaid pilte ja mõtlesin pikalt, kas hakata üles laskma enda oma või mitte. Päris 1:1 samasugust versiooni sellest ei leidnud, niiet otsustasin ikkagi lisada.

õhtupoolik

3.00
Avatar Peeter Nahko (mesikäpp@4.97) 2009-07-15 20:37:14 | Koduleht
see vasak, alumine nurk hmm ? liblik nats liiga üleval ja tiivaots kipub uttu kaduma.
2
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-15 20:46:54 | Koduleht
Võib-olla olen ma kiiksuga, aga mulle see nupp seal all meeldib. Maitse asi. Aga kui 2 siis 2 :).
 
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-07-15 21:12:43
Nupp seal all on siiski väga häiriv , ja liblikas liiga üleval .
2
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-15 21:41:47 | Koduleht
Mul on hea meel, et oma ala spetsialistidelt nii palju näpunäiteid saan. Näiteks nagu eelkõneleja, kelle makro http://www.looduspilt.ee/index.php?page … p;id=27116 võtab lausa sõnatuks. Eks ma katsun areneda ja ei pane sellised kehvasid pilte siia üles.
 
Avatar tommy (kaljukotkas@4.79) 2009-07-15 21:56:33 | Koduleht
pildi autor: ilgu ja ironiseeri veel mõne kommenteerija kallal ja paremad hinded on nagu maast leitud.

pildist: mina oleks sellise pildi ilmselt 3:4 suhtesse l6iganud - parandaks visuaalselt veidi kompositsiooni ja saaks korraga ka alumise vasaku nurga korda. v6ibolla tibake vasakust servast ka veel maha .. muidu liblikas on t2itsa tore.
2
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-07-15 22:23:11
esiteks see pilt mis mul on pole makropilt ;) .
 
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-07-15 22:29:20
Ja ma polegi suurem asi pildistaja , lihtsalt armastan loodust ja pilte . Ja liblikamakrosi olen ikka näinud suht palju , :) Vaata kivisaare pilte ja enda omi siis näed vahet .
 
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-15 23:15:54 | Koduleht
Sellepärast mõtlesingi ma pikalt, kas seda pilti siia panna, kuna siinsed hindajad on oma raamides ja stampides kinni. Ma teadsin enne ülessepanemist juba seda, et hakatakse pirisema selle üle, liblikas on liiga üleval ja tiivaots udune ja see nupp seal vasakul all on ka raudselt osadele pinnuks silmas. Aga minule just nii meeldib. Ilma selle nuputa seal all nurgas oleks see pilt igav. Üldiselt on asi maitses, kui mulle pilt meeldib, siis on mul suhteliselt suva kas seal on mingitest fotograafia "põhitõdedest" kinni peetud. Sellised raamid ja selline mõtlemine piirab teie enda loomingut. Oi looduspildis öeldakse nii ja nii pärast, nii ei saa teha :). Mul on suht kindlalt välja kujunenud oma maitse ja seda ei lükka ümber ükski negatiivne hinne ei siin saidil ega kuskil mujal. Teatud asju võtan kindlasti arvesse kui need ei lähe vastuollu sellega mis mulle endale meeldib. Kui ma näen, et teisiti oleks parem siis olen iga kell valmis muutma ja parandama, asi mul siis kroppida oleks olnud seda pilti, aga vot ei tahtnud, meeldib nii lihtsalt, ma ei saa parata :). Ps kivika piltidega olen väga hästi kursis ja ei arva, et ma teda kopeerima peaks :), kuigi mulle tema pildid väga meeldivad. Sry kui kedagi solvasin ja oma arvamusele kindel olen ja sellele ka kindlaks jään. Ma ei mõista kedagi hukka tema maitse pärast, küll aga ajab pisut närvi kui ei suudeta   natukene raamidest väljapoole näha ja natuke uusi asju katsetada. Rohkem uudsust seltsimehed/naised ! Sry pisut pikk jutt sai.
 
Avatar Peeter Nahko (mesikäpp@4.97) 2009-07-15 23:26:03 | Koduleht
mis stampidest sa siin räägid, minul ei ole uudsuse vastu mitte midagi, vastupidi, kuid see ei tähenda ka seda, et kõik, mis teisiti tehakse peab kohe ülihea olema, teisiti teha ja sellega ka õnnestuda ei pruugi nii lihtne olla.
võiksid pisut oma erutust ka varjata, kui pildi siia saadad, siis on täiesti võimalik, et piltide alla tekivad kommentaarid, hinded, erinevate inimeste erinevad arvamused, kui kriitikat ei talu ja nagunii kõike ette tead, mida öeldakse ( nagu sa väidad ), siis tasuks järgi mõelda, kas pilte siia saata või mitte. igatahes häirib iga kommentaari järgne autori inetus toonis vastus.
 
Avatar Alo Eenmäe (reinuvader@3.70) 2009-07-15 23:31:17
Huvitav, miks viimasel ajal kõike nii isiklikult võetakse? Kui oled valmis oma pilte looduspilt.ee keskkonda saatma, siis ole ka valmis kriitikaks. Kui kriitikat ei talu, siis ära lae oma pilte looduspilt.ee keskkonda. Isiklikult arvan, et looduspilt.ee fotograafid pole põhitõdedes kinni midagi... meil kõigil on oma arvamus ja nägemus fotograafiast. Kui sa suudad oma nn. teisitimõtlemist korralikult pildile püüda, siis on see igati tervitatav, aga antud pildis mina seda kahjuks ei näe. Peeter jt. on olulised puudused ära toonud. Minu silmis rahuldav pilt!
2
Avatar Tarvo Tiivits (kaljukotkas@4.58) 2009-07-15 23:40:38 | Koduleht
Mulle on kompositsiooni mõttes kuidagi raske vaadata. Et vasakult poolt esimesel 2/3 peal toimub kõik ja viimasel 1/3 mitte midagi. Ma pakun, et sellepärast on häiriv.
 
Avatar Tarvo Tiivits (kaljukotkas@4.58) 2009-07-15 23:44:54 | Koduleht
...tegelikult on kordades hullemaid pilte nähtud.
3
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-16 00:04:28 | Koduleht
Vabandan kõigi ees, kes ennast puudutatuna tundsid minu arvamusest, ei tahtnud kedagi solvata, juhul kui keegi ennast nii tunneb. Igatahes olen selgeks saanud, et "teistmoodi" pildid on OUT :). Maitse asi ikkagi, arvasin kohe, et osadele ei meeldi. Või isegi mitte kellelegi, mul ongi veits "kiiks" maitse. Igatahes sellised tüüpilise paigutusega pildid lihtsalt tunduvad mulle igavad, tee või tina. Mul on samast motiivist täpselt selliseid kaadreid ka, nagu siin oleks näha soovitud. Ikkagi riskisin, pole hullu.
 
Avatar Marek Kolk (põdrapull@3.97) 2009-07-16 01:28:02
Minu meelest on ka kaader veidi ebamugavalt tasakaalust väljas. Võimalik, et hästi natukene kaugemalt, veidi ülesse ruumi ja autori idee ikkagi kannaks ja pilt poleks nii kiivas. Kui autor tahtis kiiksuga pilti, siis tulnuks äkki veel julgemalt asjale läheneda, praegu on selline puhta taustaga klassika ... ainult et ebameeldiva kompositsiooniga (nagu liiga palju asju on pildil :D). Pilt ise ilus, puhas, ainult, et minu jaoks kuidagi liiga staatiline (mis ka vähendab selle kavandatud kiiksu mõju). Noh, mõnikord võivad sellised pildid arusaamiseks ka rohkem aega võtta.
 
Avatar kris.o (põdrapull@4.12) 2009-07-16 09:12:55
Autorile: teistmoodi pildid ei ole siin kindlasti out- vaata natuke rohkem ringi ja võid leida siin (ja mujal) hulga pilte, mis vastanduvad nn põhitõdele aga teenivad ikkagi kõrgeid hinnanguid. Aga see on oskus omaette- vastanduda ja panna ka teisi ahhetama. Alati see ei õnnestugi (ka väga kogenud piltnikel). Riskimine on igal juhul väga tervitatav- aga kui riskida, siis julgemalt ja bravuuriga. Muidu näib see lihtsalt juhusliku eksimusena.

Pildist kah: ega ta ju paha pole, 2 on siin ikkagi rahuldav hinne. Indu uuteks katsetusteks!
2
Avatar Imre Kuuskmann (lepakas@4.83) 2009-07-16 10:08:42
Värvid on päris mõnusad. Ise oleksin ilmselt see nurgas oleva nupu tervena kaadrisse jätnud. Praegu jätab pildi vormistus kuidagi nagu pooliku mulje. Rahuldav tulemus
 
Avatar Kihv (vanasokk@) 2009-07-16 10:15:44
Autor: ära võta kõike kommentaare nii südamesse. Nii palju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusi ja kui sa pildi siia ülesse paned, siis pead arvestama sellega, et on nii positiivset kui ka negatiivset tagasisidet. See, et sa oma arvamusele kindlaks jääd on õige ja teeb sulle au ning riskima peab. Samas näitab ka see seda, et võibolla oled sa ise oma mõtlemisega veits raamidesse surutud.

Arvan samuti, et kuna pildiga oli taotletud kiiksu, siis sellest kiiksust jääb vähe puudu ja ma kahjuks ei näe siin pildil nii väga seda teisiti mõtlemist. Samas arvestades minu pildistamise kogemust siis ikkagi väga hea pilt :)
4
Avatar Mariliis (reinuvader@2.95) 2009-07-16 21:20:50 | Koduleht
meeldib* (vabandan näpuka eest)
 
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-07-16 21:33:41
Sessuhtes autor ära ole kuri :) hehe ,
 
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-16 23:38:33 | Koduleht
Ei ole, ma päris rahulik :).
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2009-07-19 01:34:17 | Koduleht
Esmalt, see kaader ei ole tasakaalust väljas mitte sellepärast, et liblika tiivaotsad on udused. See ei ole selle pildi miinus ja kuigi kõik makropildistamise õpetused räägivad selles -- ka mina ei ole süüst üldse mitte puhas -- siis kui inimesel tekib makropildistamisest oma nägemus, siis olgu udused ükskõik mis kehaosad, on need siis liblika vms tiivaotsad, jalad, sarved, tagumik või ükskõik mis. Peaasi, et mõte on olemas. Kes ei usu, et see nii on, võtke kätte mõned tunnustatud makroraamat ja vaadke, mitmenda lehekülje juures teil perfektsusest kopp ette tuleb.

Teiseks, selles pildis on mõte olemas, vähemalt selle korralik alge. Liblikas on üritatud asetada keskkonda rohkem kui ühe komponendiga. Ja see on peaaegu õnnestunud, oleks see vasak nurk väheke ülevalpool olnud, et liblikat oleks saanud väheke suuremalt eksponeerida parema serva arvelt. Kes nüüd tahab siin tähti närida mu sõnastuse arvelt, seda saab, aga loodetavasti mu mõttekäik on arusaadav.

Mis puutub kakukulli reaktsiooni, siis ma saan sellest päris hästi aru. Ja las ma nüüd, olles akusid laadinud ca nädalakese ämblikute seltsis ja värskelt mõned tunnid tagasi maa peale saabunud, esitan selliste reaktsioonide osas oma arvamuse.

Looduspilt on muutunud oma stampidega kohaks. Ta on teatud tasemeni arendav, kuid vähegi loomingulisemat lähenemist pildistamise EDASI arendamise osas pärssiv. Kordan igaks petteks -- pildistamise osas, mitte hilisema mängimise osas. Siin on vendi, kes oma katsetustega on (minu meelest) saanud häid näpunäited aastakene tagasil. Just head kriitikat, mis on maitsekeskne, sest looduspilt kui selline on lõppeks maitse asi.

Miks reavahetus? Senikaua, kuni meie OMA hinanngus ei vaata mitte pilti, vaid teisi kommentaare või õpikuid, senikaua ei saa autor sellest mitte kui midagi. Ma tegelikult kahetsen mitmeid oma varasemaid hindamisi, valdavalt makrovallas, sest võttes aluseks kas oma kogemuse või üldiselt tunnustatud kogemuse ei mõõtnud ma seal mitte autori enda soovi edastada hetke, vaid selle hetke vastavust minu visioonile või mingile õpetusele. Siin pildi all ma tunnen seda sama.

Täna ajasin ma 2 tundi taga ämblikku, kes kandis oma lapsi tagumiku peal. Ma ei ole sellist asja veel varem oma ihusilmaga näinud (seda ei näe ka kuidagi ilma korraliku makroobjektiivita) ja ma ei ole sellist tunnet veel enda sees kogenud, kui nägin seda ema. Aga neile, keda see huvitab, need siit sellest olukorrast pilti ei leia. See ei ole piisavalt rafineeritud Looduspildi stampide jaoks. Neid kommentaare ei ole vaja, mis loetleks pildil ette mitte oma maitset, vaid tunnustatud vigu, mida une pealt kõik niigi, kaasa arvatud mina, teaks.

Mul on kogu selle pika jutu lõpetuseks selline soov, et lähtuge piltide juures oma maitsest. Oma emotsioonist. Ja ma hetkel ei pea silmas seda juttu, et 'minu silmale on see' õigustamaks oma asjakohatut juttu... Või kui muud üle ei jää, siis ostke uus silm, kui vana enam ei näe.

Võite vabalt mulle nüüd pasuanasse panna, kui soovite. Siit peaks tulema seda mitmelt rindelt, nii sõnaseadmise osas kui ka fotomeestelt/-naistelt.
 
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-19 05:13:45 | Koduleht
Tundub, et keegi sai aru mida ma silmas pidasin. Et hinnake ikka seda, mis emotsioone pilt teis tekitab ja kuidas meeldib, mitte seda, mis mingite "reeglite" kohaselt on "valesti". Kogu kunst on siiski puhtalt maitse küsimus. Kõigele lisaks, julgege seda ka öelda. Kindel on muidugi see, et kõik, või isegi mitte keegi pole teiega nõus, kuid siiski ma usun, et paljud teevad pilti ka n.ö enda jaoks ja ikka ju nii, et endale meeldiks. Kui ka teistele meeldib, seda parem :). Kui natuke julgemalt lasta üles pilte, mis on n.ö ebatraditsioonilised siis ma olen kindekl, et ka see valik siin läheks oluliselt värvikamaks ja mitmekesisemaks. Kindlasti jäävad ka nn. klassikalised ja kindlasti väga head ülesvõtted aga mõnigi kord võiks sellel olla isegi mingi väike "maasikas". Samas on arusaadav, et ega väga ei julgeta midagi väga "testmoodi" ülesse lasta, hea näide on siinsamas, mis võib juhtuda :). Siinkohal ei taha kedagi arvustada, pigem ehk julgustada kõiki avarama pilguga ja eelkõige emotsionaalselt hindama ja arvamust avaldama pildi suhtes. Kunst ei saa olla matemaatiline valem, mis peab vastama kellegi poolt kehtestatud rehkendustele :). Head suve jätku ja ägedaid kaadreid  ;). Jaagule 5 punkti selle eest, et oskas väljendada paremini seda, mis mul ütlemata jäi.
 
Avatar Maxel (kaljukotkas@4.69) 2009-07-19 09:22:56
Mõtlesin, et kirjutaks ka üle hulga aja mõne kommentaari. Üldiselt olen Jaaguga nõus. Nii mõnigi kord on mulle tundunud, et näiteks loomapilte kiputakse tihti kommima ühe ja sama valemi põhjal: liiga kõrge võttenurk, liiga terav valgus, vaatamise-liikumise suunas sooviks rohkem ruumi, eemalduv nurk on paha, taust peaks olema puhtam-udusem, liiga pehme joonis, rohkem teravust jne.
Viimase poolteise aastaga on minu maitse, põhimõtted ja tõekspidamised looduspildindusest üsnagi muutunud. Näiteks oluliselt vähem panen ma rõhku tehnilisele kvaliteedile ja tabamusele, rohkem hindan ma pildis olevat emotsiooni ja loomingulisust.
See on muidugi väga hea, et sa autor proovid pildi tegemisel uutmoodi lähenemist, ning lähtud omast maitsest, kuid teistele ei pruugi selline pilt alati peale minna, maitsed ja põhimõtted on ju erinevad. Ja tihti kipub inimese maitse ja mõni stampreegel kokku minema. Mis puutub sinu teise kommentaari siin pildi all, siis selline reaktsioon ja suhtumine teeb kommenteerimise väga tänamatuks tegevuseks, mõnel võib see kommimise isu isegi ära võtta. Aga ma arvan, et kommentaare siin piltidel pole kunagi liiga palju, ning mida rohkem neid on ja erinevaid arvamusi seda rikkam ja huvitavam on keskkond.
"Samas on arusaadav, et ega väga ei julgeta midagi väga "teistmoodi" ülesse lasta, hea näide on siinsamas, mis võib juhtuda :)." Siin küsiksin, kas me saadame pilte selleks, et saada võimalikult palju häid hindeid, või selleks, et kuulda teiste arvamusi ja sealt midagi mõnikord kõrvataha jätta. Muidugi ka minul meeldib saada häid hindeid ja tunnen end hästi kui keegi pilti kiidab, kuid pilti saadan rohkem siia siiski selleks, et huvitav on selle all lugeda igasuguseid arvamusi ja hinded on rohkem teisejärgulise tähtsusega. Ja kriitilistest kommentaaridest siin olen aegade jooksul väga palju õppinud.
Pärast seda pikka targutust pildist ka. Minule isiklikult see vasak alumine nurk siiski ei tööta, sest jätab mulje nagu oleks see nupuke kogemata kaadrisse sattunud, kuigi see nii ei olnud. Sellised teistmoodi lähenemised peaks olema niisugused, et vaataja ilmselgelt näeb, et see ongi taotuslik ilma, et autor peaks seda talle ütlema. See aga on ainult minu arvamus pildist, mille võib vabalt tähelepanuta jätta.
 
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-19 16:32:22 | Koduleht
Tunnistan, et olin teises kommentaaris natuke liiga terava keelega. Aga jäi mulje, et tegelane, kellel endal pole mingisuguseidki pilte ette näidata, kiidab takka vanema ja autoriteetse tegija sõnu ja isegi hindab samamoodi, mitte midagi endapoolset ta ju ei ütle. Selline asi ajab korra ikka harja punaseks. Kui ei meeldi siis ei meeldi ja muud põhjendust polegi vaja, papagoid pole vaja mängida. Kui enda arvamus puudub, siis pole ju mõtet üldse kommida, mina olen seda meelt.
 
Avatar kakukull (põdrapull@3.88) 2009-07-19 17:19:22 | Koduleht
PS. Jaak, ma tahaks seda ämblikumamma pilti ikka näha, kui kuhugi ülesse paned.
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...