Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: Tõnis Tuuga  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 29.05.2008

12:00

Kodumaa maastikud

Kakumäel kell 12 öösel

4.46
Avatar Tõru (vanasokk@2.98) 2008-05-29 18:35:35
Pildis on liikumist ja värvi, mis on väga ilus. Oleks huvitav teada säripikkust.
5
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-29 21:40:01 | Koduleht
207s, f16, ISO 100
 
Avatar hundirattur (kaljukotkas@4.77) 2008-05-29 21:43:20 | Koduleht
motiiv on super aga esiplaanikvaliteet on kahtlane, nagu ebateravavõitu.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 00:17:12 | Koduleht
Ebateravuse osas samad mõtted, mis hundikal. Motiiv on tõesti väga hea, aga siin ei ole ta küllalt mõjuvaks vormistatud - haihtub üldmassi kahjuks. Praegu jääks hinne "ei lähe" ja "rahuldav" vahepeale.
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 00:27:02 | Koduleht
Kuulge mis te ajate, esiplaani ribid jummala teravad. Nagu ikka - taamal rikub vaadet poolsaar, muidu päris hea kooslus, eriti praegu õhtul mustal taustal vaadatuna. Esiplaani must täpp veidi lõhub pehmet üldmuljet.
4
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 00:35:43 | Koduleht
Kurat jah :P, ribid on küll teravad, aga mis selle liivaluite keskosaga on? See jäi mind häirima. Kuid juba kompositsiooni pärast ei hinda eriti üle rahuldava. See poolsaar oleks andeksantav, kui esiplaani luide oleks võimsalt esitletud - tahaks rohkem dünaamikat, praegu haihtub üldmassi, nagu eelnevalt ütlesin.
2
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 01:28:46 | Koduleht
Eduard...parem kommenteeri pilti konstruktiivselt. Monitor on kalibreeritud ja silmad ka korras minul näiteks. Pean ikka silmas pildi keskosa, kus on selle liivaluite tipp, mitte "liivaluite keskosa", see on valesti tõlgendatav ja jäi ülelugemisel tähelepanuta. Luite tipp tundub mulle ikka ebamäärane, ribid on aga tõesti teravad, nagu kaups osutas. Oma lõplikus hinnangus püüdsin pildi keskosa (luite tippu) unustada ja hinnata foto selgrooga - kompositsiooni, mis on minu jaoks esmaoluline.
 
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-30 10:10:04 | Koduleht
Paljud pildid ainult ribidest läksid mingi ?sisepeegelduse? tõttu nässu. On kellelgi sama probleem olnud? Kasutasin Sigma 10-20mm objektiiv, kus ees olid LEE hallfiltrid. Üks näide http://adograaf.ee/tuuga/?pid=258 (kaared all ääres)
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 10:25:11 | Koduleht
Viidatud pilt tõi esile selge VAU ja saaks kindla 5 minu poolt.
Aga benefactor, sa lahmid (jälle) täiesti huupi, võta ometi natuke hoogu maha.
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 10:26:25 | Koduleht
tuuga, kuskohas sa seal kakumäel pildistamas käisid? Täitsa võõras rakurss. Vesi nii madal, et jalutasid luidetele kopli-poolsest otsast?
 
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-30 10:37:51 | Koduleht
Suure seiklemise ja ekslemise peale jõudsime sinna, aga koht peaks olema Apamtsa pkr otsast paarkümmend meetrit vasakule. N: 59,43871 E: 24,54976 (kaart.delfi.ee järgi)
 
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-30 10:38:23 | Koduleht
Aga kaarte kohta ei oska midagi arvata?
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 10:42:20 | Koduleht
Mina pole täheldanud. Ega seal ei või olla mingi konverdikala? Kas 16-bitise renderduse tegid?
 
Avatar Tarmo Kõlli (reinuvader@3.63) 2008-05-30 11:49:27 | Koduleht
Ise olen imelike peegeldusi täheldanud UV ja kiilfiltri koosmõjus.
Sellepärast kruvin kiilu kasutades alati UV eest.
Seda siis Cokin kiiluga.
Pildist kah: meenutab väga ühte tuntud palgipilti :)
4
Avatar Toomas Ili (kaljukotkas@4.68) 2008-05-30 12:13:24 | Koduleht
vesi on praegu igal pool nii madal, et ei tunne tuttavaid randasid äragi.
5
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 17:32:01 | Koduleht
Ei näe mina siin kahjuks seda, mida teie. Autori kodukal olev "Õhtu" - http://adograaf.ee/tuuga/?pid=259 meeldib mulle palju enam, see tulemus on aga minu jaoks rahuldav eelmainitud põhjustel. Maailma ei pea samamoodi tõlgendama nagu kõik. Autor võib ju öelda, kas ta saab aru kriitikast või mitte.
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 19:10:44 | Koduleht
benefactor, lihtsalt kummaline on lugeda vennalt kriitikat piltide kohta mis on tihti tugevalt ta enda tasemest üle. On olemas siiski mingid üldised arusaamad kunstist, fotograafiast ja heast maitsest ning pidevalt teerulliga neist üle sõites üritad saavutada mida? Selle pildi kompositsioon on suht hästi paigas.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 22:12:21 | Koduleht
Üritad paikapaneja olla kaups...See on sinu arvamus, mul on oma. Selle pildi autoril on ka suu olemas. Jutul lõpp.
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 22:16:22 | Koduleht
Vaata ei ole jutul lõpp seekord. Kahjuks just sina oled üks peapõhjuseid miks näiteks mina enam oma pilte siia panna ei taha. Lihtsalt kõrini on sellest, kuidas üks mees kogu aeg targutab kuidas ma pilti peaksin tegema, ilma, et ta eriti teaks millest räägib. Ma tean, et ma pole ainuke keda see päris kõvasti häirib. Ootan seda päeva, mil siia saab pilte lisada kommentaarikeeluga, mingi inff on, et see päev ehk polegi mägede taga. Seniks hoian distantsi.
 
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-30 22:16:50 | Koduleht
Kolmandiku reegel pole ju ainuke, mida kasutada. Siin sättisin nii, et tekiks tõusev diagonaal. Kriitika on hea, aga kas ma sellega ka nõus olen, on teine asi. Eks kõigil ole oma nägemus.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 22:29:24 | Koduleht
Püüan tihti korralikult põhjendada oma arvamusi, kui see jääb segaseks, siis saab alati küsida. Kahjuks on aga nii, et küsida ei taheta - see on üleüldine. Nii et see on juba sinu probleem kaups, et sa paistad silma kriitika ebataluvusega enda suhtes. Sinu pärast ei kommenteeri võib-olla mõned teised siin, hoiavad ka distantsi.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 22:40:15 | Koduleht
Vabandan autori ees, et tema pildialust häirime.
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2008-05-30 22:44:41 | Koduleht
Jaa, olen enda kriitika suhtes tundlik ja püüan alati dialoogi tekitada, nõus. See aga ei puutu konkreetselt sinusse, paraku, sest see dialoog ei paku midagi. SELLES häda ongi. Kui esimese asjana näiteks ülalolevat pilti vaadates hakkad kiruma udusust, siis sa hakkad ju vaatama ainult pildi teostust, ei vii end pildi sisse, justkui mingi sisemine vajadus ainult vigu leida. Kui see tõestatakse vääraks, leiad mingi muu põhjuse. Ja see - kompositsioon - on justkui sinu kaval trump, sest siin pole ju 100%-liselt mõõdetavat fakti, et sul pole õigus. No keda selline suhtumine huvitama peaks? Sa teed antud juhul maha pildi, mis on kaugelt üle su enda omade, ja siinne on vähemalt (väga) hea pilt kui natukenegi veidikenegi professionaalsema esteetilise pilguga asjale vaadata, ERITI kompositsioonile. Jah, autori kodukal on üks veel parem pilt ja sealne on suisa suurepärane.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 23:03:31 | Koduleht
Kaups sul on jutuvajadus...Sisemine vajadus on sinul pidevalt nokkida ja oma arvamust peale suruda. Juba oma esimeses kommentaaris ütlesin põhimõtteliselt oma vaate kompositsiooni kohta välja. Soovitan lugeda paremini. Professionaalse hinnangu aga annavad profid, teised peaksid püüdma nii paljugi, kui võimalik pingutada ja põhjendada - ei ole ka "universaalset professionaalset kaupsi esteetilist pilku", mis on kõigile mõõdupuuks. Teravaid ribisid ei märganud esiplaanil jah algul, möönasin, kuid mind edasi häirima jäänud keskosast püüdsin üle vaadata. See on minu probleem - nii et hoia eemale. Oled leidnud koha, et mulle midagi tõestada, kuid soovitan kasvatada parema selgroo. Kui tahad rääkida, siis räägime nagu peab - see vormel siin ei ole õige eriti autori suhtes.
 
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-30 23:12:07 | Koduleht
"Ribid"? Võibolla teised seda ei märka, aga kui tead, et seal all on mingi jama, siis ei saa sellest üle ja rikub kogu emotsiooni :| Endale meeldib ka tegelikult üks teine rohkem kui see, aga seda ma avastan alati liiga hilja:)
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 23:20:06 | Koduleht
Sellest saadi ju üle, ei rikkunud kogu emotsiooni. Miks inimesed ei süvene...Too teine pilt on tõesti väga hää ka minu maitsele. Inimese kirjapandud tekstist peaks olema aru saada, miks üks meeldib rohkem kui teine - ei ole siin raketiteadust :).
 
Avatar Tõnis Tuuga (kaljukotkas@4.94) 2008-05-30 23:23:56 | Koduleht
Ma mõtlesin pilti nimega "ribid" (http://adograaf.ee/tuuga/?pid=258), et seal all on need peegeldusest tekkinud kaared, mida teised ei märka, aga endale on vastuvõetamatud.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2008-05-30 23:36:48 | Koduleht
Arusaadav. Neid kaari on tõesti raske märgata, kuid nad ei ole minu meelest eriti häirivad - võib-olla mõnele on -, et sellepärast peaks pildi maha kandma.
 
Avatar Romeo Koitmäe (kaljukotkas@4.47) 2008-06-14 22:00:21 | Koduleht
Pisut taeva arvelt võiks ribisid rohkem esiplaanile mahtuda, aga muidu säri valik ja värv on super.
4
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2008-06-15 00:14:34 | Koduleht
Pilt võimas! Kaupo ja Arthur võtke nüüd rahulikult! Katsume ikka teineteist respekteerida. Kaupo selline jutt, et mingi konkreetse isiku pärast enam siia pilte üles ei taha laadida, paneb mind kergelt muigama. Inimesed näevad asju erinevalt ja seega maitsed teinekord sootuks omalaadi ning jah teinekord teeb tõesti mõni selline maitse omalaadsus hinge täis, aga see on normaalne. Hindamine on ja jääb subjektiivseks ja kui mõni kriitika tundub jabur/ebaõiglane, siis tuleb sellest lihtsalt üle olla. Seega kaups, ära oma siinset galeriid nüüd küll  sellistel lahjadel motiividel unarusse jäta :)
5
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...