Sa ei ole sisse loginud.
77mm ringpola pole enam mõistliku hinnaga.
Hoya omad ntx see: http://www.photopoint.ee/toode/3952/hoy … -77mm.html
selline juba mis kannatab täitsa kasutada
Eemal
Eemal
Säriaja pikendamiseks vaata neutraalseid hallfiltreid (neutral density gray).
Eemal
Sõltub mida sa teha tahad millistes valgusoludes, ei ole siin üksühest vastust. ND4 peaks 2 stoppi "võitu" andma, ND8 3 stoppi. Näiteks ND8 puhul saad säriaja 1/1000 pealt 1/125 peale või siis ava f8 pealt f2,8 peale.
Eemal
Karel Kravik kirjutas:
Sõltub mida sa teha tahad millistes valgusoludes, ei ole siin üksühest vastust. ND4 peaks 2 stoppi "võitu" andma, ND8 3 stoppi. Näiteks ND8 puhul saad säriaja 1/1000 pealt 1/125 peale või siis ava f8 pealt f2,8 peale.
oot-oot, mismoodi filter avasse puutub? Paned aga filtri ette ja ava muutub eeem...lahtisemaks? Pigem vast ikka F2,8 pealt F8 peale kuna olud muutuvad pimedamaks. Teoreetiliselt võib see nii olla. Või ma eksin.
Eemal
janograf kirjutas:
Karel Kravik kirjutas:
Sõltub mida sa teha tahad millistes valgusoludes, ei ole siin üksühest vastust. ND4 peaks 2 stoppi "võitu" andma, ND8 3 stoppi. Näiteks ND8 puhul saad säriaja 1/1000 pealt 1/125 peale või siis ava f8 pealt f2,8 peale.
oot-oot, mismoodi filter avasse puutub? Paned aga filtri ette ja ava muutub eeem...lahtisemaks? Pigem vast ikka F2,8 pealt F8 peale kuna olud muutuvad pimedamaks. Teoreetiliselt võib see nii olla. Või ma eksin.
@Janar: Ma saan aru küll, vahepeal lihtsalt jookseb juhe kokku... ja ND filter hakkab ühtäkki helendama ))
Eemal
janograf kirjutas:
Karel Kravik kirjutas:
Sõltub mida sa teha tahad millistes valgusoludes, ei ole siin üksühest vastust. ND4 peaks 2 stoppi "võitu" andma, ND8 3 stoppi. Näiteks ND8 puhul saad säriaja 1/1000 pealt 1/125 peale või siis ava f8 pealt f2,8 peale.
oot-oot, mismoodi filter avasse puutub? Paned aga filtri ette ja ava muutub eeem...lahtisemaks? Pigem vast ikka F2,8 pealt F8 peale kuna olud muutuvad pimedamaks. Teoreetiliselt võib see nii olla. Või ma eksin.
Ilmselt mõtles Karel sellist olukorda, kui on soovi näiteks keskpäeval õues lahtise avaga pilti teha - muidu ISO 100 juures ja säriajaga 1/4000 sek tuleks õige säri saamiseks ava f8 peale keerata, siis filtriga saab aga avaga f2,8 pilti teha.
Kasulik siis kui sensor on veidi sodine ja on soov bokeh'i taga ajada.
Või kui on soov eriti pikka säriajaga öisest linnast pilti teha.
http://lennuki.planet.ee/?pid=162
Ise kasutan filtritest 72 mm keermega HOYA Super Quality PRO1 ringpolarisatsiooni ja HOYA PRO1 Digital ND x8 filtreid ning Cokin P. 121 M kiilfiltrit.
Eemal
noh aga kui ikka poole odavamalt saab!
Eemal
Ei no filtrid ebayst on fantast mõnus osta . Ülihea hinnaga , lihtsalt mõned siin on miljonärid ! Raiskavad .
Eemal
Lolliks ei maksa oma ebayga minna, otsitud filtrite hinnavahe tuleb 0 - mõnisada krooni. Kui keegi arvab, et see raha on mõistlikum anda mõnele ebay kaupmehele selle asemel, et siinses fotopoes töötav naabrimees palka saaks, siis palun väga.
Eemal
janograf kirjutas:
Karel Kravik kirjutas:
Sõltub mida sa teha tahad millistes valgusoludes, ei ole siin üksühest vastust. ND4 peaks 2 stoppi "võitu" andma, ND8 3 stoppi. Näiteks ND8 puhul saad säriaja 1/1000 pealt 1/125 peale või siis ava f8 pealt f2,8 peale.
oot-oot, mismoodi filter avasse puutub? Paned aga filtri ette ja ava muutub eeem...lahtisemaks? Pigem vast ikka F2,8 pealt F8 peale kuna olud muutuvad pimedamaks. Teoreetiliselt võib see nii olla. Või ma eksin.
Janograf - esimesel juhul oled Sa minuga nõus eks? Äkki teist juhtu on kõige lihtsam ette kujutada nii, et paneb kaamera säriprioriteedi re˛iimi, säriaeg 1/500, kaamera arvutab ilma filtrita f8. Nüüd mis juhtub kui valgust 8x ehk 3 stoppi vähemaks võtta?
Eemal
ostke rohkem ii-beist, saate veel väiksema valiku ja ebakompetentsemad (odavamad) müüjad.
kus te siis kaupa näppimas ja nõu küsimas käite enne ii-beist tellimist?
Eemal
Mul pole ebayst ostmise vastu midagi, aga kõiki asju tuleks mu meelest mõistlikult võtta. Kui ikka siinne pood sind pikalt saadab, siis loomulikult ostad sealt kust saad. Samas on ka ebay põhimõtteliselt riiul, kuigi normaalne müüja vastab seal ka su küsimustele, näppimisvõimalus selle eest puudub. Teiste asjadega on jälle nii, et küll on mõnus siin poes asja näppimas käia, aga osta ebayst, kas pole kõlvatu? Kohalike meeste kasumist ei tea ma midagi, aga ameerika turuga pole mõtet hindasi võrrelda, kuna sel juhul ei ole mängus mitte siinsete meeste ahnus, vaid kõikide tehnikatootjate poolne hinnapoliitika ameerika turule. Lisaks on vahe ka euroopa ja ameerika maksusüsteemis jne, laias laastus on see pettus. Ma tean mõndade kodutehnika või muu digikauba sh fotoehnika katteid ja võin öelda, et nendel meestel ei ole praegu kerged ajad, ma oletan, et ega photopointil ja luksil lihtsam pole.
Eemal
müügimees müüb. kui müügikontsultanti soovid pead veidi kõrgema hinnatasemega leppima.
Eemal
Katted kipuvad olema kuluvatel tarvikutel, mida saab hiljem asjadele juurde müüa. Nagu on printerite tindid, fotokatel ilmselt mälukaardid vms. ja muidugi hooldus ja jms. St sa nuumad fotopoodi hoopis teiste asjadega kui arvad. Filtrite kohta ei oska öelda, aga kui võrrelda ebay ja meie poodide hindu, pole vahed väga suured või on olematud. Nojah, see on nüüd ostja poolsest otsast vaadates. Koolitusega pole ka need lood sugugi nii lihtsad. Kui inime ei taha õppida, siis koolitus ei aita miskit. Palka, et tuleks tööle tööst huvitatud inimene ja koolitusraha, saab aga maksta selle arvelt kui palju ostjad oma raha poodi jätavad. Eks need asjad ole viimase aasta jooksul veidi ka muutund. Ja muidugi ega need meite müüjad nüüd miskid inglid ka pole, kuid asju võiks vaadata veidi laiema pilguga. Muidugi peab müüjat kehva teenuse eest nüpeldama. Aga mu meelest üleskutsed, et ostke vaid ebayst on veidi imelikud. Sama hästi võiks kutsuda inimesi loobuma profifotograafide teenustest, kuna naabrimees teeb ju ka kahe õlle eest pildi ära.
Eemal
>> Meie firmas värskelt tööle võetud müügimees saab
>> vähemalt kuu aega koolitust enne, kui ta esimese
>> telefonikõne teeb.
ja siis ta seletab kliendile kõik asjad ära, ja klient ostab e-bayst .. mille eest sa sellele müügimehele palka maksad sedasi?
Eemal
See asjade näppimise võimalus on täielik müüt. Vähemalt minu kogemuse põhjal küll. Niipalju kui ma olengi soovinud, kasvõi ilma näppimata, suurematelt fotomüüjatelt siin Eestis midagi osta, ennem nende endi kodukate järgi valikuid tehes, olen ma pidanud ilma jääma või leppima alternatiividega. Viimasel juhul peab ikkagi ootama mitu päeva kuni "Tartust tuleb". Mis näppimisest siin rääkida?!
Eelmisel sügisel tahtsin komplekteerida kiilfiltri seti. Ennem tegin paraja eeltöö. Lugesin foorumeid ja artikleid, vaatasin-uurisin fotosid ja kirjutasin paarile, isiklikult mitte tuttavale inimesele, kellest arvasin asja jagavat. Saingi lõpuks aimu ja tegin valiku. Naine organiseeris isegi omaalgatulikult, teades soovi, mu sünnipäevaks lähisugulaste vahelise korjanduse. Et perelt sünnipäevaks siis taoline kingitus. Kui asi tegudeks läks, siis kauplustes hetkel polnud. Helistasin numbritele, paluti tellimus teha läbi Interneti. Mitu kuud ootan vastuseid, ei midagi(kummagist suuremast poest muide ei kippu ega kõppu). Lõpuks üks neist on siis tänu mu tellimusele saanud mu e-aadressi ja hakkab mind spämmima. Saatsin üsna kurja kirja vastu, et "mis toimub? Et kust selline ülbus tuleb, tellin teilt kraami ja selleasemel, et mingigi vastus saada, lisavad mind lihtsalt oma spämmlisti. Nägemist! ". Üllataval kombel tuli vastus. Midagi sellist, et "mina ei tea midagi ja hoopis teine mees pidi üldse selle asjaga tegelema. Ja nüüd on olemas kui veel soovi on" jne. Ei olnud mul enam soovi sellistega tegeleda. Teisest poest pole siiani mingit vastust saanud.
Teenindajate tase on üldse vägev. Tehnikakaupluses tahaks ikka näha sellist, kes natsa oskab nõu ka anda või vähemalt aitaks asja üles otsida, mitte sellist, kes suudab ainult raha korjata ja siis hästi täpse toote markeeringu küsimise peale pikalt arvutis sobrades öelda "mkmm" või, et "Tartus on". Ja kui Tartus on, siis ei pakuta sulle isegi võimalust, et tahad äkki, me tellime ja paari päevaga on kohal. Lihtsalt mainitakse fakti ja pöördutakse vaikselt kuhugi kõrvale omaette nohistama või järgmise kliendiga "tegelema". Kui end välja pole veel vihastanud ja minema marssinud, tuleb uue võimaluse avanedes uuesti omapoolse initsiatiiviga üles astuda.
Ükskord poes, peale vastust, et "Tartus on", tellimist ja poole nädalast ootamist läksin päästikukaablile järele. Müüja vaatab algul ilge tohmani näoga otsa, siis mõne aja pärast natukene selgineb, käib tagaruumis ja tuleb pakiga. Kuigi ma polnud kunagi ihusilmaga näinud seda päästikukaablit, rääkimata siis pakendist, sain aru, et taolises pakis seda olla ei saa. Jõudsin mõelda, et "rsk, pean ootama veel nädala või äkki olen üldse ilma." Kui tüübile ka lõpuks kohale jõudis, et see pole ikka see, kadus uuesti tagaruumi ja tuli seekord õnneks õige asjaga tagasi. Ilmselt haaras alguses sealt esimese sama tootja logoga paki ja lootis juba, et saab lihtsalt päeva kirja .
Või siis toote valik. Ma saan täitsa aru kui ei saa osta näiteks Singh Ray filtreid või x-aparaadi ja y-objektiivi vahelisi konvertereid aga kui ei saa kaupluse netipoe vahendusel tellida isegi levinud tootja objektiive, mis on juba aasta-poolteist tootmises?
Võib mulje jääda, et ma olen ilge fotoshoppaja aga tegelikult mitte. Mõned korrad neis poodides käinud aga igakord mingi jama.
Algul kui mul veel nede Eesti poodidega mingit kogemust polnud ja näiteks siit foorumist kaupmeeste kaitseks juttu lugesin, et "toetame neid ikka ja kus sa asju ikka proovida saad", siis mõtlesin, et mehed ajavad õiget teksti.
Täna pean sellist juttu ma ei tea kust väljaimetud ibaks. Ilmselt nende samade kaupmeeste idee, sellist juttu levitada. Kui ikka muu kanali poole ei pöördu, siis oledki ilma. Tindimüüjatele küll ei saa lootma jääda.
OnuEnn räägib:
"müügimees müüb. kui müügikontsultanti soovid pead veidi kõrgema hinnatasemega leppima."
Nagu hinnatase oleks jube madal. Pealegi kui klient poodi läheb, pole tema asi arutada: "siin kaupluses töötavad lihtsalt müüjad, tuleb ise hakkama saada... Aga täna lähen hoopis sinna poodi ja võin kodutöö tegemata jätta, sest seal on ju teenindajateks müügikonsultandid."
Normaalsetest tehnikakauplustest käiakse pidevalt, lausa paari kuu tagant, koolitustel (võibolla praegusel surutise ajal mitte aga paar aastat tagasi oli küll nii). Ja neid korraldavad tihti tootjad, mitte müügimehe otsesed tööandjad/kauplused. Või käib juhtaja või brigadir või kes nad iganes seal pole, üksi ning täiendab pärast ise oma töötajaid.
Valgustab sind fotoalal, my ass.
Eemal
hinnatase on juba ammu paraku tasuvuse alampiiril ja fotopoed ei siple rikkuses.
mis sinu viidatud photopointi puutub, siis ülemistest olen ma ilmselt kõige rohkem asju reaalajas ostnud, kui ise asja jagad siis pole müüjatel häda midagi. ja suvatarbijast on nad targemad ka. tartust telliti siis kui kohaliku arvutipoe (edasimüüja) kaudu suuremad ostud tegin ja põhimõtteliselt polnud ka probleeme.
Eemal
mis nyyd kohalikku fotopoodide lipulaeva puutub, siis jah, tuleb eelk6nelejatege tunnistada, et tegelikult on neil ikka kliendist suhtkoht kama .. 2008 jaanuaris ostsin siis nende p2rnu mnt poest yhte ja teist, aga vat kolmandat, suhtkoht pisikest asja, ei olnud. lubati tellida, kysiti nimi ja telefoninumber ilusasti paberitykikese nurgale ja oeldi, et helistavad, kohe kui kohal on ...
ilmselt ei ole asi veel nendeni j6udnud .. praegu on mai 2009 ..
Eemal
Heh, Overalli Meelis on ka minu silmis parim klienditeenindaja Fotoluksis on ka müüjad ise küsinud, et kas saab kuidagi abiks olla jne.
Filtrite kohta on ka mul üks küsimus. Kui osta lainurgale(alates 10mm@poolkaader), siis kas targem on hankida Hoya wide-angle 77mm või mõni Hoya PRO HMC? PRO HMC olevat küll kvaliteetsem, aga kas tal tuleb vinjett nurkadesse?
Eemal
Ära võta wide-angle varianti. Sellel ei ole väliskeeret ja sa ei saa sinna enam midagi rohkemat ette keerata.
Eemal
nöps, mida sa lainurgale sinna veel ette keeraks? ehk siis, minu arvates kui objektiiv v2hegi normaalist laiem on - ikka 'wide angle' filter - kellele neid vinjetiga pilte vaja on?
Eemal