Sa ei ole sisse loginud.
Mina harimatu tahaksin kohe teada, kus õpetatakse, et pildil peab olema pidepunkt, millest saaks kõvasti kinni võta, et muidu lähevat silmad ekslema ja muud hirmsad asjad? Vaatan kahte erinevat hinnangut viimasele Keila-Joa pildile.
Millise dogma järgi peab siis pildistama, et Janograf leiaks kust kinni hoida?
Ma ei tea tõesti kelle pilt see on ja ei pea seda ka super heaks, aga sellest hindamisest tahaksin küll natuke selgitust saada, enne kui ise üldse midagi hindma hakkan. See jutt ei ole tülinorimine praegu. Ma tahan tõesti teada saada, kuidas peaks maastikupilti hindama?
Eemal
Ega see pidepunkti teema polegi selline reeglina võetav. Pigem tähendab pidepunkti puudumine seda, et inimene ei leia pildilt midagi millest silmad kinni haaraksid, et pilk pildilt ära ei libiseks. Raskem juhus aga asja juures on see, et eks iga inimene näeb ja ka õnneks mõtleb erinevalt ja kui kellegi jaoks ei ole pildil pidepunkti siis on see tema isiklik nägemus ja pigem on hea kui ta selle välja ütleb kui, et kooriga kaasa laulab. Samas ei tähenda see veel näiteks selle pildi puhul seda, et kellegi teise pilk ei võiks vargsi alla piiludes mööda kaljuserva edasi liikuda ja koskede kohalt koos veeauruga taevasse tõusta. Eks iga inimene peab ise leidma selle mida ta pildis näeb ja omad pidepunktid.
Eemal
Ei tasu lasta sellisest jutust ennast liialt eksitada. Igaüks hindab ikka oma sisetunde järgi. Siin ongi liialt üle pingutatud sarnaste mõistetega nagu kolmandikreegel, udune taust, segavad kõrred, liiga kaugel, keskne paigutus, rosin, pidepunkt, esi- või tagaplaan, ülepõlemine jne. jne., mille tulemusena on mitmedki pildid lausa ebaloomulikud, justkui stuudiolavastused. Minus hakkab vahel juba tekkima üleküllastus korrektselt poolprofiilis pildile paigutunud modellidest, korralikult kolmandikule vormistatud kiiluga ühtlustatud heledusega ja polarisaatoriga ergastatud maastikkudest või malliga seatud diagonaalidest. Pigem ihkab hing veidi rohkem räga ja liikumist, kiiksuga kompositsiooni ja lõigatud nurka, emotsiooni, millest paistaks välja sombune hommik või porine roomamisteekond. Õigemini, neid pilte siin on, kuid nad saavad sageli kommentaaride osaliseks, mille mõte on see, et miks pole paremalt metsa maha võetud ning looma stuudiosse veetud ja vasakult valgustatud. Samuti on ausalt öeldes küllalt üleolevast laadist, kus üks või teine tegelane, kes on maailma ja kaamerat poolteist aastat kauem näinud ja alles määraja järgi õpib linde tundma, õpetab teisi. Siin saidil on tunde järgi 95% siiski algajad (minagi loen end nende hulka). vaid üksikud tõelised spetsialistid satuvad aeg-ajalt pilti üles panema või sõna võtma ja neid pole kerge ära tunda, sest nad on reeglina tagasihoidlikud.
NB! Jutus pole käsitletud ühtegi tegelikult toimunud olukorda või peetud silmas reaalselt eksisteerivaid inimesi. Igasugune sarnasus on juhuslik ;-)
Eemal
Lugesin oma eelmise jutu üle ja eksituste vältimiseks kinnitan igaks juhuks veelkord üle, et ei mõelnud konkreetseid pilte ega kodanikke vaid üldisemat tendentsi.
Eemal
Jyrka kirjutas:
Ei tasu lasta sellisest jutust ennast liialt eksitada. Igaüks hindab ikka oma sisetunde järgi. Siin ongi liialt üle pingutatud sarnaste mõistetega nagu kolmandikreegel, udune taust, segavad kõrred, liiga kaugel, keskne paigutus, rosin, pidepunkt, esi- või tagaplaan, ülepõlemine jne. jne., mille tulemusena on mitmedki pildid lausa ebaloomulikud, justkui stuudiolavastused. Minus hakkab vahel juba tekkima üleküllastus korrektselt poolprofiilis pildile paigutunud modellidest, korralikult kolmandikule vormistatud kiiluga ühtlustatud heledusega ja polarisaatoriga ergastatud maastikkudest või malliga seatud diagonaalidest. Pigem ihkab hing veidi rohkem räga ja liikumist, kiiksuga kompositsiooni ja lõigatud nurka, emotsiooni, millest paistaks välja sombune hommik või porine roomamisteekond. Õigemini, neid pilte siin on, kuid nad saavad sageli kommentaaride osaliseks, mille mõte on see, et miks pole paremalt metsa maha võetud ning looma stuudiosse veetud ja vasakult valgustatud. Samuti on ausalt öeldes küllalt üleolevast laadist, kus üks või teine tegelane, kes on maailma ja kaamerat poolteist aastat kauem näinud ja alles määraja järgi õpib linde tundma, õpetab teisi. Siin saidil on tunde järgi 95% siiski algajad (minagi loen end nende hulka). vaid üksikud tõelised spetsialistid satuvad aeg-ajalt pilti üles panema või sõna võtma ja neid pole kerge ära tunda, sest nad on reeglina tagasihoidlikud.
NB! Jutus pole käsitletud ühtegi tegelikult toimunud olukorda või peetud silmas reaalselt eksisteerivaid inimesi. Igasugune sarnasus on juhuslik ;-)
Keegi võttis justkui sõnad suust. Lihtsalt vaikin ja nõustun, olen ka tõsiselt kaldu just sellisele lähenemisele fotograafias kui nähtuses. Kuna loomad jooksevad alalõpmata kaadrist välja jäädvustan nö. 2 jalgseid, kes nii kiirelt ei jooksen välja. Aga pildistan eelkõige iseendale, mitte kellegile kuskil hindamiseks jms. ja enda õnnestunumateks piltideks - portree jms. pean ikkagi küll viltu, küll veidi ebatervaid jms. kähkukaid ja "eioleperfektseidtingimusijatehnikatkaasas" ülesvõtteid.
Eemal