Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: M I M  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 27.04.2009

Vöötkakk talvekülmas

Linnud

Meeldejääv kohtumine talvisel varahommikul haruldase külalisega.

Canon 40D, 300mm + 1,4 converter, F5,6, 1/100

4.53
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-04-29 12:35:33
Olen näinud sveni pilte ja paljude teiste , see siin on lihtsalt väga hea , mitte suurepärane!
4
Avatar M I M (jänkupoeg@) 2009-04-29 14:10:59
ollie-le
mina pole siin ühtki suurepärast vöötkaku pilti näinud..
 
Avatar Valmar Voolaid (kaljukotkas@4.64) 2009-04-29 14:20:21 | Koduleht
Mulle igatahes meeldib :) mõnus päiksetõusu valgusekuma on kakul. Kena!
5
Avatar Jyrka (põdrapull@4.18) 2009-04-29 23:51:35
Krt., mis te lollitate siin? See on seni kõige parem vöötkaku pilt siin saidil. Rääkimata sellest, et ka üldse väga laheda emotsiooniga.
5
Avatar tankur (reinuvader@3.45) 2009-04-30 10:42:22
Ma ei saa ka sveni hindest aru,ma arvan , et see hinne nõuaks põhjendust.
5
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-04-30 11:42:09
Pean jah vabandama! , See on tõesti parim vöötkaku pilt hetkel LP-s
5
Avatar kris.o (põdrapull@4.12) 2009-04-30 12:34:01
Kas see, et tegemist on hetkel parima vöötkaku pildiga siin, tähendab et pilt on automaatselt "5" väärt? Mulle ka see pilt üldiselt väga meeldib- härmatis, talvine kargus, ja kaku karm pilk... Samas, midagi nagu jääb suurepärasest puudu, sisetunne ütleb, et saaks veelgi paremini. Ma usun, et varem või hiljem võtab mõni muu vöötkakufoto selle "parima" positsiooni siin üle- kasvõi sama autori aparaadist tulnu...
4
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2009-04-30 12:49:02 | Koduleht
Ahhaa! Mul pole põhjenduste vastu midagi. Esiteks, võiks loodusfoto olla midagi enamat, kui lihtsalt liigi dokumeteerimine. Siis on kõik komponendid enamaks olemas härmatise näol. Kahjuks on fotograaf kadreerinud ainult lähtuvalt linnust, mitte teda ümbritsevast. See ongi peamine asi, mis mind häirib. Hea materjal terviku vormistamiseks on olemas olnud, kuid seda pole kasutatud. Ma saan aru, miks see nii juhtus. Eks lööb ju põnev lind adrenaliini üles ja siis on raske kõigile detailidele tähelepanu pöörata. Paraku ei paranda põhjuste mõistmine pildi lõpptulemust.

Kui rääkida üldisematel teemadel, siis mind on juba tükk aega härinud looduspildi rahva liigivaimustus, selles mõttes, et mingi liigi esimesele esindajale siinses keskkonnas jagatakse kamaluga viisi pilti ennast analüüsimata. Sama liigi järgmiste piltide aluseid kommentaare lugedes võib kohati lausa paha hakata, kui pedantseks ja norivaks rahvas järsku muutunud on. Sellest tulenevalt on paljude liikidega siin juhtunud niimoodi, et esimesed on teenimatult saanud lõppkokkuvõttes paremaid hindeid, kui hilisemad, mis on tunduvalt tugevamad olnud. paistab nagu oleksid pildid ajas kehvemaks läinud. Ei ole nii, hoopis hindajad on muutunud. Nad on ära hellitatud.

Pöördudes tagasi selle pildi juurde, proovime mõelda siia vöötkaku asemele näiteks händkaku, kellest on siin keskkonnas väga häid ülesvõtteid mitmetelt autoritelt. Ma võin kihla vedada, et siis oleks juba vähemalt kolmas kommenteerija nimetanud häirivat alt-üles võttnurka ja need ilusad härmas oksad oleksid mõne teise kommenteerija suus muutunud segavaks oksarisuks. Mina vaatangi fotot, kui tervikut. Vöötkakk ja tema tungiv pilk loovad kõik eeldused suurepäraseks pildiks, härmatis mängib ka kaasa. Kuid.....fotograafi poolne panus need pildiks vormistada toob üldhinde täpselt sinna hea peale.

Mida ma siinsetele viiega hindajatele soovitan. Sirviga natuke vanemaid pilte. Miite päris vanu, kuid nii umbes aasta vanuseid või natuke uuemaid. Ja vaadake, milliste hinnetega te seal olete hinnanud. Sis mõelge, kas need vöötkaku hinded on siin ikka eelnevate neljade ja viitega proportsioonis?
 
Avatar tankur (reinuvader@3.45) 2009-04-30 12:51:38
Võibolla pole pilt 5 väärt igaühe silmis ,aga kindlasti mitte ei ole see 3-vääriline. Ma arvan, kui hinne on teiste hinnetest madalam, siis peaks põhjendama, miks see nii on ja kõik.
 
Avatar tankur (reinuvader@3.45) 2009-04-30 12:54:50
Näedsa Sven jõudis must ette .
 
Avatar Enno Merivee (põdrapull@4.45) 2009-04-30 16:28:01
Arvestades selle linnu Eestis kohatavuse erakordsust, kindel 5.
Händkakku kohtab sageli, teda on aega passida kuude viisi. Vöötkakku kohtab ükskord elus, kui kohtab.. ;-)
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2009-05-01 13:20:06 | Koduleht
Ma olen Sveni kommiga väga, väga nõus. Kohati on liik looduspildi keskkonnas täiesti pimestav, pildi kui sellise väärtust pole ollagi, aga hindeid 5 kukub nii mis mühiseb. Tõsi, ma olen ise ka selliste haruldaste liikide juures hullult vaeva näinud ja ette on näidata vaid mõni normaalne pilt,  kuid lõppeks vaatab ekraanilt vastu siiski pilt, mis kas tekitab emotsiooni või ei tekita. Ja see, sorry, ei tekita mitte mingisugust suurepäraase väärilist emotsiooni.
3
Avatar raymond (põdrapull@4.22) 2009-05-01 23:21:54 | Koduleht
Jälle see hindamise jutt :)) tehke siis kolm hinnet, nagu vene fotokalas.
aga mis nende piltide kohta siis õelda, kuhu võetakse ämbritäis hiiri või kalu kaasa ja fotograafid annavad kuulipildujast tuld looma- linnu pihta?
Teine mees- naine näeb kord elus karu või ilvest, loomulikult värisevad tal käed ja ammugi ei suuda ta mõelda mingi kompa- valguse- nurga peale vms.
Kolmas roomab kolm päeva mudas, tal pole ehk nii vinget toru ja tehnikat, tal puudub tehnika, et seda pilti  tugitoolis- kamina ees ja raadiopult käes.
Kui Svenile just see pilt on 3 väärt, siis ta põhjandas ka ilusti ära miks just nii. Samas ei saa ma aru, miks ta teisi hurjutab ja kah sama sunnib tegema? Kas nendest hinnetest sõltub midagi? Las ikka kõigil jääb oma õigus hinnata just nii nagu talle antud hetkel tundus.
 
Avatar raymond (põdrapull@4.22) 2009-05-01 23:23:54 | Koduleht
...ja raadiopult käes teha....
4
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2009-05-02 15:02:02 | Koduleht
@raymond Kui ma näen mõnd haruldast ämblikku või mardikat ja teen tast käte värisedes pildi, kui paljud siin aru saavad, et tegu on haruldusega pildi mõttes ja udususe, kompa vms andeks annavad? Liik liigiks ja pilt võib olla tõepoolest parim liigipilt keskkonnas, aga see ei tähenda automaatselt, et parim hetke liigipilt = suurepärane.
 
Avatar wrangel (kaljukotkas@4.82) 2009-05-02 16:00:08 | Koduleht
Looduspilti hinnatal liiki arvestamata on väga libe tee. Arvestada eeskätt esteetilist poolt(kui liiki mitte arvestada, mis siis järgi jääb?). Tuleks ära unustada ka tegevus, mis sest et karu tantsib, kompa rikub see ju ära?!!!Sel juhul võiksid ilmselt paljud igasugu putukatele min. hinnanguig anda, sest nad(putukad) näevad ikka jubedad välja küll. Liigi mitte arvestamine on ju ka ämbliku ja rebase võrdlus(võrdlus on meelega utreeritud, et näidata sellist absurdsust) Ja kui kellegile tundub tema pöetud puudel hundist kaugelt ilusam...
Ma usun, et seni kuni keegi hindab pildis emotsiooni, teine tehn. teostust, kolmas vaatab kui jahimees, neljas mõtleb, kuidas pilt müüks jne, on siin asjad üldjuhul korras ja annavad ka mingi üldistatud üldpildi, kui aga hakatakse õpetama, mida ja kuidas hinnata, või et keegi hindab üldse valet asja, läheb asi jamaks.
Selle antud pildi juures häirib mind miskipärast see alt-ülesse rakurss, kuigi see sinine sobib.
4
Avatar Sander Jahilo (põdrapull@3.99) 2009-05-02 16:03:00 | Koduleht
Et intriig ikka õhus püsiks, siis mitte alati pole mõned siinkirjutajad oma sõnade järgi käitunud:P
http://www.looduspilt.ee/index.php?page … p;id=15922 vs
http://www.looduspilt.ee/index.php?page … p;id=22892
või
http://www.looduspilt.ee/index.php?page … mp;id=3023 vs
http://www.looduspilt.ee/index.php?page … p;id=22774
No pole ju nii väga erinevad pildid, lihtsalt üks liik on võrratult haruldasem ja raskem pildile püüda.
 
Avatar raymond (põdrapull@4.22) 2009-05-02 22:39:28 | Koduleht
@Jaak, jutt jumala õige, aga teeme siis nii, et hinnata saavad ainult kõige kõige paremad, n.ö. õpetajad. Või ootame ära, mis hinde paneb Sina või Zacek ja siis teeme sama? Inimesed näevad ja hindavad pildi juures erinevaid asju. Ja las nad hindavad siis, nii kuis neile meeldib. Või nõudma ka 4 ja 5 panemise eest 21 tähemärki selgituseks ...
Või milleks üldse hinnata? Milleks lasevad näiteks adminnid päris jubeda pildi üles, et kohe neile "ühed" alla laduda? Mulle lihtsalt ei jõua kohale, miks peab piltidele hindeid panema, teeks siis juba sms-iga 10 punni ka, kui ikka pilt jube super tundub.
 
Avatar tankur (reinuvader@3.45) 2009-05-03 11:09:05
Minu meelest sellel pildil ainult üks viga- see pilt pole pildistatud Herr Jaagu või  Zaceki poolt.Sellisel juhul alla 5 ei kukuks.Ma lihtsalt arvan ,et siin on läinud mõne mehe ego nii suureks , et lihtsalt vait olla juba raske.
 
Avatar toruonu (võsavillem@4.50) 2009-05-03 11:22:21 | Koduleht
Suurepärane keskkonnakas, ei saa ka aru aeg-ajalt mõne mehe hindamisloogikast...
5
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2009-05-03 11:22:47 | Koduleht
Jah, nii oligi! Tulin ükspäev looduspilti ja vaatasin, et täitsa hea pilt. Siis vaatasin, et kuramus see polegi minu tehtud. Järelikult ei saa üle kolme panna. Tankur, sa tangi endale vähem vägijooki sisse, siis tuleb jutt ka mõistlikum.
 
Avatar Jaak Põder (tigekull@4.80) 2009-05-03 13:12:32 | Koduleht
Tundub, et konstruktiivsema idee puudumisel mõtlesid mõned massad, et siin ei aita miskit muud kui teema hüljata/täiesti laiali paisata ja isiklikule tasapinnale laskuda. Ma leian, et te pole pädevad minu soove ja tahtmisi ja tundeid aimama, seega kui tahate, vaielge omaette.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-05-03 14:01:34 | Koduleht
Looduspildi rahvas! Katsume olla teineteise suhtes veidikenegi tolerantsemad ja respekteerida teineteise arvamusi. Igaühel meist on õigus oma arvamusele ja sellest lähtuvalt ka pilti hinnata. Sellest lähtuvalt ei ole õige rünnata neid, kelle arvamus ei ühti 100% enamusega. Lisaks on minuarust Sven ka võrdlemisi igakülgselt oma hinnet motiveerinud. Ärme unusta, et hindamine on ja jääb subjektiivseks tegevuseks!
 
Avatar tankur (reinuvader@3.45) 2009-05-03 16:40:02
Muide ,mis puutub vägijooki ,siis Herr Sven Z. ei tarbi ma seda üldse .Võibolla sina vajad seda oma vägitegudeks ja ka mina ei kavatse siin pildi all enam vaielda .
 
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2009-05-04 09:59:54 | Koduleht
Täiesti nõus Erikuga. Eesmärk on anda autorile konstruktiivset kriitikat ja tagasisidet ning kui hinne selgelt erineb teiste omast siis on viisakas seda ka põhjendada vajadusel. Me oleme siia kokku tulnud selleks, et teineteistega toredaid pilte ja mälestusi jagada, et õppida, mida tulevikus paremini teha.
 
Avatar Jyrka (põdrapull@4.18) 2009-05-04 11:29:05
Ok, ma ehk liialt rõhutasin liiki oma kommentaaris, aga liik annab kindlasti hindele juurde. Kotkaste võitlused on siin ikka miskipärast paremaid hindeid saanud kui sinikaelte või tuvide kaklused. Pole mõtet hakata vastupidist tõestama.

Teiseks aga: lind on ilusasti detailselt välja joonistunud, ilus madal õhtuvalgus, kompa jookseb lahedalt koos linnuga vasakult alt paremale üles diagonaali, veit häirivad esiplaanil udused oksad ja et kaku saba varju jääb. Suurepärane pilt.
 
Avatar benefactor (põdrapull@4.32) 2009-05-04 23:31:02 | Koduleht
Sveni jutul on sügav mõte sees. Üks arutlusi samalt teemal: maitsemeelest, hindamisest ja hindajate hellitatusest on ka selle pildi all - http://www.looduspilt.ee/?page=pilt&id=25471
4
Avatar raymond (põdrapull@4.22) 2009-05-05 14:22:56 | Koduleht
Minu mõtted polnud kindlasti kellegi isiku pihta suunatud, vabandan J ja S ees, kui nõnna tundus. Natuke vaielda pole ju kunagi paha :)
 
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2009-05-05 15:27:40 | Koduleht
Jah. Oma väite kinnituseks lisasin portaali selle pildi: http://www.looduspilt.ee/?page=pilt&id=28096 kaks suursugust lindu üksteiste pilkudega mõõtmas. Ilusas lumises keskkonnas. Pilt, mis enne pool aastat tagasi oleks kindlasti saanud kõiksugu ovatsioonide osaliseks ei ole praegu praktiliselt mingit tähelepanu jälginud? Ma ei väida, et inimesed seda pilti halvaks peaksid, vaid nad on lihtsalt tüdinud.

Nii juhtub paraku paljude piltidega, mis on iseenesest täita head.
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...