Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: Ragnis  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 07.05.2013

Haarang

Linnud

Õnnetu on see hing, kes nende tapvate küüniste vahele sattuma peaks, sest sealt pääsu enam ei ole.

2.00
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2013-05-07 11:57:49 | Koduleht
Selline lõikamine ei ole küll minuarust kohe kuidagi õigustatud - jätab väga juhusliku tabamuse mulje. Kas kaugemalt või lähemalt ja julgema lõikusega.
2
Avatar Martin A. (kaljukotkas@4.79) 2013-05-07 12:21:02 | Koduleht
Hall loor pildil peal ja kadreering ei liha ega kala, nagu Erik mainis.
2
Avatar Ragnis (kaljukotkas@4.87) 2013-05-07 12:52:42 | Koduleht
Eks ta maitse asi ole. Konverter oli vahel ja lind oli juba liiga ligidal, et tervenisti kaadrisse mahtuda. Endale esmapilgul rundus ka see lõikamine küsitav, aga lõpp-kokkuvõttes hakkas pärast settimist pilt väga meeldima - vähemalt ennast ei häiri.

Halli loori ma küll siin ei näe. Terve see päev oli pilvine ja kerge lumesajuga, sellest ka pilt selline.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2013-05-07 14:34:23 | Koduleht
On küll pilt veidi tuhmivõitu. Seega olen nõus, et ka töötlemine ei ole just paremate killast. Konverter pannakse objektiivi vahele üldjuhul selleks, et objekt lähemale saada ja varjest pildistamisel, kus kotkas maandub söödale saab konverterite olemasolul väga hästi fookuskauguste ja kadreeringutega mängida. Siin on selgelt jäänud fookuskaugus selliseks, et pilt ei ole ei liha ega kala. Autoril on alati lähedane side oma tööga, aga minu silmis on see võrdlemisi untsus pilt. Isiklik eelistus oleks siin suurem fookuskaugus ja julgem lõikus.
 
Avatar Ragnis (kaljukotkas@4.87) 2013-05-07 14:55:30 | Koduleht
Fookuskauguste jutuga olen nõus ja varjes olles pildistan nii konverteriga kui ka ilma. Kotkas aga ei küsi, millal ja kuhu maanduda. Sel momendil oli konverter küljes kuna ootasin lindu mujale ja eesmärgiks oli hoopis teistsugune pilt teha. Lind aga tuli oluliselt lähemale ja ma ei leia, et oleks pidanud võimaluse kasutamata jätma kuna konverter oli vahel. Sellised momendid kasutan alati ära, sest tihtipeale võib hea pilt sündida just siis kui kõige vähem oodata oskaks.
Väitega, et siin on tegemist prügikastipildiga, ei taha ma küll kuidagi nõustuda, kuid eks maitsed on erinevad ja autori side piltidega ikka tugevam kui teistel.
 
Avatar Ott Mahhen (põdrapull@4.61) 2013-05-07 22:33:05
Mida tegi fotograaf valesti? Tegelikult mitte midagi! ÄRGE LAHMIGE isehakanud"profid"
Tehnika vahel veab alt ja on uimane.
 
Avatar Mad Max (kaljukotkas@4.95) 2013-05-08 08:29:10 | Koduleht
Jälle Erikul õigus, siin pooldaks tõesti julgemat lõikamist. Ei näe ka halli loori...
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2013-05-08 09:17:54 | Koduleht
@autor: võimalusi tuleb ikka kasutada, aga siin on ju jäänud võimalus kasutamata, sest hetk on jäänud korralikult vormistamata. Igasugu vabandused, et just oli konverter ees ja mis teha kui kotkas ei maandunud sinna kuhu autor soovis, ei muuda seda pilti absoluutselt paremaks. Säriaeg võinuks isegi sellisel momendil lühem olla (iso 200 vast ei ole lennupiltide puhul prioriteet), oleksid küünised ka jäänud teravamalt kaadrisse, aga jah lähemalt ja veelkord lähemalt!
@Ott: Ainuke, kes antud pildi all lahmib oled Sa ise. Võiksid natuke oma keelekasutust kontrollida. Repliik "Tehnika vahel veab alt ja on uimane" ei anna sellele pildile midagi juurde. Vahel veab tehnika tõesti alt, vahel oskused jne, selleks osad pildid õnnestuvadki paremini kui teised ja osad lähevad untsu. See, kes peab mida õnnestunuks või untsus olevaks, see on juba väga subjektiivse hinnangu küsimus ja paljuski kriitilisest meelest kinni.
 
Avatar Martin A. (kaljukotkas@4.79) 2013-05-08 09:32:43 | Koduleht
Ei ole mõtet emotsionaalseks muutuda kriitika vastu. Kriitikat pakutakse ikka ju fotograafia arendamiseks siin. Kui tunned, et ülekohtune siis lihtsalt leppida sellega. Põhiline, et lõpuks ise tead objektiivselt mida parandada, mida hoida.
 
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2013-05-08 14:14:32 | Koduleht
Minu arvates on lind siis fotograafile väga vahva hetke pakkunud, ilm on ka toetanud õrna lumesaju näol. Kuid, mis iganes põhjustel pole fotograafile õnnestunud head hetke heaks pildiks vormistada. Selline kogemata lõikaminem pole ühelegi pildile midagi juurde andnud. On ju selge, et forograaf tahtis pildistada lendavat kotkast kogu tema siruulatuses. Kotkas on aga selle fookuskauguse jaoks liiga lähedale lennanud. Nüüd on fotograaf proovinud vaatajat pildiallkirjaga proovinud hoopis küüniste juurde juhatada, aga oleks võinua lõikamise näol ise kaasa aidata, kuigi D90-l on piksleid juba niigi vähe, et eriti lõigata poleks kannatanud küll. Päris pürgikastikas ei ole, aga mõruda maigu jätab ikka.
2
Avatar Ragnis (kaljukotkas@4.87) 2013-05-08 17:48:41 | Koduleht
Proovisin siinsete soovituste kohaselt lõikamist mitmel erineval viisil, kuid minu jaoks ei istunud ja jään siiski oma praegusele versioonile kindlaks. Jah, ma olen nõus, et tervete tiibadega oleks oluliselt parem, aga asjaolude sunnil kukkus välja nii ja minu jaoks isiklikult see pildi üldmuljet kuigi palju ei vähenda, ammugi emotsiooni. Kui tegemist oleks otsevaates madallennuga, kus tiivad kenasti välja sirutatud (nt nagu Sveni lendava vaiba pilt), siis oleks tiibade lõikamine ka minu silmis kurjast, ent sellisel kujul mind ennast ei häiri.

Nagu Sven juba ära ütles, siis 12MP on natuke vähe, et endale julget croppimist lubada, vastasel juhul ei jää kuigi palju enam võimalust suuremateks trükkideks. Seetõttu ma olen ka hilisemat lõikamist võimalusel alati vältinud või piirdunud minimaalse cropiga.

Egas polegi rohkem midagi diskuteerida. Tahtsin lihtsalt jagada hetke, mis mulle endale meeldib nii emotsiooni kui ka pildina - teile seekord nähtavasti mitte. Asi klaar! :)
 
Avatar Uve (kaljukotkas@4.76) 2013-05-08 20:22:34 | Koduleht
Autor ära muretse, see pilt on ju varjes tehtud ja alati saad tagasi minna ja teha nii nagu vaja :)
 
Avatar Peeter Nahko (mesikäpp@4.97) 2013-05-08 21:32:53 | Koduleht
Väga "asjatundlik" kommentaar Uve! Nagu need kotkad ripuks seal varje ees:D Tagasi minna ja parem pilt teha tähendab - oodata tõenäoliselt järgmist talve ja aega, kui kotkad uuesti käima hakkavad, edasi arvatavasti mõnda päris tühja käiku, siis mõnda käiku, kus kotkad istumispuu otsast alla ei tule, siis mõnda käiku, kui kotkad sobivalt maha ei lenda, siis viletsaid valgusolusid jne jne ..... niiet nii päris varnast võtta selline teema ikka ei ole eks.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2013-05-09 10:52:57 | Koduleht
@autor: mul ka 12MP, seega ise pildistan alati nii, et croppida ei oleks vaja või siis väga minimaalselt. Selline tehniline pool annabki võimaluse kadreeringule juba pildistamisel rohkem tähelepanu pöörata - igas miinuses tuleb leida plusse :) Antud vormistust enam suurendada ei olegi mõtet, sest need võimsad küünised on pika säriaja tõttu ära värisenud, neid tahaks lähema võtte puhul samuti teravamini näha.
 
Avatar Ragnis (kaljukotkas@4.87) 2013-05-09 12:46:15 | Koduleht
Erik, sul on täiesti õigus! Mina pildistan samamoodi, aga on olukordi, mil hilisem croppimine on siiski vajalik. :)
 
Avatar Uve (kaljukotkas@4.76) 2013-05-09 17:57:47 | Koduleht
Peeter, kui hea pildiga kiire on siis tõesti enam ei jõua, aga hea pildi nimel tuleb ka aega varuda, kuigi võimalus on alati olemas ja see varje on kotkastele nagu suvaline market inimesele ja kui linnud liikvel annab varje omanik teada ja pildid tulevad. Pool tööd on juba varje omanik ära teinud, ülejäänud on fotograafis ja tema varustuses kinni.
 
Avatar Peeter Nahko (mesikäpp@4.97) 2013-05-09 18:53:33 | Koduleht
Jah Uve, nii see käibki, kõikjal maailmas. Aga ega keegi ei keela Sul pilti roomates ja hiilides teha, jõudu.
 
Avatar Mad Max (kaljukotkas@4.95) 2013-05-09 20:11:16 | Koduleht
Sel juhul on Kilvar nii roomamises kui ka hiilimises maailmameister! :)
 
Avatar wrangel (kaljukotkas@4.82) 2013-05-09 21:35:14 | Koduleht
Aga mis vahet seal on, kuidas keegi oma pildid teeb. Igaüks teeb nagu tahab. Ma ka ajapuuduses tihti hiilin, aga kui tahta mõnda liiki lähemalt tundma õppida, siis roomamine ja puu/kivi taha peitumine ei aita sic! roomamine ja puu/kivi taha peitumine on ka varjumine. Ja kes tahab/suudab maksta, kasutab seda võimalust. Minu arust on kommertsvarjete suurim miinus sealt tulevate piltide sarnasused.
 
Avatar wrangel (kaljukotkas@4.82) 2013-05-09 21:39:34 | Koduleht
Lisaks. Teatud motiive aga lihtsalt ei saagi ilma varjumata pildistada. Ja varjetelgi eelis kivi/puu taha peitudes on, et sinu ettevaatamatu liigutus ei peleta subjekti ära, endal on mugavab passida, vaateväli on laiem. miinusena tuleb pähe, et telki peab tassima...
 
Avatar Seiraja (karuott@5.00) 2013-05-09 21:45:03
Lugesin kunagi ühte USA saiti, kus kiideti kommertsvarjeid: saab mõnusalt õlut võtta ja krõpsu süüa samal ajal, kui mõned ülesvõtted lindudest teha. Külg ei lähe prügiseks ja peldik on voolava veega :) Eks igaüks hindab looduspildi tegemise juures erinevaid asju. Mina täiesti kindlalt selle zhanri puhul tõstan esile puhast juhuslikkust. Varjetel on oma koht ning seda lõputut argumentatsiooni poolt ja vastu ei tahaks omalt poolt avada.
 
Avatar wrangel (kaljukotkas@4.82) 2013-05-09 22:12:29 | Koduleht
See loetud kirjeldus  meenutab kangesti kõrtsi:). Kindlasti saab paljude kõrtside akendest tuvisid/varblaseid pildistada:)
Aga siin polegi ju mingit argumentasiooni, mul isiklikult on ütäiesti ükskõik, kuidas keegi midagi teeb, aga kui keegi hakkab väitma kuidas on ainuõige, siis ei pruugi enam nõus olla.
 
Avatar Puruvanake (põdrapull@4.35) 2013-05-14 18:38:44 | Koduleht
Lolli (minu) loogika ütleb, et ainuõige on metsloomi mitte toita. Kui inimene tahab oma nokka vahele toppida, siis võiks see käia ikka saakloomade arvukuse mõistliku reguleerimise, toidulaua tervislikkuse tagamise (vähem mürke loodusesse jne) jms abil. Inimene ei õpi vist mitte kunagi oma vigadest. Enne on vaja jama kokku keerata, küll vabandused jõuab ka vajadusel kokku treida. Pääasi, et võimalikult paljud ihaleksid toiduplatsidele pildistama (mis tähendab teate küll rohkem mida...). Kahjuks väga paljudel lähebki pea sassi ja tõmbab kohe magnetiga samalaadseid pilte vorpima. Täitsa huvitav nähtus iseenesest.

"kotkas aga ei küsi, millal ja kuhu maanduda" - mõtteainest toiduga telgitajatele, võiks ju küsida? Fotograafidel oleks siis igal juhul üks vabandus vähem kui pilt ei kuku päris nii välja nagu tahaks.
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...