Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: kca  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 12.03.2009

Kes keda?

Linnaelukad

Pool päeva olin siidisabasid proovinud pildistada ja siis oli igavesti hea moment- lind lähedal, õigel kaugusel ja heas valguses ja siis...... kostis mõned meetrid kaugemalt üks jube kriiskamine. Selle kriiske peale olid kõik siidisabad läinud:( Keersin siis kaamera kõrvale, kus toimus lahing koera ja roti vahel. Rott andis koerale päris kõvasti vastu, koeral isegi nina verine, mis ka pildil natuke näha. Kaotajaks jäi siis ikkagi rott, kes ise ronis koera territooriumile....

4.41
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2009-03-13 10:19:14 | Koduleht
Siin pildis on emotsiooni ja "viisi" mitme pildi jagu. Eriti koos autori jutuga.
5
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-13 15:02:23 | Koduleht
Lahe hetk, aga minu jaoks on siiski võrdlemisi korralikuks miinuseks asjaolu, et roti nägu on udune. Meeldiks kui mõlema looma pilgud oleksid kenasti teravusalas, aga muidu selline täitsa meeliköitev silmast silma kohtumine - pildis on elu ja tavaliselt selle väiksema poole elu nii ka lõpeb. Tore, et seda vahvat pilti meiega jagasid.
4
Avatar kris.o (põdrapull@4.12) 2009-03-13 15:29:26
Nõustun siinkohal Erikuga. Vastaseis ise on muidu väga hästi tabatud.
4
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2009-03-13 17:12:15 | Koduleht
Esimest korda elus panen pildile teise "viie" veel. Ma ei oska seletada, miks see pilt mulle nii hinge läheb.

P.S. Mu arvates on patt siin norida detailide või tehnilise poole kallal. Emotsioon on see, mis loeb, alati pole võimalik saavutada detailideni täiuslikku pilti. Ja ei peagi.
5
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-13 18:36:08 | Koduleht
@Marko Kivimäe: kes hindab pelgalt emotsioonide ajendil, kes piilub natuke ka tehnilise poole peale. Mõlemal juhul on tegemist subjektiivse arvamusega. Olen 100% nõus, et alati pole võimalik saavutada detailideni täiuslikku pilti, ega peagi!
 
Avatar gne (jänkupoeg@) 2009-03-13 23:37:55 | Koduleht
@Erik Mandre pole mõtet alati laskuda tehnikasse. Jätaks selle 4 ja 5 vahele selle X faktori, mis teeb fotost foto.
5
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2009-03-14 11:13:16 | Koduleht
Minnes veel offtopicusse:

mulle meeldis Jaanus Järva vaatenurk - ta hindas pilte puhtalt ainult tehnilise poole pealt, jättes igasuguse muu poole kõrvale. Kas see on õige või vale, on iseküsimus aga ta oli äärmiselt pideva joonega ning ta hinne oli suhteliselt objektiivne ning arusaadava taustaga. Kui kord hinnata emotsiooni, kord tehnilist poolt siis on selge, et objektiivsust on raske saavutada. Kas seda peab olema kunsti hinnates üldse, on teema omaette. Kas kunst peab olema mõõdetav-kaalutav on taas omaette küsimus.
 
Avatar Kaupo Kalda (merilõvi@4.86) 2009-03-14 11:22:21 | Koduleht
"mulle meeldis Jaanus Järva vaatenurk - ta hindas pilte puhtalt ainult tehnilise poole pealt, jättes igasuguse muu poole kõrvale"

No see on nüüd küll lauslollus.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-14 14:21:59 | Koduleht
Ei ole ka mina äärmuste pooldaja - lähtun hindamisel alati emotsioonist mida pilt mulle pakub, arvestades ka vormistamise korrektsust. Hindamine on alati subjektiivne ning seejuures mingist objektiivsusest rääkida, mis iganes hindamiskriteeriume silmaspidades, on enesepetmine.
 
Avatar mercar (reinuvader@3.31) 2009-03-14 17:33:41
Kas ma olen ainus, kellel rotist kahju on?
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-14 17:56:40 | Koduleht
@mercar: ei ole :), aga samas selline on elu!
 
Avatar mustikas (põdrapull@4.27) 2009-03-14 19:54:44
Võrratu hetk, mis on võrratuks pildiks saanud. Hästi ilmekad näod - hundudel ongi sihuke kergelt imestav nägu pääs. Ja rott võitleb oma väikese elu eest vapralt.
5
Avatar tommy (kaljukotkas@4.79) 2009-03-15 09:57:59 | Koduleht
looduspilt? ma olen aru saanud, et selleks võiks olla vaba loom vabas looduses, mitte inimese käsilase poolt surmani ära hirmutatud loomake.

mäletan nii mõnegi pildi all üles kerkinud diskussiooni loomade hirmutatusest või inimese poolsest loomade häirimisest.

silmakirjalikkus?
1
Avatar Tarmo Mikussaar (kaljukotkas@4.96) 2009-03-15 12:57:22 | Koduleht
Rändrott on inimese ja tema tegevutega niivõrd seotud, et siin ei saa rääkida diskussioonist, puutumatu loodus jne. Inimene on ka loom. Ärge olge nii jäigad. Looduses ei ole häid ja halbu asju. Need on ainult inimese mõttemaailmas ja märkide süsteemis nii.
 
Avatar kca (reinuvader@3.04) 2009-03-16 12:35:11
Peale Tommy juttu siin mõtlesin täpselt sama(tommy oma) pildi peale, mille janograf juba välja tõi. Looduspilt või mitte, see vaieldav- rott on vaba loom siin pildil, ega see pilt puuris pole tehtud:) Koer on küll minu ja elab minu aias, aga rotti ma siin küll kinni ei hoidnud. Ma arvan, et siin on palju pilte, kus putukaid, liblikaid, linde jne on oma aias pildistatud. Rott oli ka siin vabatahtlikult ja vabana. PS! Koera mina kallale ei ässitanud! Aga teatavasti on loomade maailmas teised reeglid, kui meil inimestel ja tihtilugu lõppevad need nõrgematele loomakestele kurvalt, aga jah selline on elu....
 
Avatar tommy (kaljukotkas@4.79) 2009-03-16 12:38:46 | Koduleht
janograf, minu juhul jäl hiir ellu ja toimetas oma asju edasi .. siinsel juhul ma selles päris nii kindel ei ole ..

lisaks, ta tahtsin tegelikult juhtida tähelepanu selle, et suhtkoht paljude piltide all on olnud diskussioon teemal, et kas kedagi on häiritud või mitte (kas loomad on pildistajat märganud, kas linde visati kiviga, et nad puu otsast lendu läheks vms) .. siin sellist diskussiooni ei teki, enamus aktsepteerib olukorda vaikides ...
 
Avatar Romeo Koitmäe (kaljukotkas@4.47) 2009-03-16 13:27:58 | Koduleht
tommy olen sinuga päri, et siin on eelistatud saada hea pilt elu arvelt. Jah, elus on tihti selliseid olukordi, mis ei tohiks olla vabanduseks siin, kuna antud juhul oli roti elu piltniku kätes. Ei poolda sellist hoiakut.
1
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-16 13:37:37 | Koduleht
@tommy: Mulle jääb arusaamatuks mille puhul siin häirimist peaks esile tõstma. Seal lingitud pildil on selgelt loomaga manipuleeritud, siin aga kindlasti mitte. Mulle tundub, et autor siin küll kedagi häirinud ei ole, see on puhtalt kahe looma vaheliseks asjaajamiseks jäänud. Kas kui põllul rebast hiirt jahtimas näed, jätad ka kaadrid tegemata ja tõttad hiirele appi? Mina näiteks ei sekkuks sellesse. Samas ilmselt siin oleksin sekkunud ning seda puhtalt koera tervist silmaspidades, aga see fakt ei muuda minu jaoks küll seda pilti karvavõrdki halvemaks. Koeraomanikuna tean, et ka minu koera hammaste vahel on mitu põlluhiirt pidanud oma eluga hüvasti jätma - koer kaitseb oma territooriumi ja sageli ei tolereeri seal võõraste elukte tegutsemist. See on paratamatu!
 
Avatar tommy (kaljukotkas@4.79) 2009-03-16 19:25:00 | Koduleht
Erik: 'Kas kui põllul rebast hiirt jahtimas näed' <<-- loe mu kommentaari uuesti. koer on siinses kontekstis inimese kontrolli all, samamoodi kui jahimehel püss vms muu sedasorti asi ...

ja veel, juhin tähelepanu asjaolule, et ma ei hinnanud siin ühega mitte niivõrd pilti, kuivõrd looduspilti.

Erik, kas sina oledki siis äkki see 'tallinna fotograaf', kellest rääkisid hiiumaa jahimehed, et too olla palunud juhul, kui koerad ilvese puu otsa ajavad, talle helistada, et ta siis tuleb tallinnast ja teeb vabas looduses vabast ilvesest pilti? Sinu arust on see ju kahe looma omavaheline asjaajamine?
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-16 19:38:31 | Koduleht
@tommy: esiteks, ma ei ela Tallinnas ja seega ei ole ma Tallinna fotograaf - ära palun süüdista mind mingites idiootsetes asjades. Räägi oma Hiiumaa jahimeeste jutte kellelegi teisele! Millest sa järeldad, et koer on inimese kontrolli all? Kas ikka alati on? Loom on loom ja ükskõik kui dresseeritud see ka pole, on alati erandeid, mida inimene kontrollida ei saa - kas antud olukord on erand, on iseasi, arvan, et seda ei tea ei sina ega mina. Seda teab vaid pildi autor, kes tunneb oma koera iseloomu.
 
Avatar tommy (kaljukotkas@4.79) 2009-03-16 20:22:31 | Koduleht
>> Millest sa järeldad, et koer on inimese kontrolli all? <<-- allumatu ja kontrollimatu koer on inimesele ohtlik, isegi kui ta ketis on, tavaliselt p6eb sellistl juhul m6nda rasket haigust ja tuleb surmata.

küsimus 'kas sina oledki...' oli retooriline ja ei olnud otseselt süüdistusena mõeldud. samas, saad aga ehk isegi aru, et kirjeldatud situatsioon on siinsel pildil kujutatuga suhteliselt sarnane? ühte sa taunid, nimetades seda 'idiootseteks asjadeks', teist kiidad niiv6rd heaks, et pead selle jäädvustust 'väga heaks' looduspildiks ...
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-16 20:42:32 | Koduleht
tommy: tundub siiski, et sa paljut koertest ei tea! no offence :) Aga teatud olukorras koera allumatus, nüüd teda küll haigeks või inimesele automaatselt ohtlikuks ei tee. Ma tean ühte koera omanikku, kelle koer oli Eesti mitmekordne tshempion, aga ometi kui koer kassi nägi, siis ta omanikule ei allunud, vaid tormas kassile järgi, rebis selle tükkideks ning seejärel tuli karistust kandma. Koer on tegelikult kiskja ja inimene iseenesest samuti.
Mis puudutab seda pilti, siis mina ei hinnanud seda looduspildina - kategooria ju linnaelukad, seega see ei ole minu jaoks looduspilt, küll aga kajastab pilt suure ja väikese vastasseisu ja selles oli minu jaoks midagi elust enesest. Ma ei leia, et see situatsioon on sinu poolt kirjeldatud ilvese situatsiooniga üks-üheselt sarnane, aga eks see ole selline subjektiivne nägemus. Nagu ma juba ütlesin, mina oleks siin sekkunud ja mitte olukorda jäädvustanud, aga ma ei mõista sellegipoolest autorit hukka, et tema nii ei teinud. Aga samas ma leian, et on hea, et sa oma kriitilist meelt siin üles näitasid, see paneb laiemalt pildi üle ja selles toimuva tagajäje üle mõtlema ning see on kindlasti vaatajaskonnas vajalik.
 
Avatar Uve (kaljukotkas@4.76) 2009-03-16 20:42:50 | Koduleht
Miks on vaja üksteisega vaidlema minna kui see pilt on siia vastu kõrgemalt poolt võetud siis see ka sobib siia olgu või kana ja kass.
Mina usun et selle pildi saamiseks on vaja natuke ikka õnne ja kiireid reflekse :)
4
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-03-16 20:46:00 | Koduleht
@uve: vaata kõik me ei arva, et adminnid on jumalad ja kõik nende poolt aktsepteeritud saagu ka kõigi teiste poolt pühitsetud :) Adminnid tegutsevad teadlikult ja annavad aktsepti ka piltidele, mis juba etteteades tekitavadki väga erinevat vastukaja ja kes teab tuliseid vaidlusi. Ka neid on siin teinekord vaja maha pidada!
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...